כיכר השבת

"לא עוד להסדרים בלתי אכיפים"

שופטי ביהמ"ש העליון פסלו את מתווה הגיוס: 'פוגע בשוויון'

בג"צ פוסל את התיקון לחוק הגיוס, וקובע כי "לאחר עשרות שנים של ניסוי וטעייה, ברור כי לא ניתן עוד להסתפק בהסדרים בלתי מחייבים ואכיפים שסופם לא ידוע". המשמעות: חוק חדש - תוך שנה (בארץ)

120
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א באלול | 12.09.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

דרמה בבג"צ: שופטי בית המשפט העליון החליטו לקבל את עתירת 'יש עתיד' בראשות ח"כ יאיר לפיד, ולפסול את התיקון לחוק הגיוס שהעבירו המפלגות החרדיות בממשלה הנוכחית. המשמעות: בתוך שנה יהיה על הממשלה לחוקק חוק חדש.

"הסדר הגיוס החדש פוגע בשוויון" קבעו הרכב השופטים המורחב בבית המשפט העליון. הנשיאה מרים נאור ציינה: "הדיון החברתי התמידי בסוגיית שירותם של תלמידי הישיבות נוגע אם כן בקצות העצבים הרגישים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והוא נמצא על סף רתיחה. במשך השנים ומתוך מודעות רבה לרגישות החברתית, נקט בית משפט זה סבלנות ואיפוק מופלגים בעת שנדרש להכריע בעתירות שעסקו בנושא גיוס תלמידי הישיבות".

השופטת נאור המשיכה והבהירה את ההחלטה לבטל את חוק הגיוס: "משהתברר בסופו של יום שאין בכוחו של חוק דחיית השירות להגשים את יעדיו ושאין באפשרותו למנוע את המשך הפגיעה בשוויון, קבענו בפרשת רסלר כי לא ניתן עוד להאריך את תוקפו וכי על הכנסת לחוקק מתווה גיוס חדש שיתחשב בקביעות השיפוטיות".

לדבריה: "כיום איננו רואים מנוס מן הקביעה כי הסדר הגיוס החדש שקבעה הכנסת, תחת חוק דחיית השירות שבוטל בפרשת רסלר, אינו עולה אף הוא בקנה אחד עם תנאיה של פיסקת ההגבלה. ההסדרים שנקבעו בו אינם מקיימים קשר רציונאלי למטרותיו של החוק".

נאור סיכמה את ההחלטה וקבעה: "אנו נאלצים אפוא להחזיר שוב את העניין לכנסת. בשלב זה, ולאחר עשרות שנים של ניסוי וטעייה, ברור כי לא ניתן להסתפק עוד בהסדרים בלתי מחייבים ובלתי אכיפים שסופם לא ידוע. כל הסדר שיקבע המחוקק בסוגיה זו חייב להציב מטרה ברורה של קידום השוויון בנטל הגיוס ולהתוות מסלול ברור וישים להגשמתה".

"החברה הישראלית ניצבת אפוא בפתחו של מאמץ חברתי מחודש לפתרון בעיית הגיוס. לשם כך לא די בסיסמאות או בקביעתם של הסדרים הדוחים את הקץ. נדרשים מעשים של ממש".

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
משמים רומזים לנו כי הגיע הזמן לחזור למולדת האהובה אירופה, לכן גדולי ישראל בעיני הבדולח שלהם דאגו שלא נשנה לבושינו, שפתינו ושמינו. ויש הסוברים כי ה' רוצה רק צדיקים חיילים, ורק החרדים צדיקים.
דן סגל13.09.17
56
יתעוררו כל הצבור החרדי למלחמה עם הצבא וכפי שבזמן (תשעד) שכל הצבור החרדי קילל את לפיד ירד מספר המתגייסים וגם החלשים העדיפו דברים אחרים לעבוד וכו' ולא צבא
ט12.09.17
נניח שמספר המתגייסים ירד,זה יפתור את הבעיה? כמובן שלא. אז למה סתם לעשות שטויות, עדיף למצוא פתרונות המקובלים על גדולי ישראל, שכן כל הנוטל עצה מן הזקנים חזקה עליו שאינו נכשל.
אבי14.09.17
55
בראייתו המעמיקה והרחוקה, מי שיש לו שכל יבין את מה שכתבתי שבמקום להתחיל במלחמה בזמן מאוחר ובנתיים לאבד בחורים חלשים ולרדת מהחרדיות בהרבה נושאים כדי להחזיק את עולם התורה אז מוטב היה להתחיל את המלחמה לפני כי במילא במוקדם ובמאוחר יצטרכו ללחום כפי שעכשיו בגץ פסל את החוק
ה12.09.17

הצגת כל התגובות

54
איני מבין, הרי דמוקרטיה היא שהעם קובע בבחירות מי הוא רוצה שימשול. מי בחר בבג"ץ? לא העם. אלא בשיטת חבר מביא חבר. א"כ באיזה זכות חוקתית הם שולטים על העם? ומדוע בכלל יש בחירות, הבג"ץ יחליט עבור העם וזהו. נראה לי שאם אי פעם ישימו קלפי בבג"ץ עבור השופטים שיבחרו למפלגות כנראה שהרשימה המשותפת תקבל שם את מי
שלמה12.09.17
53
זה המלך יתברך בראש השנה הקרוב. תורה תפילה צדקה מ טובות תשובה
מי12.09.17
52
שוב הבג"ץ הוכיח שאינו מתעניין במה שקורה בשטח. הם לוקחים לעצמם את התפקיד לחנך את העם. לצורך כך הם מוכנים לכתוב את הדמוקרטיה מחדש.
מנותקים12.09.17
51
תמיד יום או יומיים לפני חוק אנטי דתי היוצא מבג"ץ, תופיע פסיקה יהודית למהדרין, כמו דחיית חילולי השבת בתחבורה...אני זוכר במעומעם שגם בעבר הם נקטו קו כזה כדי להישאר כאילו אובייקטיביים בתודעה הצבורית...אולי מישהו יזכיר לי... כך או כך הנבלות יתנו את הדין על כפירתם בכורח של מציאות לומדי התורה החיוניים כל
יהודי של אמת12.09.17
50
ויעמידו את החלאות הללו במקומם. נתנו להם משהו והם לא מסתפקים בכך, אז יקבלו משהו שיעמיד את השופטונים במקומםהטבעי. מה שהכי כואב זה שפושע ישראל , אליקים רובנישטיין, שהנו כידוע חובש כיפה, הוכיח מה הוא באמת והצטרף לדעת הרוב של חלאות הבג"ץ שונא היהודים , העם והמדינה ממילא.
אבי12.09.17
ועד החוק הבא ייפלו עוד. צדק הגר"ש! ואני שונא! היינו צריכים מהתחלה להלחם חזק ולא להתפשר. ואז היינו במקום אחר לגמרי. אני חושב שזו גם דעתו האישית של מרן הגראי"ל, אלא שלא נותנים לזה במה. והגר"ח בוודאות סובר כך. אני יודע זאת ממישהו ששאל אותו.
רבינוביץ14.09.17
שכן מלחמה אם היתה, לא היתה מועילה בכלום. לכל היותר היו עוד כמה עצורים עם רישום פלילי. אולי אינך מבין את משמעותהרישום הזה, אבל הוא מונע ממך לקבל כל תפקיד בממלשהוודאי לא להיות דיין במערכת בתי הדין הרבניים (ולא שקל לעבור את משוכת הוועדה שם שכולה פוליטיקה). אז לפני שמקשקשים יש לשקולאת כל הצדדים ולראות ה
אבי14.09.17
49
אין כבר סיבה ללכת לכנסת, הכל מכור לבג"ץ שלא נבחר. לפיכך, צריכים להקים קהילות נפרדות, ספר יחוס נפרד, ולהחליט, שכדי שיהיה לנו דור הבא, צריכים לצאת לרחובות ולהודיע שאנו מקימים יהדות חרדית, עם מוסדות עצמאיים, אוטונומיה נפרדת כמו לערבים. בדומה לעד"ח. היפרד נא מעלי ! "אם השמאל ואימינה ואם הימין ואשמאילה
מומו12.09.17
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פונוויזר12.09.17
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי12.09.17
46
אנשי הפלג היקרים אנחנו רוצים לראות אתכם שוב בהפגנות. משעמם קצת לנו, ולכם
שאול12.09.17
45
יש כאן ציבור ענק שלא עומד להתגייס לצבא החילוני הזה, נקודה. תקפצו, אבל זה לא יקרה. וכדאי שתפנימו את זה בהקדם, אתם ושופטיכם החילונים.
יהודה12.09.17
44
הוא היה מסביר להם כמה שהחוק הזה הוא כלום, ושאן להם ממה לפחוד.
ש12.09.17
43
אתם הבגץ הייתם בצבא 😄😄😄עד שנה לא יצטרכו צבא ואתם לא תיהיו👏👏👏 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.09.17
42
כדי שלא יגידו שהם תמיד נגד חרדים, אבל בדברים החשובים הם יכנסו בנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבורה12.09.17
41
בלי להביעה עמדה מסוימת, זה ניראה כאילו הם לוקחים בכח את החרדים לצבא ללא רצונם, ולמרות שזה נוגד את הדת היהודית לפי הידוע לי, לקראת סיום הכתבה נכתב ... לשם כך לא די בסיסמאות או בקביעתם של הסדרים הדוחים את הקץ. נדרשים מעשים של ממש" למה כתבתי את הנכתב כי מוזכר שם המילה קץ, וכנראה הם רואים בהתגייסות החרד
.12.09.17
40
באו לקלקל יצאו לתקן אולי עכשיו שהמלחמה משותפת לא יהיו מחלוקות ויגיעו להסדר עם הפלג והשאר ובא לציןן גואל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן12.09.17
39
תמונה נדושה שפורסמה עשרות פעמים בעיתונים ובאתרים די נמאס תחליפו ולמי שמתעניין התמונה הזאת צולמה במהלך שיעור כללי בישיבת פוניבז'
פוגרום14.09.17
38
בגלל השויון עם החמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוקוריקו13.09.17
37
שאסור לגור במקום שיש ביטול הדת ולהגיד שעוד מעט יבוא המשיח "אין זה כי אם רוע לב ואיבוד גדול טביטול הדת" ע"ש בדבריו הקדושים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מר13.09.17
36
המענין בנושא חוק הגיוס... ואחר כך אני רוצה לשאול שאלה מענינית אז ככה תתכוננו שכל מנהיגי ישראל מהליטאים והחסידים ועד הרבנים הספרדים (שכידוע מצויינים ב'אהבת ישראל' והם תמיד מדברים על כמה שאסור להפגין ולשנוא רשעים) יתחילו פתאום בתקופה הקרובה בשבתות ובסעודה שלישית ובימים הנוראים ובשייעדיגע תורה וכו' לד
מתבונן13.09.17
דברים אמיתים
ישראל 13.09.17
35
בג"צ השמאלנים והמושחתים- נמאסתם. תפסיקו לחוקק חוקים כל עוד הבגצ שולט על המדינה בכח הזרוע. תחקקו חוק שהעם יבחר את הבג"צ.
אסתי12.09.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.09.17
כי מי ש"המציא" את השטויות כל"גזירת הגיוס"היה החלאה שנזרק מהעתון. וגרם בהפגנותיו לחילול ה' עצום.
אבי14.09.17
33
זה הזמן לגייס אותם . ושמה נראה אותם זורקים סלטים אחד על השני ומתיזים עם מיכלי כיבוי אחד על השני . לכו כבר עם כל ההצגות שלכם . די נמאסתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה12.09.17
32
אסור להתפשר עם החילונים על מכסות ולא לדבר איתם כלל על מס' של מתגייסים כי כל פשרה מסכנת את כל עולם הישיבות כי נותנים להם להכניס את הידים הטמאות שלהם בתוך הישיבות!!? גדול הדור רואה הכל ולמרחוק!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני12.09.17
ואיני חושב שהרב אוירבך גדול ממנו. האם אתה חושב שלא היה לו את שיקול הדעת הנכון כשהחליט לחתום על הסדר "תורתו אומנותו" עם בן גוריון? ואגב הההסדר הזה הגביל את כמות מקבלי הפטור ל-400,ורק עם עליית בדין לשלטון הורחב הפטור לכלל בני הישיבות. אכן כן, לעיתים יש להילחם ולעיתים "בתחבולות תעשה לך מלחמה" , כפי שעו
אבי13.09.17
לעניין ועם שכל ולא ראיות שאתה בכלל לא מבין וידע בזה
ק13.09.17
ולעצם העניים כשאין לך תשובה עניינית אתה ודומיך פונים לתקוף לגופו של אדם ומדביקים לו כינויים כגון "רדוד" וכדו'. ולעצם העניין אני מבין הרבה יותר טוב ממך ומדומיך, ומציג עובדות, אז תענה עניינית, בוא נראה אותך עציץ טיפש.
אבי13.09.17
החזון איש לא התפשר עימם כלל!!! בדיוק הפוך! החזון איש אמר לבן גוריון שאם הוא נותן הוראה לגייס אפילו בחור אחד, הוא ידאג שכל הארץ תבער! ואז הציע בן גוריון דיחוי... למרן החזוא לא היה איכפת שזה דיחוי ולא פטור, הוא אמר לר' שלמה לורנץ, לא משנה מה שיקראו לזה, העיקר שבחורי הישיבות יישארו בישיבה. אז בבקשה תפ
נטע14.09.17
שם נקבע במפורש שישנה מכסה של 400 בחורים שישוחררו מגיוס ויקימו את "שארית הפליטה" ואת "עולם התורה" בהמשך. ואגב, עד עליית בגין לשלטון היתה המכסה הזו, ורק מאז שאגו"י נכנסה לקואליציה בוטלה המכסה ונפתח הפתח לאי גיוס של כל מי שמצהיר ש"תורתו אומנותו". כדאי להכיר את הנושא לפני שמגיבים.
אבי14.09.17
בדיוק הפוך! החזו"א לא התפשר עימם כלל!!!! ואף הגראי"ל שמנסים לומר כי הוא התפשר עימם, זה לא נכון! בהפגנת המיליון הוחלט כי אילו יגייסו אפילו אחד מבני הישיבות, המועצה תתכנס שוב להורות שלא להתייצב כלל! בפועל, גייסו מאות! והמועצה לא התכנסה... אוי להם לעסקנים הסובבים את בתי גדולי הדור!
יוסי14.09.17
הגיוס לא היה בכפיה אלא בהסכמת אותם בחורים. וזו היתה הפשרה של הגראי"ל, שמי שלא לומד, היינו סתם מתבטל, אכן יגוייס, וכך היה גם בעבר. זה שאולי היום מסתכלים יותר על הבחורים, למשל האם יש להם חשבון פייסבוק פעיל או דברים שכאלו, הרי בהחלט מי שמחזיק דברים כאלו אינו בן ישיבה ומקומו בצבא.
אבי14.09.17
31
מזל טוב סוף סוף כל אחד שהוא חרדי יצטרך להחליט באיזה צד הוא נמצא באמת ואז תבוא בס"ד הגאולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון12.09.17
דגג
אשרינו שזכינו.12.09.17
את דעתם המשובשת... 'מאובי תחכמני' מזה ששנה שלמה אנו רואים שאתה עמל להכניס אצלנו התגובה המסכנה שלך שחייל ס"א זה קידוש השם אנו מבינים עד כמה זה הפוך,
רכ12.09.17
שכן הסדר "תורתו אומנותו" הנו עבור הלומדים, ואילו אתה ושכמותך (היינו עציצים וסיקריקים ומחבלים למיניהם) עסוקים בלטקבק ולא בללמוד, אז לפי ההסדר יש לגייסכם ויפה שעה אחת קודם.
אבי13.09.17
מרן הגר"ע יוסף זיע"א, הייתה שלא מתגייסים גם מי שאינם לומדים. כך אוחזים גם יבלחט"א הגר"ח וכל גדולי ישראל.
יוסי14.09.17
שכן זהו ההסכם לטוב ולרע. אז כמובן, שהם לא רוצים לאמר כל דבר בפומבי, כדי לא לפתוח פתח לכל מיני אנשים שיתלו בדבריהם וילכו ויעשו כרצונם בטענת השוא ש"גדולי הדור הסכימו לכך". אביא לך דוגמא: כשנפתח המוסד הנקרא "מערבא" יצא הרב שך נגדו בשצף קצף,אבל גם הוא הורה למספר הורים לרשום את בנם לשם, כי האלטרנטיבה גר
אבי14.09.17
30
בשביל המתנחלים שארצם זה גם ארצנו-אז יש גזרת גיוס. זה לא מקרי ,יש להילחם על כל מה שחשוב ולבטוח בהשם. אבל אם שמים מבטחינו חלילה בכסף, בכספי תמיכת הקואליציה -זה רע מאוד.
יעקב13.09.17
29
על ידי מועצות "גדולי התורה"
השבוע13.09.17
28
תראו כתוב בפרשה אתם נצבים היום כלכם, אומר רש״י, מלמד שכינסם משה להכניסם ולהעבירם בברית לפני הקדוש ברוך הוא ביום מותו, ראשיכם שבטיכם-הקיש ראשיכם לאלוקיכם, אומר בעל הטורים, לומר לך מורא רבך כמורא שמים. זקניכם ושוטריכם, החשוב חשוב קודם, והם הנשיאים והשרים אשר בידם שבט המושל, וזקניכם והם השופטים ושוטריכ
אבי12.09.17
27
ערכו של לימוד התורה יורד בעיני הציבור והתוצאות אינן מאחרות לבוא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל12.09.17
26
הדם של החרדים לא יותר אדום משל האחרים. כולם צריכים להתגייס.
סימה12.09.17
וגם תל אביב...
יוסי14.09.17
25
כולנו צריכים לבקש סליחה מהפלג הירושלמי היינו אחוזי טירוף נגדכם בג"צ הוכיח שצדקתם במוקדם או במאוחר כולנו נצטרך לזעוק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאבי12.09.17
24
מרן הגר"ש אוירבך שליט"א צפה זאת לפני שנים. כשכולם חגגו על גזירת הגיוס הנוראה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם שפירא12.09.17
23
קודם כל שיגייס את האריתראים. (שנמצאים כאן עדיין רק בגלל הבג"צ. ונמצאים כאן רק כדי לברוח מגיוס חובה בארצות שלהם). או שהכנסת תחוקק חוק שגם פליטים מארצות אחרות חייבים בגיוס. (שוויון וכו').
ר.13.09.17
וזה כ"כ מטומטם שאתם כל הזמן מנסים להשוות את עצמכם לערבים, הם לא מגוייסים מטעמי ביטחון
סימה13.09.17
מרגישים שהחרדים זה לא כמו הערבים ששונאים אותם זאת אומרת זה עם אחד (כן כן גם החזון איש ידע מאהבת ישראל) אילו היינו מסוכנים להם כמו הערבים הם לא היו רוצים לגייס אותנו, הפתרון היא לאיים שכל מי שיגוייס בכפיה ילחץ על ההדק כשחיילת תתקרבת או סתם כך ישרת לטובת הפלסטינים ואז הם יירדו מאיתנו, ממני המצפה ל
ק13.09.17
האריתראים הם מסתננים בלתי חוקיים שצריך פשוט לזרוק אותם מפה נקודה. אין שום קשר לחרדים שהם אזרחי המדינה וצריכים לקבל את החובות והזכויות שלה.
דויד13.09.17
22
סופסוף קרה ונוכל לדעת את הדעת תורה האמיתית איך מתמודדים עם זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל הקדמוני12.09.17
21
אין לצפות מהם יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א13.09.17
20
למה שכמה עסקנים סוגרים ישיבות זה מותר ולבג''ץ ולפי אסור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים13.09.17
יותר קל מלהלחם עם גור... וגם משום פיקוח נפש אז אף אחד לא רצה לריב עם גור
ק13.09.17
19
1. בחירות לשופטי בג׳׳ץ ע׳׳י הכנסת 2. ביטול חוק גיוס חובה ותמריצים נרנבים למי שכן יתגייס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.09.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רן13.09.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.09.17
16
עוד מימי משה יצאו כל מי שלא משבט לוי להילחם ולהגן. אנו בעד שיהיו לומדי תורה , אבל לא בעד פטור גורף! מי שיוכל כי עילוי הוא והרב יבקש את המשך לימודיו ילמד, אבל כל הרבבות המטיילים ברחובות ובקניונים יתגייסו כמו כל אחד אחר.
הפורום לשוויון 12.09.17
אחרי שאתה וכל החילונים כמוך, ילמדו חצי יום, תבקשו חצי יום שני לעשות צבא. עד אז, אתם הפרזיטים האמיתיים המתחמקים מחובת האדם היהודי בעולמו ללמוד ולהגות בתורה יומם ולילה.
רפי14.09.17
15
כמה צדק ר שמואל שהתנגד לחוק. גם אכלתם את הדג .גם לקיתם וגם עפתם מהעיר. כמה גדולים עיני הצדיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה 12.09.17
ראשית בינתיים הנושא עובד ויש שנה לתקן. אגב, כך יודעים להזהר מבעיות ויכינו הפעם מתווה עוקף בג"ץ. הוא לא צדק בכלל, כי התפרעויות בריוניו לא הועילו, ולכל היותר יגייסו אתכם בכפיה (והלוואי שיגייסו את כל המחבלים והפלג בכפיה, שכן "תורתכם התפרעותכם"). ולמען הסר ספק גדול הדור האמיתי הנו הרב שטיינמן והוא תמך ב
אבי13.09.17
כן כן, זה שגר ברחוב חזון איש.
יוני13.09.17
לולא הוא ופסיקותיו היית אתה ודומיך מגוייסים וכן גם בני התורה האמיתיים. הם הצליחו לשנות את החוק ולעצור את המתווה של לפיד. פסיקותיו של הרב שלכם, גן זה שגר בשערי חסד, גרמו רק לחילול ה' ולהתפרעויות של קומץ מנוער בשם ה"קנאות" כביכול, כשכל אותן התנהגויות מופרעות של צעיריכם לא תרמו במאומה לשינוי. אז טול ק
אבי13.09.17
היה נגד החוק! ונגד ההתייצבות בכלל... באו עסקני הבית וטוענים כאילו אמר להתגייס!
שפירא 14.09.17
החרדי. אז תחליטו אחת ולתמיד הוא בעד הגיוס או נגדו? לדעתי ולהבנתי, הוא בעד שעולם התורה ימשיך לפרוח אךמאידך הוא מודע למגבלות שאפשר להגדילו, ודאי בצורה מלאכותית עם קבוצה נכבדה של פרזיטים דוגמת המחבלים והסיקריקים ש"תורתם התפרחחותם" ולא "תורתם אומנותם". ואוסיף ואומר, גם הרב שך למשל שיצא בקולות ורעמים נגד
אבי14.09.17
14
לא לקחת קיצבאות ילדים להחרים את הביטוח לאומי לא לקחת את הקצבאות של הישיבות לזרוק את אבטחת ההכנסה לאברכים להתעלם מהמדינה ולא לתת לה כלום נמאס מהציונים הכופרים והמשמידים.
פופ12.09.17
מצצךך
ותן חלקיייינו.12.09.17
לקחת כמה שיותר כסף מהביטוח לאומי מקצבאות ולא לשלם חשמל מים גז משכנתא כלום תוך חודש הכלכלה קורסת ואז יאשימו את לפיד ובגץ שבגללם המדינה הציונית סיימה את דרכה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חמור של משיח12.09.17
לא תשלמו חשמל ומים? ינתקו. משכנתא אתם גם ככה לא משלמים, לפחות לא בירושלים. אם תכריזו מרד מיסים נשלול ממכם גם את הזכויות הרווחה כלול הזכויות הבריאותיות, ביטוח לאומי וכו' . מצידי שתמותו ברחובות.
אא13.09.17
יותר משהציבור החרדי מקבל, הוא נותן. מספיק שלא ישלמו מע"מ...
דני14.09.17
ה
ד12.09.17
13
גפני פירגן אתמול לבית המשפט שזרק את הרפורמים מכל המדרגות היום הם זרקו אותו אותנו מכל המדרגות ''אין אמונה ברשעים'' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהדות התורה12.09.17
12
בגץ גימטריה המן זרע עמלק רבי יואל זצל צדק
המצליף 13.09.17
11
ראיתם את הסופה זה רק התחלה זה לא יפסח על כל שונאי ישראלי ♨️ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.09.17
10
לפני מלחמת מדין אמר משה רבנו לעם: "החלצו מאתכם אנשים לצבא". רש"י מפרש: "אנשים - צדיקים". רק הצדיקים צריכים לשרת בצבא. רשעים אינם שייכים לצבא. אם כל לומדי התורה ושומרי המצוות יתגייסו לצבא, יהיה לנו צבא כשר למהדרין.
יצחק12.09.17
הצבא הנוכחי, ולהכשיר כל המטבחים והכל, ואז יתגייסו. עד אז שישארו בישיבות להגן על הפושעים ה'משרתים' את השטן וגונדא דיליה בצבא המתקרא צה"ל.
מוטי14.09.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.09.17
כי הם מבטלים המלחמות מבית המדרש.
דני14.09.17
8
הגיע הזמן שתחזרו בתשובה ותבינו שלא עושים פשרות עם הסטרא אחרא, עכשיו הקב"ה מראה לכם את זה, עורו מתרדמתכם חודש אלול!
מחבל12.09.17
הם צדקו והלכו לאורו של גדול הדור האמיתי וכידוע הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. אתם סטיתם מהדרך והלכתם לאורו של פוחז מהעיתון שאימץ "גדול" כדי להצדיק את מעשיו הנפשעים. אז אנחנו בטוחים שהבעיה תיפתר וטוב, כי שוב הנוטל עצה מן הזקנים,היינו גדולי הדור האמיתיים דוגמת הרב שטיינמן אינו נכשל.
אבי13.09.17
7
רק תעשו טובה אל תשחקו אותה שזה לשם שמיים, ובנושא הזה בג"ץ השנוא עליכם מדבר בשם כל אזרח חילוני במדינה ימני שמאלני אתם פשוט בושה אפילו הדרוזים מבינים שזה חלק מחובתם האזרחית
ד13.09.17
6
ביבי או נאור? אני הצבעתי פעם לנאור?יש בחר בה לנהל את המדינה?
משה דיין12.09.17
5
משתלטים על מדינת ישראל די לבגצ הדיבילי הזה
קזבלנקה12.09.17
4
"דברו דבר ולא יקום"....המקום הוא בישיבות ואין שום זכות לבר אנוש לחוקק שום חוק בדבר...שומרי תורה לא זקוקים לדמוקטיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשרינו12.09.17
3
בעזרת השם כמובן. אני בטוח שאם הוא קיים הוא תומך נלהב בגיוס חרדים לצבא, ובנות חרדיות בפרט. ומי שלא רוצה? אלות וגרזנים! רק כך... בעזרת הקדוש ברוך הוא כמובן...
דן12.09.17
2
ואז גם לא נצטרך צבא כי יבוא המשיח. ואם לא יבוא, יעמדו זרים וילחמו בשבילנו שנאמר כאשר ישראל עושים רצונו של מקום הגויים ישרתו בצבא ויסכנו חייהם בשבילנו, ואם זה לא יקרה, נחזור הביתה למולדת אירופה..
דן סגל12.09.17
1
החוק הנוכחי ״ניירע נירואעס גזייראס הגיוס״....
במבט בוחן12.09.17
הרי מהחוק הנוכחי לא הרווחנו רק שיותר ויותר חלשים התגייסו עד שצבא נעשה כמעט כהיתר לכל מי שלא מתחשק לו יום אחד ללמוד ומצד שני הפלג עשה את החשבון הפשוט שבמילא במוקדם או במאוחר (בגלל שיש בגץ ארור במדינה הזאת) נצטרך ללחום כדי שלא יגייסו בחורים אז חבל שנדחה את המלחמה ונפסיד יותר ויותר חלשים ונשנה את ההשקפ
אמת אמת אמת12.09.17
גם התפשרו, וגם בסוף בג"ץ פסל להם את החוק
שמעון12.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24