בשורה טכנולוגית

צפוי: שבבים עם קליטה לווינית יתווספו למכשירים שלנו

חברת מדיה-טק הודיעה כי היא תוסיף למכשירי הסלולר צמיד שבבים שיקלטו באמצעות לוויינים ויאפשרו שיחות מכל מקום • השבבים צפויים להתאים לכלל המכשירים הקיימים בשוק (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד היום השתמשנו בקליטת הלוויינים רק לצורך שימוש ב-GPS, ומציאת המיקום שלנו באמצעות טכנולוגיה מבוססת לוויינים, אלם חברת מדיה-טק הודיעה כי השנה היא צפויה להשיק 2 סוגים של שבבים שיתחברו לכלל מכשירי הסלולר ויציעו קליטה המבוססת לווין.

הדור הראשון שייקרא MT6825 ישתמש בחיבור איטי יחסית (lot-NTN), וישמש עבור שיחות טלפון והודעות טקסט בלבד, זאת בשל קליטה איטית יחסית של החיבור, אולם בשל פריסת הלוויינים הרחבה בעולם, תהיה למכשירי הסלולר קליטה גם במקומות מבודדים שבהם עד היום לא הייתה קליטה.

בהמשך צפויה החברה להשיק גם את הדור השני, שעובד באמצעות טכנולוגיה שנקראת NR-NTN, וישמש גם עבור שיחות וידאו, הפעלת בית חכם, ואף חיבור לרשת של מכוניות אוטונומיות. בשל העומס הצפוי על הרשת הזו, צפויה החברה להרחיב את רישות הלוויינים, בכדי שיוכלו לעמוד גם בעומס של מידע הנדרש לתשתיות רחבות שכאלו.

בחברה טוענים כי השבבים יתאימו גם למכשירים התומכים בדור רביעי בלבד, והשימוש בתשתית לא צפויה לפגוע בחיי הסוללה של המכשירים הקיימים. גם מבחינת עמידות המכשירים, המכשירים בתנאי חום וקור קיצוניים במיוחד, חסינים נגד מים, ויכולים אף לשהות כמה מטרים מתחת למים לכמה עשרות דקות. כמו כן המכשיר צפוי להיות עמיד בפני נפילה מגובה של 2 מטר, ואף מותאם לשימוש צבאי בו נדרשים המכשירים לעמוד בטמפרטורות קיצוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר