כיכר השבת

בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

מקלב: "סלקום מבצעת הונאה שיטתית הגובלת בפלילים"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על גביות של אלפי שקלים מלקוחות חברת 'סלקום' המנויים על חבילות "ללא הגבלה" של החברה, ובעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא, העלה ח"כ אורי מקלב את הנושא לדיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת • מקלב: "מדובר בהונאה שיטתית הגובלת בפלילים, שרלטנות לשמה" (דיגיטל)

16
חיים אבני | כיכר השבת | ו' בחשוון | 30.10.14
ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הועדה לפניות הציבור בכנסת התכנסה לדיון בעקבות טענות של לקוחות סלקום שנחשפו ב"כיכר השבת", על כך שהחברה מחייבת אותם באלפי שקלים על אף שהם במסלול שיחות ללא הגבלה. כזכור, לפני כחודשיים נחשפו חשבוניות של לקוחות בחברת סלקום, שהגיעו לעתים לאלפי שקלים בחודש, בעקבות "חריגה" מהחבילות שמשווקות כחבילות "ללא הגבלה".

קרא עוד:

הדיון התכנס בעקבות בקשה של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שגם קיבל עשרות פניות בנושא. בדיון אמר חבר הכנסת מקלב "הופתעתי שלאחר המחאה החברתית והמודעות הרחבה בכוחו של הצרכן, עדיין בשנת 2014 חברת תקשורת גדולה בישראל יכולה להכניס את ידה לתוך כיסו של הצרכן ולגבות סכומים אסטרונומים שלא כדין".

עוד הוסיף כי "חשוב להדגיש, אין המדובר בתחום אפור ואינו ברור דיו אלא המדובר בהונאת לקוחות באופן יזום בשיטתיות הגובל בפליליות- שרלטנות לשמה".

"תשובת החברה אין לה אחיזה במציאות הן בהסכם שעליה הם חתומים והן בפרסומי החברה תוך הפרה בוטה. מדובר בשינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק".

"החברה מחויבת להשיב את הכספים אשר גבתה שלא כחוק ואנו לא נניח עד שזו תבוצע. על משרד התקשורת לטפל בהונאה המדוברת ללא דיחוי ולפרסם הערת אזהרה לכלל הצרכנים שיתכן והם צפויים לגביות חריגות שלא כדין ואלו הציבור יעשה את שיקוליו בהתאם".

בדיון התברר כי מסלולי השיחות "ללא הגבלה" שמציעות חברות הסלולר, מוגבלים בפועל ל"שימוש סביר" – מושג שנתון לפרשנות כל חברה ואינו מוגדר ע"י משרד התקשורת. עוד התברר כי החברות אינן מחוייבות להודיע ללקוח כאשר הוא מתקרב לסף השימוש הסביר, וכי החברות עושות זאת "כמחווה של רצון טוב" באמצעות הודעת אסאמאס או הודעה מוקלטת. לקוחות סלקום התלוננו כי לא קיבלו כל הודעה על כך, וכי לא הבינו כי חלה עליהם הגבלה במעמד חתימת החוזה.

בין המתלוננים היה יונתן קולנגי, שסיפר: "חתמתי על חוזה של שיחות ללא הגבלה בשימוש סביר, אבל אפילו סלקום לא יודעת מה זה שימוש סביר. גבו ממני כמעט 700 ₪ כשאני אמור לשלם 35 ₪. שאלתי למה ולא ידעו לענות לי, פשוט חייבו אותי כמו שנראה להם בלי שום רף ברור".

כזכור, לידי כיכר השבת הגיעו חשבוניות בסכומים גבוהים בהרבה, כך למשל חשפנו ב"כיכר השבת" חשבונית על סך של לא פחות מ-6,100 ש"ח. אשר נשלח ללקוח החברה, בגין "חריגה בשיחות קוליות". מעבר לחבילה שאמורה להיות "ללא הגבלה".

נציג משרד התקשורת, מאיר בן בסט, אמר כי משרד התקשורת החל בהליך פיקוח על סלקום, במטרה לבדוק האם החברה הפרה את הוראות הרישיון. אם יתברר שיש אמות בטענות – ייתכן שיוטלו על סלקום עיצומים כספיים. בן בסט ציין כי התופעה מוכרת למשרד התקשורת מזה חודשיים, בעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא.

סמנכ"ל סלקום, איתמר ברטוב הודיע כי החברה תתייחס לטענות. ברטוב טען כי אין בידיו נתונים על היקף התופעה. הוא הוסיף כי מדובר במספר מצומם של לקוחות וכי החברה מנסה להקל על לקוחות שחורגים מהשימוש הסביר.

ח"כ עדי קול דרשה מסלקום להעביר לידיה נתונים על מספר הלקוחות מהם נגבו סכומים מוגדלים ועל גובה הסכומים. בנוסף ביקשה קול לדעת כמה מהלקוחות קיבלו פיצוי בעקבות פנייתם.

נציין כי "כיכר השבת" העביר לידי סלקום עשרות פניות שהתקבלו במערכת. אך בחברת סלקום בחרו שלא להשיב לפונים את כספם, כשהם מציעים ללקוחות לשלם רק חלק מהחוב.

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "הסכם ההתקשרות עם הלקוחות כולל סעיפים המגדירים מהו שימוש בלתי סביר. במקרים שהוזכרו מדובר בשימוש חריג ובניצול השירות במשך שעות רבות, כל יום, ללא הפסקה. חשוב לציין כי טרם תחילת החיוב בגין חריגה, נהוג שהחברה שולחת הודעה המתריעה בפני הלקוח כי הוא עומד לבצע חריגה שבגינה יחוייב ויכול להפסיקה. במסלול הכשר מדובר בהודעה קולית שנשלחת ללקוח. אם היו מקרים של אי הבנה או טעות, אנו כמובן מטפלים בהם ופותרים אותם".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
יש להם גיבוי ממשלתי לצורך גזל רוחני וגשמי כאחד מזכויותים של ישראל דרך כ ו כ ב מיעקב המסיון מנצח על כל הנעשה למטרת שווק בנלאומי ארסי להפקת רווחים כלכליים ורוחנים מי שצריך לעשות לזה סוף אלו בתי המשפט לסגור להם את החברה וקודם החזר חוב לציבור שירד משטרן ופקידיו חד משמעי ללא פשרות וכל המשתפי פעולה אי
יד לאחים ואחיות08.12.16
8
אני מתחננת, שמישהו רציני, ירים את הכפפה ויארגן תביעה ייצוגית לסלקום, הם עקצו אותנונ בצורות נלוזות שלא מתאימות לחברה מכובדת, שכנעו בטלפון שנשדרג מכשירים ללא תשלום, הסוכן הגיע, שידרג, ויורדים לנו מאות שקלים בחודש!! אין עם מי לדבר, כל מה שניסינו לא צלח! מי הולך על זה? אין לי ספק שהעו"ד שייקח את התיק הז
מלי30.10.14
מצטרפים לזעקה . כנ"ל בוצע גם אצלנו . אין להם אלהים , לית דין ולית דיין .
חיים ישראל02.11.14
7
הגיע הזמן שמשרד התקשורת יטפל בחברות הסלולאר והאינטרנט. זאת הדרך האמיתית להוריד מחירים מהגנבים הארורים האלו. משרד התקשורת מסרב לקבל פניות מצרכנים שמתלוננים על חיובים לא הוגנים, שינויים בחבילות בלי ידיעתם ומה שלא יהיה. די לביזיון המזעזע הזה וכל הכבוד לחבר הכנסת מקלב על פעילותו בעניין.
דויד30.10.14

הצגת כל התגובות

6
הם אומרים ששלחו הודעה קולית אבל מעניין מאוד שלאף אחד לא הגיעה ההודעה הזאת
חיים02.11.14
5
לבין מישהו אחר וגבו ממני שלוש שנים תשלום עבור מישהו אחר עד שעליתי על זה. והם הודו בזה, מה היה קורה אם לא הייתי שמה לב? לקח לי 3 שנים !
שמעון03.11.14
4
גנבו מימני 2400 חברי של עורכי דין וזה לחר שביטלתי את הקו במשך 4 שנים צריך לעזוב אותם דחוף וכל מי שבטל קו חייב לבטל ע"י שליחת פקס ועדיף בפקס של הדואר
שמעון אופנים01.11.14
3
ההתניה של שימוש סביר מופיע בכל החברות (למעט פרטנר בלקוחות עיסקיים). הרעיון של שימוש סביר הוא הממוצע של השיחות של כל הלקוחות ברביעון שקדם לחשבונית. כלומר לקוחות של תוכנית 35 שקל צריכים לדבר בערך בסכום הזה ולא לחרוג. המטרה של סלקום היא להרוויח ולא לתת מתנות בחינם ולכן יש את סף ההגיון. אתם חייבים לקורא
יהודי02.11.14
2
נתקלתי באופן אישי בדבר הזה
ישראל01.11.14
1
נוראה
חברת הוט הכי נו02.11.14
אולי גם יעניין אותך
סלולר ואפליקציות

חרם ענק על טוויטר בעקבות האנטישמיות של אילון מאסק

ישראל גראדווהל | 19.11.23

חידוש באפליקציה

כך תוכלו לשלוח 'וואטסאפ' - גם למספר שלא שמור אצלכם

מישאל לוי | 19.07.23

זה רק נראה יקר

אשת האברך התמכרה ל'וואטסאפ' ולרשתות החברתיות ואיבדה את חייה | סיפור מטלטל

משה רבי | 13.07.23

גם בישראל

וואטסאפ במהלך גאוני: בקרוב - הודעות "קוליות" בוידאו

ישראל גרינוולד | 15.06.23

הורדתם את האפליקציה? מחקו מיד

אפליקציית ריגול התגלתה בחנות האפליקציות של גוגל

ישראל גראדווהל | 23.05.23
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

שימו לב

יש לכם 'וי כחול' בפרופיל? טוויטר מודיעה על שינוי מיידי

בני סולומון | 31.03.23

הישג חסר תקדים

שיואמי מפתיעה: טעינה מלאה בחמש דקות

בני סולומון | 28.02.23

בשורה טכנולוגית

צפוי: שבבים עם קליטה לווינית יתווספו למכשירים שלנו

בני סולומון | 26.02.23

מחיר הזוי

לא תאמינו: כמה שווה אייפון 1 סגור באריזה?

כיכר השבת | 23.02.23
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תביעה נגד 'מטא'

עובד לשעבר: 'פייסבוק' בכוונה מחסלת לכם את הסוללה

בני סולומון | 30.01.23

בדיון על אפליקציות | צפו

כשמקלב עקץ את איווט; "יש לך טלפון כשר מסיבות אחרות"

חנני ברייטקופף | 22.01.23

שינויים באפליקציה

סוף סוף זה מגיע: העדכון שימנע מבוכה בקבוצות ה'וואטספ'

בני סולומון | 20.12.22

מחקר מפחיד: מטענים זולים יכולים להרוג

יעל קלצקין | 07.12.22
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

לאחר סקר

אילון מאסק במהלך מפתיע: חנינה לכל החשבונות המושעים

בני סולומון | 27.11.22

"הציוצים שלכם טובים!"

ומי פירגן לישראל בטוויטר? המנכ"ל החדש אילון מאסק

בני סולומון | 22.11.22

חיכיתם לזה?

"וואטסאפ קהילות": הפתרון החדש של ענקית המסרים

בני סולומון | 16.11.22

וואטסאפ תשפר את שליחת ההודעות העצמיות

בני סולומון | 30.10.22
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

שימו לב

זהירות: הוואטסאפ שלכם חשוף לפריצה קריטית

בני סולומון | 28.09.22

פייק ב-SMS

"אזהרת אבטחה!"; ההודעה שהבהילה רבים

כיכר השבת | 05.07.22

כבר בקרוב

העדכון החדש של "וואטסאפ" שיציל אתכם

בני סולומון | 03.07.22