כיכר השבת

מכתב ההתנצלות שלא התקבל

הגר"ע הגיב: "מכניס סכין בלב חברו לשם שמיים?"

הקרע הספרדי: מכתב אותו שלח הגר"ש עמאר למרן הגר"ע יוסף, ובו התנצל על התמיכה ברב ציון בוארון במהלך הבחירות לרבנות, גרר תגובה חריפה ביותר מצד מרן הרב עובדיה יוסף: "אדם מכניס סכין בלב חברו ואומר עשיתי לשם שמים. וכי אני לא עשיתי לשם שמים?" • התגובה החריפה נחשפת (חדשות, חרדים)

69
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א באלול | 27.08.13
הנתק נמשך, מרן הגר"ע יוסף והרב עמאר
הנתק נמשך, מרן הגר"ע יוסף והרב עמאר (צילום: פלאש 90)

הקרע בין מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף לראשל"צ הרב שלמה משה עמאר: בשבוע שעבר, שלח הרב עמאר מכתב למעונו של הגר"ע יוסף, בו הוא למעשה מבקש לראשונה את סליחתו על הצער הגדול שנגרם לרב עובדיה כתוצאה מההליכה נגדו במהלך הבחירות לרבנות הראשית.

את המכתב שלח הרב עמאר באמצעות אחד ממקורביו, וזאת לאחר שהגר"ע לא הסכים להיפגש עמו. אנשי לשכתו של הגר"ש עמאר התחננו על נפשם בכדי שהמכתב לא יודלף לכלי התקשורת, אולם הבוקר, לאחר הציטוטים החריפים שנאמרו בפגישת הרבנים אמש ונחשפו ב"כיכר השבת", החליטו מקורבי הרב עמאר להדליף את המכתב המלא.

כעת, חושף 'כיכר השבת' את תגובתו של מרן הגר"ע יוסף בעת שהמכתב הגיע לשולחנו. יצוין, כי הציטוטים המובאים בכתבה מגובים בהקלטות הנמצאות בידי המערכת אך מפני כבוד התורה אינן מתפרסמות כעת.

לשון המכתב המלא ששלח הרב עמאר לבית הגר"ע יוסף:

"בס"ד, באחד בשבת שנים עשר יום באלול תשע"ג

לקדוש ה' מכובד גדול דורנו והדרו מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף שליט"א, נשיא חכמי ישראל.

כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לו בבריאות איתנה ונהורא מעליא ורוב נחת.

לבבי מלא יגון וצער על הסבל של מרן שליט"א וכל צערו בימים אלה, ועדי בשמים שאיני חדל מלהתפלל לרפואתו ולשלומו למען יאריך ימים ושנים בבריאות ושמחת עולם על ראשו, ואף על פי שאיני ראוי ולא כדאי, כבר נאמר "לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה".

למען הסר ספק, הנני הקטן ונבזה מודיע בהכנעה, שכל מה שעשיתי עשיתי רק לכבוד ה' (וגם כשהסכמתי לבטל דעתי כעפר לפני הדר"ג שליט"א, תליתי הסכמתי בתנאי שלא תוקן עד הזמן האחרון).

(הגר"ש עמאר מתכוון לתנאי שהציב, ולפיו הרב יהודה דרעי יפרוש מהמרוץ לרבנות הראשית, דבר שבסופו של דבר אכן התרחש - י,כ)

(פלאש 90)
המכתב המלא (צילום: כיכר השבת)

ועתה שנאמר לי שיש רוגז כנגדי, יזכור רחמים ברוגזו, ויבט לכל השנים שהלכתי לפניו בהכנעה והתבטלות מוחלטת שאין להם דוגמא, וכל מה שהתבטלתי הוא רק מפני הדר גאונו שהוא יחיד בדור ובדורות.

מיד שנבחר בנו שליט"א לראש"ל והרה"ר, התקשרתי אליו לברכו, ושיגרתי ברכתי אליו, ואני שמח בשמחת מרן שליט"א שיש המשך לתורתו והוראתו ע"י בנו שליט"א שישב על כסאו.

אני מדלג על דברים רבים מאד כדי שלא להכביד על מרן שליט"א, ואם אדרש אבאר שיחתי לפניו.

ואם אמנם שגיתי אתי תלין משוגתי, אבל לא ישים עלי אדוני המלך העון, ואת אהבתו וחמלתו אבקש כל הימים. וסליחה על כל הצער שנגרם למרן שליט"א".

את המכתב קיבל מרן הגר"ע יוסף מבני משפחתו בשבוע שעבר בשעות הערב, ותגובתו החריפה הנחשפת כאן לראשונה, מעידה על הקרע העמוק השורר בית הגר"ש עמאר ומרן הגר"ע יוסף.

בין היתר אמר הגר"ע עם קבלת המכתב: "הוא אומר עשיתי לשם שמים. אדם מכניס סכין בלב חברו ואומר עשיתי לשם שמים. וכי אני לא עשיתי לשם שמים? עשה עצמו כמי שלא ידע את יוסף, מי אמר לו שיש לי רוגז נגדו, מה הוא לא יודע מה הוא עשה לי?, הוא היה פה והבטיח לי שהוא יתמוך במועמד שלי לרב הראשי".

הגר"ע המשיך ואמר בכאב: "אדם שכותב שהוא קטן ונבזה ומודיע בהכנעה שכל מה שהוא עשה זה רק לשם שמיים, כותב לי שהוא עשה לי את זה רק בתנאי שלא תוקן עד הרגע האחרון, הוא מסכים לשמוע לי אבל הוא עושה לי תנאים, מה זה?".

מיד לאחר הדברים הקשים שאמר הגר"ע יוסף, הניח הרב את המכתב על שולחנו ונאנח, כשהוא מזכיר את הפסוק: "אשר ראיתם את מצרים היום לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם".

מוקדם יותר, פרסם 'כיכר השבת' ציטוט חריף של מרן הרב עובדיה יוסף שנאמר לרב עמאר במהלך המפגש אמש בבית החולים, הגר"ע אמר לרב עמאר: "רצית להרוג אותי לעת זקנתי... מה פשעי ומה חטאתי כי דלקת אחרי". הרב עובדיה הוסיף ואמר לרב עמאר כי במעשיו הוא "משיב רעה תחת טובה".

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
כל העניין הזה לא קשור אלינו זה בין שתי גדולי עולם ואנו לא צריכים להתערב בזה.. שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ אז די עם הלשון הרע (סתם דרך אגב לא בטוח שזה אמיתי כלל וכלל יש אנשים שאוהבים לעשות רעש מכל
555555555502.09.13
30
אני לא מבין האם מוסיף הפרסום הזה לעולם היהודי ולפני ראש השנה? האם זה עושה קידוש השם? האם בזה אנו מראים לחילונים מאמר חז"ל ת"ח מרבים שלום? נכון שיש הרבה צ"ע בכל ההנהגה של כל הצדדים אבל כבוד ה' הסתר דבר. דיייייי
ביתן28.08.13
29
במו אזני שמעתי מהגר"ש עמאר (לפני כשבועיים) על פניה אשר קיבל מ"בני - הבית", ובה הוא מאויים כי באם לא יתנצל ובגלוי על אשר לא תמך ביצחק יוסף לתפקיד הרב הראשי ילכו וידאגו שמרן הגר"ע יחרים אותו עד כדי שלא יוכל להצטרף למנין!! "מהרסייך ןמחריבייך ממך יצאו"
דניאל27.08.13

הצגת כל התגובות

28
הרב עובדיה יוסף כתב עליו ''אביר הרועים '' ''שר התורה'' ועוד
ישי דריקס27.08.13
27
מרן הרב עמאר ממשיך הנהגת הדור
ישי דריקס27.08.13
26
כל שבוע הוא נפגש עם מוסלמים וביקר במסגדים, למה לא לעשות המרת דת? גם ככה ביהדות כבר אין לך עתיד
בוסקילה27.08.13
25
לרב עמר שליטא, אין יאוש כלל תהיה חזק תיפעל ביתר שאת בקרב הממירים, דעת חכמינו , תיזכה למצות,
יוסף27.08.13
24
אי אפשר להיות נגד מרן, ולעשות לשם שמים.מרן מוצב ארצה,וראשו מגיע השמיימה.וכולם עפר לרגליו.ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במרן?!
דן סגל27.08.13
אם אתה מריץ מועמד שאין לו סיכוי וכולם ידעו שאין לו סיכוי, אז אם אתה ממשיך זה רק להכעיס, זה רק לקנטר, זה רק כדי לעצבן כי אין מזה תועלת. לזה מתכוון מרן. מרן הריץ את הרב עמאר בזמנו וקידם אותו ועכשיו את הבן שלו. למה מה שלרב לאו מותר לרב עובדיה אסור?
קשקשן27.08.13
23
גדול הדור ונשיא חכמי ישראל הרב הגדול והגאון רבי עובדיה יוסף מספרים עליו שהוא אחד מהדיינים בעולם האמת שיקלו את דבריכם על מנת שלא תבושו לא מצאתם לכם על מי לצחוק? דיי כבר
עלום שם01.09.13
22
עכשיו תסתמו את הפה חזק לכמה שנים טובות באומרכם כל הזמן ש"חוסמים את הגישה למרן בפני אמנון יצחק המצחיק ואמסלם המתפקר, ולאחרונה גם לרב עמר..." אז הנה הרב עמר "עקף" את החסימה וקיבל קיטון של רותחין מרבו, ומה אם הרב הגאון הרב עמר חטף כאלה קיטונות אזי אם אמנון ואמסלם היו נכנסים לשם, וואי וואי וואי... היו
ברנס27.08.13
21
איך מרן הרב עובדיה יוסף חלק בגיל עשרים על הבן איש חי והיום רב גדול כמו הרב עמאר לא אומר בגלוי שהוא חולק על הרב עובדיה יוסף. הרב מרדכי אליהו חלק על הרב עובדיה וכך גם הרב משאש ורבני התימנים וכולם שמרו על קשר עם הרב עובדיה יוסף למרות שחלקו עליו. גם בהלכה יש הרבה דעות ואצל האשכנזים אלף אדמורים וזה בסדר
דודו27.08.13
20
אתם טוענים שיש לכם הקלטות אז תציגו אותם מה שייך כבוד התורה כאשר כתבתם את הדברים
האברך דוד27.08.13
19
זה עוד כולם זאת מפלגת הרשע שצריך למוטט אותה
יניב27.08.13
18
כמה פעמים הרב עמאר יכול לבקש סליחה. עם כל הכבוד לרב עובדיה יש גבול כמה אפשר לכתוב רב צדיק.
יוני27.08.13
יש לך מושג מזה גדול דור?? לך תלמד מה זה ואז תחשוב פעמיים אם לזלזל כך
איילה27.08.13
17
אז איך ניתן להבין מה שעשו ש"ס לרבנים אמנון יצחק אמסלם עמארסתיו ולבית היהודי וזה רק מהבחירות האחרונות
אברך27.08.13
16
ענווה מכובדת ביותר
יצחק28.08.13
15
וזה מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא!!! ודוד עבדו שהוא ימליכו בקרוב עלינו עם אליהו הנביא , וכולנו בני ישראל וכל הגדולים האמיתים של הדור שפעלו למען אחדות ישראל ואהבת הכלל ללא פילוג ומחלוקת יהיו עבדיו בשורות טובות וחודש טוב
בת ישראל27.08.13
איזה חודש טוב? את באמצע אלול! את המגיבה הקבועה בפינה של ההוא ממושב תלמים שמתנבא, שתמיד צריכה לכרכר סביבו בכל עוז. מסתבר, שאין לך מושג אפילו איזה יום היום, ודעת לנבון נקל.
-טוביה-29.08.13
14
ודוחה צריך לבטל את מוסד הרבנות הראשית כי זה מוסד שמייצר רק חילול השם
בר כוכבא27.08.13
13
מרן רבי שלמה משה עאמר שליט"א, א ל ת י ר א ו א ל ת י ח ת ! היה מן הנעלבין ואינם עולבין שומעים חרפתם ואינם משיבין. רוב הציבור איתך. האמת תצוף בקרוב.
אחד העם27.08.13
היית כותב עם ארץ ואז היינו מבינים בדיוק למה כתבת מה שכתבת..בושה!! אין להרהר אחר גדול הדור הרב עובדיה יוסף שליט"א!!
שמעון27.08.13
12
מרן הרב עובדיה כזה איש אמת שלא יכול לסבול שום קונצים ושם חוכמות של אף אחד. יהיה מי שיהיה, ברגע שהרב רואה שמשהו לא כשורה.. ישר חותך במקום. מרן הגר"ע לוקח ללב הכי קשה אנשים שהוא אוהב ומעריך במיוחד ופוגעים בו במעשיהם.. אין דבר שמצער את מרן יותר מיזה
הר נוף27.08.13
לא סובל שום קונצים... בטח! הוא הביא עלינו את אסון אוסלו.
אחד שזוכר28.08.13
מלכתחילה. ומזל שהרב עובדיה דוחה אותו בשתי ידיים. ככה לפחות עכשיו הוא יתרחק ממנו ולא יספור אותו
גדי28.08.13
11
שהשם ישלם לו על מה שעשה למרן מלכא שליטא . הוא יותר גרוע מהרב הצדיק רבנו אמנון יצחק שליטא הוא קיבל המון טובות ממרן ואחר כך בועט בוץ הרב אמנון לא קיבל כלום משס ולכאורה הוא אינו חיי כלום לשס.
חרדי כאוב27.08.13
10
אדם בגילו לא צריך להתעסק בפוליטיקה מלוכלכת. שישאיר את הזוהמה הזו לעוזריו הנאמנים ויתרכז בעניינים רוחניים, כמו איך לעשות כסף מעסקי כשרות.
ForeverNoob28.08.13
נכנס הכבוד,. נהיה ממש משחקי כוח . מועמד שלי ,מועמד שלו .מה זה משנה של מי ,העחקר שיהיה גדול בתורה. אה , לא ?
עלמה בכלל מתנצל02.09.13
9
אבל עכ״פ המעוניינים שהרב עמאר לא ינהיג את ש״ס ימשיכו לומר דברים כאלה וכיוצא בהן. לעם ישראל לא איכפת מי ימיה בראש רק רוצים שמרן יהיה לו רפוא״ש ותמיד יהיה שלום בין גדולים שלנו. למה לגרום מחלוקת הרי עולם הספרדי רק שורד בגלל האחדות שהיו להם עד עכשיו. ממש חבל.
מייקל27.08.13
8
הוא הרשע דרעי שמרן לא מעניין אותו פשוט נמאס ממנו כבר שיחזור למעשיהו אמן
שוקי28.08.13
7
במעשים בדיבורים כולנו טובים במעשים זה הגדולה לבטל דעתנו לדעת רבותינו אני מאחל ומייחל שיהיה שלום אבל אסור שזה יעבור בשתיקה לאחר כל מיני פורעי ראש ולענה להבדיל מהגר"ש עמאר... עלינו לדעת שכל מיני תירוצים של בני הבית וכו לא יעזרו אלא פשטות וענווה אמיתית מה שמרן אומר קדוש
משה אדרת27.08.13
6
הרב עמאר שתמיד רצה לעשות מה שהוא חושב ולא לשלם את המחיר מרן הצלת אתת עם ישראל ממנהיג לא ראוי!
חיים28.08.13
5
מרן הגר"ע יוסף שליט"א והגר"ש עמר שליט"א ידידים בלב ובנפש. מרן הגר"ע נפגע מהגר"ש בגלל הידידות החזקה שהייתה בניהם. ויש כמה בניביעל הנקראים מקורבים ( ה2 הרבנים) שבשם הפוליטקה הורסים כל חלקה טובה. ואני במקום רבים מהמגיבים עדיף למלאות פיו מים ולשתוק. (במקרה דנן לוותר על תגובה במקלדת) והאמת והשלום יאהבו!!
avi128.08.13
עושה רשום שאתה פשוט לא יודע לקרוא.
פיסיקאי דתי28.08.13
דבר אחד אתה יכול להיות בטוח שאין שום קשר בין מה שקרה שם לבין "העובדות" המתפרסמות באתר הזה!!!!!!! (ולא רק במקרה הזה..... ודי לחכימא.....) אם רק תדבר אם אנשים שהיו שם תבין עד כמה שהוא צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחד שיודע29.08.13
יש שועל אחד ותיק, הידועה מאוד בדיס אינפורמציה שלו, במשחקים ובמניפולציות ולא נדבר על ההצגות שלו, והוא זה שמחבל בשם הפוליטיקה בין שני גדולי הדור. מי שלא מספיק מתוחכם לא יבין את עומק דקירת הסכין מצד הפוליטיקאי ההוא בגבו של הגאון רב שלמה עמאר. מלכלכים עליו אצל מר״ן שליטא. אוי לנו כי מצב זה שורר בדורינו.
עליונים למטה08.09.13
4
הוא הפיל אותך!!! והמבין יבין...
יאיר27.08.13
3
א. אין הקלטות הוכחה נסתרת ולא ברורה,כנראה עד העריכה "המושלמת". ב.גם אם מרן אמר את הדברים הללו הם לאור ההיצגים המזויפים שתפלו דרעי וחבריו על הרב עמאר,הגחזים. הם לא נאמרו על האדם הנכון. לכו לישון על האף. כולם יודעים שדרעי רב החרטטים...בבב
מור27.08.13
2
שניהם התכוונו לשם שמים! אלו ואלו דברי א-לוקים חיים.
יוסי28.08.13
1
הרב עובדיה, למרבה הצער, מזלזל בכל מי שלא חושב כמותו. להלן אוסף התבטאויות מפיו של הרב עובדיה, על גדולי הדור ורבנים שונים. ● על מרן החזון איש זצ"ל: "זה לא חזון איש, זה חזון אשה" (דרשה, מופיעה בדיסקים של מעדני מלך, דיסק 2 שיעור 13). ● על גדול הפוסקים הספרדיים, מרן הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל: "עשה עצמו
ירא שמים28.08.13
בושה לאתר, אני חוששת אם להכנס לאתר זה שוב,לצערי נכשלים פה בלשון הרע ענק!!!!
לשון הרע29.08.13
תפסיק לבלבל את המוח כי לגדול הדור מותר ומצוה ליתקוף בדרך של לימוד או כשצריך להעמיד מישהו במקום, ואין להחניף לרשעים וגם לא למי שמתחבר אליהם! "כל ת"ח שאינו נוקם ונוטר כנחש אינו ת"ח" וכ"ש גדול פוסקי הדור!!!
הלמדן28.08.13
לא לטובת אף צד ,
אל לנו להתערב02.09.13
מה שכתבת זה לשון הרע והוצאת שם רע לא על סתם יהודי אלא על פוסק וגדול הדור שזה הרבה יותר חמור, ואין ספק שתענש על כך קשות ורבות!!!
ישעיהו28.08.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24