אז והיום: אסתר לעומת טופ מודלס

את האוכל שלהן היא לא אכלה מטעמי כשרות ובסופו של דבר, אבסורדי ככל שיהיה, נבחרה אסתר לזאת שניתן כתר מלכות על ראשה - אתי קצבורג בטור מיוחד ומעורר מחשבה לפורים (אקטואליה, דעות)

אתי קצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"בתוך מצעד היופי המוחצן, מתבלטת אסתר בצניעותה. אסתר נלקחה מביתה, נטולת ייחוס או מעמד. במשך חודשים נאלצה להתמודד עם קבוצת נשים שכל אחת מהן בטוחה שהיא המלכה".

בלילה, לפני שהדס נרדמת, היא מבקשת עוד פרק, עוד תיאור על האושר והעושר שהיו מנת חלקם של תושבי פרס ומדי, עוד קצת על המלכה ושתי, על המן ועשרת ילדיו המרושעים. והחלק שהיא הכי אוהבת זה אסתר, שם היא נרדמת עם חיוך על השפתיים ומדמיינת את הכתר והשרביט, מין אלזה כזו.

ככה זה כבר חודש, מאז שנכנסנו לסיפור המגילה בלייב. בשעה שהבת שלי מפנטזת ושואלת שאלות, אני עושה הקשרים להווה ומגלה מנקודת מבטי הרבה דברים מעניינים, שנראים רלוונטיים מתמיד. קריאת מגילת אסתר היא אחת מארבע מצוות היום. היא חשובה והיא חובה גם עבור נשים - מה שמלמד על חשיבותה ושייכותה באופן ישיר לסיבה שבגללה חוגגים את פורים.

תחילתה של המגילה קשה לעיכול. ושתי מוזמנת להראות את יופייה והדרה בפני האורחים הרבים שהגיעו לארמון וסירובה עולה לה בחייה, בעצת יועץ מרושע. משמעותם העמוקה של הדברים נעוצה בעובדה שושתי נהגה לבזות את נשות ישראל באופן מחפיר ובסופו של דבר זה התנקם בה.

כרונולוגיית האירועים בארמון הובילה להתפתחות של מכון יופי משוכלל, הכולל את הטופ מודלס המובחרות ביותר, כשהן בעמדת המתנה להכרעת עתידן, האם תשמשנה כמלכות על 121 מדינות?

המגילה מיטיבה לתאר את שלל תמרוקיהן של הנשים, כשאני מניחה שקוקו שאנל ו-dkny כלולים בהם.

בתוך מצעד היופי המוחצן, מתבלטת אסתר בצניעותה. אסתר נלקחה מביתה, נטולת ייחוס או מעמד. בארמון היא היתה צריכה לשמור על דיסטנס מסביבתה, בכדי שלא יגלו את מוצאה ויתנכלו לה. היא התמודדה במשך כמה חודשים עם קבוצת נשים שכל אחת מהן בטוחה שהיא המלכה הבאה.

את האוכל שלהן היא לא אכלה, מטעמי כשרות ובסופו של דבר, עם כל האבסורדיות שבדבר, היא נבחרה לזאת שניתן כתר מלכות על ראשה. מפה כל השתלשלות המגילה מלמדת אותנו על נס אחד גדול שבשלו נקבע חג הפורים לדורות.

מהיכן שלא מסובבים את זה, גולת הכותרת ואותו נס גדול שייכים לאסתר, שהייתה צנועה ועם כל זאת, מרהיבה ביופייה, פנימית וחיצונית. התנהגותה כמלכה אמיתית ונאצלת ברגעי משבר, כשנשקפה סכנה לחייה, מלמדת על עוצמות וגבורה יהודית.

מכאן גם הלקח המתבקש לחיינו אנו: לאסתר היו את כל התנאים לבעוט בשורשים שלה ולהעמיד פנים אחרות, שלכאורה היו מצילות אותה. אם נדמיין רגע סיטואציה כזו בימינו, על כל מורכבותה ונצנוצה, ההסתברות בה אישה בדורנו הייתה מחזיקה מעמד בפני כל הכסף והפאר הללו, הוא אפסי.

התעקשותה של אסתר לשמור על זהות יהודית וצניעות מיוחדת, כאמור, גם כשהכל היה נראה אבוד וציות לדודה החכם, איש הסנהדרין, הובילו בסופו של דבר לנס הגדול ולמהפך ההיסטורי שנחקק בספר דברי בימים למלכי פרס ומדי.

מודה בפה מלא, אני מעריצה את האישה הזו וחושבת שלמעשה שלה יש השפעה עד היום, גם בדור הפילטרים והזוהר. כי אם נבדוק לעומק, בכל אחד מאתנו טמון איזה אסתר וכוחות ויכולות, גם כשנדמה שלא.

פורים שמח, מלכות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית