תביעה נגד 'מטא'

עובד לשעבר: 'פייסבוק' בכוונה מחסלת לכם את הסוללה

עובד לשעבר בחברת 'פייסבוק' טוען כי ממסמכים אליהם הוא נחשף עולה כי החברה גרמה לאפליקציה לצרוך אנרגיה מיותרת בקרב חלק מהמשתמשים לצרכי מחקר פנימי (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו סובלים מהתרוקנות מהירה מדי של הסוללה, אך האם ידעתם שאפליקציות מסוימות יכולות לתכנת את האפליקציה בצורה כזו שתגרום לה להתרוקן בזמן קצר? על פי ה'ניו יורק פוסט', עובד לשעבר בחברת 'פייסבוק' טוען כי החברה השתמשה בפרקטיקה דומה, והשתמשה בהליך שנקרא "בדיקות שליליות" תוך שהיא מרוקנת במהירות את הסוללה של המשמשים לצורכי בדיקות פנימיות של החברה.

כעת, ג'ורג' הייוורד שעבד בעבר בחברת פייסבוק (מטא) הגיש תביעה כנגד החברה בטענה שהיא ערכה ניסוי שנועד לבדוק את חוזקה של האפליקציה במצבים קיצוניים, ולצורך כך היא אף גרמה לכך שהסוללה שלהם תתרוקן במהירות.

לטענתו, פייסבוק ביצעו ניסוי באמצעות האפליקציה "מסנג'ר פייסבוק', ובמהלכו הם גרמו לאפליקציה לצרוך כמות גבוהה של חשמל מהמכשיר, וכשג'ורג' סירב לקחת חלק בניסוי בכדי לא לפגוע בלקוחות החברה הוא פוטר מהחברה.

היוורד מספר כי הוא פנה למנהלים שמעליו וטען שהבדיקה הזו פוגעת באנשים: "אמרתי למנהלת: 'זה יכול להזיק למישהו', והיא אמרה שעל ידי פגיעה בכמה, נוכל לעזור להמונים הגדולים", הוא אומר לניו יורק פוסט. לטענתו, עובד בחברה לא יכול לומר "לא" על צעדים לא חוקיים מבלי להסתכן בפיטורים.

הוא הוסיף וסיפר כי הוא נחשף למסמך בו נכתבה הדרכה כיצד להפעיל בדיקות שליליות מתחשבות, והוא אומר שהוא מעולם לא ראה מסמך כל כך נורא. אז האם הסוללה שלכם יכולה להתרוקן במהירות בשל ניסויים של חברה מוכרת ואמינה? מטענותיו של היווורד עולה כי המניפולציות שהחברות המוכרות מייצרות במכשירים שלנו עולים בהרבה על מה שאנחנו יכולים להעלות בדעתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר