כיכר השבת

נעצור לחשוב

האם חברות של אחות הכלה צריכות להשתתף בחתונה? 

חברות של אחות הכלה 'חייבות' להשתתף בחתונה, כי ככה כולם... אבל כששלושים ילדות תופסות את האולם, מרעישות באוטובוס חזור וצועדות מאוחר בלילה ברחובות העיר, יש סימן שאלה גדול על הנוהג (נשים).

24
טובה אור | כיכר השבת | כ"ט בטבת | 10.01.24
כיסא כלה
כיסא כלה (צילום: שאטרסטוק)

שמי רחל, בת 50: השבוע השתתפתי בחתונה ורציתי לעורר נושא חשוב:

נכנסתי לאולם המפוצץ. תוך ניסיון נואש למצוא את הכלה. מעגלים, מעגלים של נערות צעירות, חסמו את מעברי. לאחר חטיפת שלושה מסמרי עקבים וארבעה דחיפות מרפקים. הצלחתי לגשת לכלה ולאחל לה מזל טוב. קבוצת הילדות נותרה כל הזמן סביב הכלה ורק בסיום הריקודים הן עשו את דרכן לעבר התחנה. קבוצה אחת של בנות צעירות עלתה יחד איתי לאוטובוס.

הן התישבו בסוף וכל הדרך אנשים הסתובבו והעירו להן שהרעש מפריע וינמיכו את טון הדיבור. חשוב לי להבהיר אף אחת לא צעקה. אך קבוצה של 20 ילדות שמשוחחת באוטובוס, יוצרת תחושת 'צעקות'. באיזשהו שלב הנהג עצר את האוטובוס בטענה שהן מפריעות. הן השתתקו והנהג המשיך.

נכנסנו לעיר בשעה מאד מאוחרת. האוטובוס הלך והתרוקן. כשהלכתי לרדת ליד הבית שלי ירדו כמה נוסעים נוספים. הבנתי שאחת הילדות תישאר לבד וזה בעיה של ייחוד. הילדה שאלה אותי אם גם אני יורדת וכשאמרתי לה שכן, היא מיהרה גם לרדת בתחנה מחשש ייחוד. היא אמרה לי שהבית שלה מרוחק, אך היא מעדיפה ללכת רגלית, מאשר לנסוע לבד עם הנהג. הצעתי לה שנלווה אותה (אני עם בעלי), אך היא סרבה בנימוס.

כך ראיתי אותה צועדת לבדה ברחובות החשוכים בשעת לילה מאוחרת וליבי נחמץ בקרבי.

איבדנו את זה? האם חברות של אחיות הכלה/ חתן צריכות להיטלטל לחתונות מרוחקות ולחזור בשעת לילה מאוחרת, כשהדבר גובל בחוסר צניעות מוחלט?!

מילא, אם הנוכחות שלהן הייתה תורמת לחתונה. לעיתים, הן יוצרות בלגן באולם ומקשות על הניידות באולם.

העניין עורר בי מספר סימני השאלה והחלטתי לשאול את בתי בת הארבע עשרה: "מה דעתך שבחתונה של ציפי לא תזמיני חברות"?

היא הביטה בי בתדהמה: "מה פתאום! אי אפשר!"

"למה?"

"אי אפשר, ככה מקובל".

"ומה יקרה אם תחרגי מהמקובל?"

"חברות יחשבו שאני מסתירה משהו, יחשבו שאין לי חברות ולכן אף אחת לא הגיעה. בקיצור, אי אפשר".

הדיון חוזר על עצמו גם כשבתי רוצה לצאת לחתונות. כשמדובר בחתונות בתוך העיר. היא יוצאת תוך אזהרה לחזור בשעה סבירה. כשהחתונות מחוץ לעיר אני בדרך כלל לא מסכימה. אבל לעיתים אני מתפשרת תחת הלחץ של: "אני חייבת, היא חברה טובה", "היא הגיעה גם לחתונה שלנו", "זה ישמח אותה", "היא מסכנה, חייבים להגיע שלא תרגיש דחויה בכיתה…". במקרים הבודדים שאני מתפשרת ומסכימה לה לצאת. אני ובעלי מחכים לה שתחזור ויוצאים לקראתה, כדי שלא תלך לבד ברחוב בשעות מאוחרות.

המסקנה: כל הסיפור קשור ללחץ חברתי והשינוי צריך להיות חברתי.

מה דעתכם? האם ההשתתפות של חברות של אחיות הכלה בחתונות חשובה? האם צריך לשנות את הנוהג וכיצד?

עוד בנושא חתונה

עוד בנושא חתונה

עוד בנושא חתונה

רוצים לשתף מאתגרים/ חוויות/ סיפורים/ תובנות מהמשפחה, בית, ילדים, עבודה?- שלחו מייל לכתובת: rivky@kikar.co.il כתבו בנושא המייל: "שיתוף". שתפו מחייכם ואולי השיתוף יתורגם לכתבה שתסייע לרבים כמוכם.

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
סוף סוף מעלים נושא שדחוף דורש שינוי,התופעה של חברות/חברים של אח/ות כלה כבר שנים , תופעה נבזית שגורמת לחתונות שזה ערב מרומם ומיוחד להפוך למשהו המוני ולא מכבד,חתונות הפכו לשולם זוכר . הורים משלמים הון על חתונה גם חתונות באולמות חסד הן לא בחינם וההמוניות ,הרעש,הבלאגן לא מצדיק את המחיר.
דבי10.01.24
מסכימה לגמריי חתונות הפכו למסיבות של ביה"ס מוריד מהרמה ומפריע מאד!
😃16.01.24
18
מנהג זה חייב להשתנות !! זו הפרעה לציבור ופסול מכל בחינה
חסידה לנדא10.01.24
17
אולי הגיעה גם הזמן, לסיים את הריקודים קצת יותר מוקדם? גם חברות הכלה, לא אמורות לחזור הביתה כל כך מאוחר ולבד.
חיה10.01.24

הצגת כל התגובות

16
כן צריכות להשתתף
מושיקו10.01.24
15
ישר כח ענק! אמת לאמיתה. כך בדיוק גם אני העליתי את הנושא ושוחחתי עם בתי. זאת יראת שמיים טהורה. והלוואי שתקבלנה הבנות ולא יכנעו ללחץ חברתי ומוסכמות חברתיות. הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים. להתחזק ביראת שמיים וכל השאר יסתדר. בע"ה.
משה10.01.24
14
יש חתונות שאין מי שירקוד, אז הן משמחות! יוצרות אוירה ושמחה
גילי10.01.24
אמת לאמיתה! הרבה פעמים חברות הכלה לא מגיעות או דנמצאות ב"ה במצב שלא מאפשר...
המקשן13.01.24
13
נשמעת אישה ממורמרת ומסכנה הרבה בריאות
חיים10.01.24
12
אם לא שיעשו לזה סוף ברמה זאת אומרת בהנהלת בית יעקב הארצי נובגיבוי של גדולי ישראל לא יהיה לזה סוף וטוב מוקדם ממאוחר ודי למבין !!!!! ואוי ואוי אם יהיה מאוחר שלא יקרה חלילה ה' ישמור וירחם
אהבתי10.01.24
11
נשמות החברות עושות את כל השמח לא בקטע רע אבל כל המשפחה והמבוגרים יושבים לאכול החברות הם אלו שעושות תבלאגן ותשמח אז בשביל זה לעשות כותרת?
מישהי 10.01.24
10
עדיף שאלו יהיו הבילויים של הילדות ולא במקומות אחרים . למה כל דבר צריך להיות בעייתי תנו לילדים להנות מהילדות ומהחברויות שלהם בכיתה . אני לא בטוח שפעם היתה ילדות יותר נחמדה כילדים .
יוני 10.01.24
9
כל הכבוד על העלאת המודעות למוסכמות מיותרות שהגיע הזמן לבער אותם. צודקת בכל מילה ובכל נימוק שציינת.
בת ישראל10.01.24
8
או להזמין מעט חברות להזמין את כולן אבל שיהיה נוהג שבאותו מעט בנות
אני מסכימה 10.01.24
7
הנוהג הזה מוזר, אולי מתאים שחברה טובה אחת של האחות תגיע אבל לא כל הכיתה, ומה אם יש לכלה מס' אחיות?
מלכה10.01.24
6
כתבה במקומה ממש. מטופש לחלוטין. אפשר להסתפק במספר חברות ממש קרובות. ממש ממש מיותר. לא מבינה איפה הנהלת בתי הספר מול הדבר הזה.
חני כהן10.01.24
5
הגיע הזמן לעורר על נוהג נפסד זה ולהפסיקו יש עוד כמה נהגים לא רצויים שיש לבטלם אולי ניתן למורות לדבר על כך ?
דבי10.01.24
4
בהחלט מיותר לחלוטין, סתם יוצר בלאגן והמולה מיותרת, והמשפחה הקרובה לא מצליחה לרקוד עם הכלה
הילה10.01.24
3
כל מקרה לגופו. אם הכלה צעירה ו/או יש לה הרבה חברות שישמחו, לא ז אין צורך אבל אפשר מעט מאוד חברות קרובות. שהאחיות תסבירו לבנות הכיתה ש"אנחנו לא מזמינים את הכיתה, כי יהיו הרבה חברות לכלה. אם לכלה אין הרבה חברות שישמחו, אז אפשר יותר, לפי הצורך.
נעמי11.01.24
אמת.אי אפשר לכתוב מדוייק יותר!
המקשן13.01.24
יפה כתבת לגמרי נכון ,כל מקרה לגופו .
חני21.01.24
2
איזה כף שאין לי אחים ואחיות והתחתנתי בכלל ברבנות! מי צריך את כל הבלאגן הזה? מה יש לילדות קטנות לעשות בחתונה עד אמצע הלילה? זה לא במקום בכלל.
שרה14.01.24
1
מה נתפסתם על ילדות קטנות? הרבה פעמים הם משמחות ורוקדות בחתונות במקומכן ה"נשים המכובדות" שלא מזיזות את עצמן ורק יושבות לרכל על כל העולם ואשתו בחתונה.....
יעל16.01.24
חחח ואללה יש בזה משהו האמת
לחשוב דוגרי19.03.24
אולי גם יעניין אותך
דעות

מדוע 'חיפוש עבודה' היא המטלה הכי מתסכלת?

טובה אור | 28.01.24

יכנאות לא כאן!

כך הסתיימה שיחת פלאפון קולנית באוטובוס

טובה אור | 08.01.24

דילמה משפחתית

האם ילד צריך לפנות את מיטתו בשבת לטובת האח הנשוי?

טובה אור | 26.12.23

אבודה בעבודה

שימו לב: מה מרגישה טלפנית כשטורקים עליה את הטלפון?

טובה אור | 17.12.23

תפילה של אמא

אמא?- גם את מתוסכלת מיום הדין שעבר ללא תפילה ראויה?

טובה אור | 20.09.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אבודה בעבודה

 מה מרגישה מזכירה המנוצלת לעבודות בלתי מוגדרות? 

טובה אור | 05.09.23

הרהורים פוסט פורים // אתי קצבורג

אתי קצבורג | 09.03.23

כולנו באותה זירה

מרגישה שכולם מתקדמים בחיים חוץ ממך?

תהילה אלטמן | 03.01.23

5 דברים שלא כדאי להגיד לנשים מעל גיל 40

תהילה אלטמן | 18.10.22
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הכנה לראש השנה

כי אתה בעל סליחות / מנוחה פוקס

מנוחה פוקס | 25.09.22

אז והיום: אסתר לעומת טופ מודלס

אתי קצבורג | 16.03.22

האלמנה מאחורי הדלת // טור סוחט דמעות

תמר בל | 24.02.22

האישה החרדית - אז והיום / תחיה בן צור

תחיה בן צור | 06.02.22
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חיים של שתיקה

אתי קצבורג | 30.12.21

מתנצלת, אבל הטור הזה הולך לעצבן אתכם

אתי קצבורג | 23.12.21

על 12 דברים ודברות בת המצווש עומדת

אתי קצבורג | 12.12.21

משפיעניות בשקל: על שיווק דיגיטלי חרדי

אתי קצבורג | 07.11.21
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הצד השני של המטבע

נשמח שהקורונה תישאר עוד קצת - וזאת הסיבה

אלישבע מזרחי | 08.08.21

אז מה הסטורי שלכם? / אתי קצבורג

אתי קצבורג | 04.08.21