כיכר השבת

טור דעה

פתאום כולם מנהלי החשבונות שלי / ראש הישיבה

ראש הישיבה התמה על החלטת מספר מושכים בעט לפתוח בקמפיין נגד גביית שכר הלימוד על ידי הישיבות למרות הקורונה, מגיב בפירוט רב את ההוצאות הרבות שלו (חרדים)

60
ראש ישיבה | כיכר השבת | ו' באייר | 30.04.20
פתאום כולם מנהלי החשבונות שלי / ראש הישיבה
(צילום: שאטרסטוק)

כבר למעלה מחודש וחצי שכל הציבור נמצא בבית, במובן כזה או אחר. המצב הוא לא נעים, משפחות שלימות יושבות בבית ומתמודדות עם מצבים מורכבים, שכוללים בין היתר התמודדות כלכלית לא קלה. למרות זאת, עלינו לזכור שכמו שזה לא קל לאדם אחד, זה גם לא קל עבור רעהו. לא תמיד אפשר לגלול את הקושי שלך על כתפי רעך, רק משום שאתה בטוח שלו הרבה יותר קל ממך, לפעמים אתה לא יודע שדווקא הרבה יותר קשה לו ממך.

ובאמת, אנחנו רואים בכל יום את הפנים היפות ואת אין ספור מעשי החסד שנעשים בציבור שלנו כדי לסייע אחד לשני בהתמודדות עם המצב הנוכחי.

אבל מצד שני, מפליא מאוד לראות שישנם אנשים שבחרו לגלגל את הכאב והקושי שלהם ולהפנות אותו כלפי מנהלי וראשי הישיבות שמתמודדים אף הם עם מצב כלכלי לא פשוט.

בימים אלו ישנם כמה עיתונאים, שבחרו להוביל קמפיין מכפיש כנגד ראשי ומנהלי הישיבות על כך שבמרבית הישיבות המשיכו לגבות שכר לימוד גם בימים אלו על אף המשבר הכלל עולמי שלא פוסח על אף אחד.

יאמר ברורות: איננו מתכחשים לכאב ולמצוקה של כל פרט ואדם יחיד שפונה לישיבה בה לומד בנו ומבקש להתחשב בו בעקבות המשבר שמקשה עליו לשלם שכר לימוד מלא. אין ספק שבתקופה כזו ראוי להתחשב בו ולגבש הסדר תשלומים מקל שיביא בחשבון הן את צרכי הישיבה והן את הקושי.

אולם באתי בדברים אלו אך ורק להתייחס לקריאה הציבורית שמנסה להפוך את הקערה כולה ולהציג אותנו - מנהלי וראשי הישיבות - כגנבים וחמסנים שמנסים לחמוס את כספי ההורים אך ורק בשל העובדה שהעזנו בכלל לדרוש להמשיך כרגע את תשלומי ההורים.

כדי להסביר לציבור עד כמה הקריאה איננה הוגנת, עלינו לפרוס בפניכם את מלוא התמונה הנוגעת אליה ולתמונת המצב של תקציבי הישיבות.

סוגיית תשלומי שכר לימוד בישיבות גדולות, הינה סוגיה כאובה וקשה שאינה זוכה ליחסי ציבור נאותים. בשכבת הגיל המקבילה בסמינרים, נדרשים ההורים לשלם סכום גבוה שמשקף את הסכום המלא של ההוצאות שמוציא הסמינר עבור התלמידה. בהתאם לכך, מעולם לא תראו מנהלי סמינרים שנדרשים לטוס אל מעבר לים מידי חודש בחודשו כדי לנסות לגייס סכומים דמיוניים הנדרשים לכיסוי הגירעון החודשי - פשוט מפני שזה איננו בנמצא.

אבל בעולם הישיבות, המצב שונה. בישיבות התלמידים מגיעים כדי ללמוד תורה, ואי אפשר להתנות לימוד תורה במשך חמש שנים בתשלום שכר גבוה שלא כל הורה יכול לעמוד בו, וכבר נאמר - היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה. ומשום כך התקבע שישיבה גדולה איננה גובה סכום גבוה יותר מ-1200 ש"ח בחודש, כאשר אף מסכום זה ניתנת לאברכים ולמשפחות הזקוקות לכך אפשרות לבקש הנחה שיכולה במקרים מסוימים להגיע עד כדי 40% מהסכום המלא ואף ליותר מכך. כמובן שמרבית ההורים מגישים בקשה כזו שאף נענית, ומקובל להניח שממוצע הגבייה החודשי בישיבות עומד על סכום שנע בין 1000 ל-800 ש"ח.

בנקודה הזו חשוב להבהיר שוב, שהסכום הזה הוא סכום קבוע, ואין לו שום קשר לסך ההוצאות אותו מוציאה הישיבה עבור התלמידים. גם כאשר יש קושי בגיוס תרומות מחו"ל, או כאשר תקציבי הישיבות פוחתים בעקבות עליית כוחם של אויבי הדת (או בזמני משבר פוליטיים וממשלות מעבר) וכן גם כאשר סך ההוצאות של הישיבה עולה (כפי שצפוי לקרות בקרוב עם שובם של התלמידים לבית המדרש תחת שמירה על הנחיות קפדניות שידרשו היערכות לוגיסטית מיוחדת ויקרה), בכל הזמנים הללו הישיבות לא מגלגלות אגורה אחת של תוספת על כתפי ההורים. הסכום החודשי נותר קבוע במשך השנים האחרונות - גם בתקופת ממשלת לפיד - והוא לא עלה ולא ירד.

לעומת זאת, סכום ההוצאות שהישיבה מוציאה על כל תלמיד הוא כמעט פי שתיים ויותר, ועומד על סך של 2000 עד 2500 ש"ח בחודש. סכום זה כולל מרכיבים שונים כמו: תזונה (700-1000), דיור (שכירות או משכנתא, העולים לסך של כמה מאות שקלים בחודש), משכורות (ניהול רוחני תקין באווירה ראויה מצריך לפחות איש צוות אחד על כל עשרים בחורים בשקלול יומי כולל. סך ההוצאה לפחות 200-300 לחודש), תחזוקה שוטפת, ניקיון, תשלום חשבונות מים וחשמל, ניהול, והוצאות חריגות נוספות.

להשלמת התמונה יש לציין את תקציבי המדינה העומדים על סך של כ-400 ש"ח לחודש שאף אלו, כאמור, אינם קבועים ובטוחים לחלוטין ומידי חודש תלויים בגחמותיהם של נערי האוצר ואנשי האגף במשרד החינוך.

צירוף של כל הנתונים הללו מעלה תמונה על פיה הנהלת הישיבה נדרשת להתמודד מידי חודש עם כיסוי הוצאות שלעיתים הוא גבוה פי שניים ויותר מהתשלום שאותו ההורים נדרשים לשלם בצירוף תקציבי המדינה.

ראשי ומנהלי הישיבות מעולם לא בקשו מההורים או מגדולי ישראל לקרוא להורים להגדיל את שכר הלימוד ולהקל את ההתמודדות המוטלת על כתפי ראשי הישיבה, מפני שההבנה היא שאלו הם הסכומים עימם יכולים ההורים להתמודד ומשכך אין טעם להטיל נטל נוסף ובלתי אפשרי על כתפיהם.

בהתאם לזאת, נטל הגירעון כולו מוטל על כתפינו - מנהלי וראשי הישיבות - הנאלצים לכתת רגליהם אל מעבר לים מידי חודש וללקט דולר אחרי דולר בכדי להצליח לכסות את הגירעון החודשי שמצטבר עם כל תלמיד נוסף הנמנה על שורות התלמידים בישיבה.

במילים אחרות: ראש הישיבה בה לומד ילדכם, נדרש לגייס מידי חודש סכום של כאלף ש"ח עבור החזקתו. כך פשוט.

אבל כל זה, לא זוכה לעלות על קידמת הדיון הציבורי. ראיתם פעם עיתונאי כלשהו ש"צייץ בטוויטר" מילת תודה לראש הישיבה בה לומד בנו על כך שגייס עבורו (גם) החודש סכום של כאלף ש"ח עבור החזקתו?! לא ולא. בניגוד לראשי הכוללים שזכותם רב להם בתמיכה במשפחות אברכים והם אף זוכים על כך להוקרה ומעמד ציבורי, ראשי ומנהלי הישיבות אינם זוכים ליחס מלטף שכזה. לכל היותר הם זוכים להשמצות בתקופת הרישום שזה כבר נושא שראוי להתייחס אליו בנפרד. אבל הוקרה על העבודה הסזיפית בגיוס הכספים?! נאדה.

מתי הם זוכים לעלות על נס? מתי פתאום כולם מדברים ומתפלפלים על התקציב החודשי של הישיבה?!

רק כאשר משהו באוקיינוס הגירעון הבלתי נגמר הזה זז מעט לטובתם. אם למשל הממשלה מחזירה את התקציבים ובעיתון הייתה כתבת הוקרה לנציגות החרדית על כך, פתאום אז, פתאום כולם נהיים מנהלי החשבונות שלנו. פתאום כולם יודעים לשאול: למה שלא תפחיתו במקצת את העומס מעל כתפי ההורים?! למה את הכל אתם משחילים לכיסכם התפוח (בשטרות חוב לגמ"חים....)?!

ואני שואל: רבותי, אתם רוצים להיות מנהלי החשבונות שלי?! אנחנו באמת שותפים שווים בעסק הזה?! בכבוד רב. בואו ביחד. אבל תבואו כל יום, לא רק ביום שבו נראה לכם שהישיבה גורפת כספים לכיס. בואו בעשירי לחודש, תראו מאיפה אני צריך להביא כסף למשכורות של כל הצוות. בואו, בואו בעשרים וחמש לחודש כאשר הצ'קים של הספקים מגיעים לפירעון, בואו בהמוניכם. בואו בזמני משבר כאשר תקציבי המדינה פוחתים ונעלמים - כפי שקרה בתקופה האחרונה ממש - בואו אז, בשמחה רבה.

אתם באמת רוצים לדבר אתנו על הקורונה? בואו לשמוע כיצד התרומות מחו"ל פחתו ונעלמו בעקבות מצב החירום הכלל עולמי והטרגדיות שפוקדות את הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם. ומי מדבר על השמים שהחלו להיסגר הרבה לפני שכולם נסגרו בבית.

בואו ניכנס לבידוד יחד עם ראשי המוסדות ששמו נפשם בכפם ונסעו בשבוע האחרון לפני פורים כאשר סכנת הקורונה כבר עמדה מעבר לפינה, ונאלצו להיכנס לבידוד של שבועיים עם שובם לארץ. בואו, נעשה חשבון של הכל ביחד, בואו נהיה שותפים שווים. בכבוד רב.

אז רבותי. אני מציע לכולם לנצור את המקלדת. בינתיים בסך הכל הקורונה עוד לא חסכה לנו אפילו שבועיים של הוצאות, שגם בהם חלק גדול מההוצאות (שכירות, משכורות, ניהול, תשלומי ספקים) לא הפסיקו לרדת כלל. ואל תמהרו להיות מנהלי החשבונות שלי, זה לא כזה כיף גדול בכלל. בטח לא בתקופה כזו שבה השמים סגורים ואין כל אפשרות לעלות על מטוס למסעות גיוס כספים בחו"ל. הגירעון החודשי לא מתחשב בכלום, אפילו לא במצב חירום שנוצר בעקבות הקורונה.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
כבוד ראש הישיבה, ללא ספק מגיע לך שבח ויקר על נשיאתך בעול התרה ולומדיה, אבל לא ענית על השאלה: מדוע שההורים ישלמו אם אינם מקבלים תמורה? רק בגלל שגם לך יש הוצאות? אם אתה רוצה תרומות - כתוב זאת, ואל תציג זאת כשכר לימוד שעל ההורים לשלם. דבר נוסף, כבוד ראש הישיבה: מדוע אינך פונה לחביריך, ראשי הישיבות למי
חנן. ב.30.04.20
במחילה מכבודו. סוגיית הבחורים שאינם מתאימים ללימוד היא סוגיא אחרת לחלוטין שאין לה שום קשר לנושא הנוכחי. זה לא החלטה כלל ברמה של ראש ישיבה ספיציפי ואתה יודע את זה היטיב. אז בשביל מה להכניס את הנושא?
אורי30.04.20
36
מי הכותב? למה הוא לא מזדהה??? הוא טוען שהוא ראש ישיבה, אמור להיות לו מינימום של יושרה ואומץ לציין את שמו במקום לכתוב כמו טרול במחשכים
זרחיה##30.04.20
35
אני מודה, אני מסמך על שמועות, אבל יצא קלא דלא פסיק שרבות מן הנכדות של ראשי ישיבות מקבלות "סידור מלא".
רפאל30.04.20
אבא שלי הוא ראש ישיבה וקיבלתי סידור מלא במשכנתא הלוואות וכו' תתאזנו קצת
בן של ראש ישיבה30.04.20

הצגת כל התגובות

34
נתונים שקריים איש צוות על כל 20 בחורים? מאיפה לקחת את זה? ישיבת חברון: 3 ראשי ישיבות , כל אחד 12.000 שח 3 רמים , כל אחד 8000 שח 6 משיבים ו- 2 משגיחים כל אחד 4000 שח בזה תמו כלל המשכורות בגין 1500 בחורים... כלומר משכר לימוד של בחור הולך להוצאה רוחנית 61 ש"ח לחודש בלבד. ושכחנו נתון נוסף, שהם הו
הורה30.04.20
דבר ראשון חברוני מוגדר ראש ישיבה דבר שני המשכורות בחברון הם פי שנים ממה שכתבת חוץ מכל המנקים והטבחים הם עדיין בחובות מהחדר אוכל 20 מיליון והוספת הקומה והכולל והקראונים אבל זה נכון שבכללי ישיבה שלא משלמת שכירות צריכה לגבות פחות
בחור30.04.20
יש לך אתר בשם "גיידסטאר" אתה יכול לראות את המאזן חברון בדוחק מסיימת את השנה וחוץ מזה יש בחברון 12 עובדי נקיון 8 עובדי מטבח ועוד ועוד לא הכל ורוד כמו שזה נראה
למדתי בחברון30.04.20
כל עובדי הנקיון והמטבח הוצאו לחל"ת. אשר לבניה והשיפוצים, בשביל זה חברוני נוסע לחו"ל ומקבל תרומות. ההורים לא צריכים לממן בניינים. ודאי לא בימי קורונה בהם הם עצמם לא משתכרים , גם מאכילים את הבחורים שלהם, וגם משלמים שכר לימוד.
אתה טועה ידידי01.05.20
33
צה עם החיידרים? איזה הוצאות יש להם!
אברמי30.04.20
32
אוקיי לגבי ישיבות אבל מה קורה בתלמודי התורה שכן מתוקצבים ? מעניין ?????
יהודיה30.04.20
בכמה מתוקצב ת"ת? פחות משכר המלמד. מידיעה ומה עם שאר הצוות מפקח מנהל מנקה יועצים. ושאר הוצאות צילומים .(דף קשר כל שבוע 7 עמודים כפוך 30 ומשהו ילדים) פרסים וכו וכו
זיו01.05.20
31
השאלה הגדולה היא מאיפה יביאו כסף להוצאות הרישום?😊
הרישום30.04.20
30
כל מילה אמת!!! והוא לא הזכיר ביטוח לתלמידים והוא לא הזכיר הוצאות על פרסי עידוד לימוד והוא לא הזכיר אבטחה והוא לא הזכיר הוצאות צילום (רבבות צילומים בחודש) ועוד ועוד ועוד
שמר30.04.20
29
כבוד הרב הרב אנשים נכנסו למשבר כלכלי. אוכל קצת קודם לישיבה!
משה30.04.20
יפה אמרת ולכן: מנסים למנוע משבר כלכלי נוסף של עובדי הישיבה שגם ככה לא מרוויחים מי יודע מה וכעת הם יכולים להגיע לפת לחם חלילה. קיצור: ישיבה = אוכל לעוד כמה משפחות שראשיהן עובדים במהלך השנה קשה מאוד. תשאל כל עובד בתחום החינוך.
הערש לייב30.04.20
28
שכחת דבר אחד! בשו"ע חו"מ סימן שכ"א מבואר שבמכת מדינה אין שום חיוב לשלם על דבר שלא קיבלתי, ולכן כל מי שגובה כסף הן מצד חיידר והן ישיבות הכל גזל גמור ע"פ ההלכה, למה להחליט בבריונות, באו נלך לדין תורה, פתאום שלא מסתדר לכם דין תורה אתם כמו מאפיה
אלי30.04.20
דווקא ראיתי פסק מרבני ביתר בעניין. הם אמנם הורו להפחית משכר הלימוד במקצת אך לא את כולו וגם לא הזכירו שום דבר על גזל ממה שאתה מזכיר.
לא השתכנעתי30.04.20
27
תעברו אלינו לישיבות הפלג לא תצטרכו לשלם כלום (אוכל אנחנו מקבלים מהשוטרים בהפגנות ברחוב)
טומבק גראסמאן02.05.20
26
אם כל כך אכפת לראשי הישיבות מההורים למה הם מעודדים את הבחורים לדרוש דירה ואברכים נאלצים לכתת רגליים כאחרוני הקבצנים כדי לחתן את בנותיהן עם "תלמידי חכמים"
רק שואלת30.04.20
25
מדוע ההורים חייבים להמשיך לשלם משכורות לאנשי הצוות שאינם עובדים בתקופה זו? מדוע הורים רבים שהוצאו לחלת או פוטרו, ואין להם הכנסה, ישלמו לאנשי צוות שגם הם אינם עובדים?
אלי30.04.20
24
קול תורה משלמת משכנתא? פונביז משלמת משכנתא? חברון משלמת משכנתא? תפרח משלמת משכנתא? ועוד דוגמואות לרוב. האם במקומות אלו יש איש צוות אחד על 20 בחורים? תמשיך לקשקש שטויות והבלים כתבה שכולה שקר אחד גדול!!!!!!!!!!!
פינחס30.04.20
לא. אבל הם משלמים בניה ושיפוץ
זיו01.05.20
23
סוגיית עלות החזקה של בחור בישיבה היא מורכבת ואין ספק שרב הנעלם מן הידוע, אבל דבר אחד ברור, אף אחד לא מרים את הכפפה ולא חושב מחוץ לקופסה, למה לאברך מן השורה מספיק הכנסה של כ8000 ש"ח עבור משפחה עם 10 ילדים, וזה כולל שכר לימוד, הלבשה רפואה והמון דברים שהישיבה לא חושבת להעניק לבחורים? תאמרו כל מיני הוצא
שפוי אחרון01.05.20
22
במקום להיות בעד הציבור החלש ולעזור לו אתם בוחרים בצד של העסקנים ומגלגלי הכספים למיניהם
שלמה30.04.20
רוב עובדי הישיבה הם ג"כ ציבור חלש שעובד קשה למחייתו. אל תשכח את זה שלמה. לכן אל תמהר לקחת צד כי שמא אתה דווקא נגד החלש.
פייביל30.04.20
21
לא קראתי הכל, נעצרי במילים: 700 -1000 ש"ח עבור מזון לכל תלמיד, תראו לי משפחה שילד אחד עולה אצלה ככה???.. אם אני, 6 נפשות במשפחה, כאילו עולה לי 6000 ש"ח -+ רק אוכל.. ובישיבה אין מטרנה, טיטולים ועוד, ותשאלו כל תלמיד ישיבה, האם הוא לא צריך לעשות השלמות עם האוכל, מש הזוי ממש הגזמה
שירה30.04.20
ברור כי האמא לא מקבלת משכורת על הכנת האוכל והאבא לא מקבל משכורת על קניינות והמשפחה לא מתחזקת מטבח לפי דרישות משרד הבריאות ואף אחד לא מקבל משכורת על שטיפת כלים ובודאי שלא על נקיון שולחן האוכל והכסאות וחדר האוכל בקיצור יש כאן הרבה בורות של ההורים... חייב לציין שהכתבה מדוייקת חוץ מנתון אחד.. אצלנו לאחר
מנהל ישיבה30.04.20
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסקה בישראל מתקצבים סל מזון לנפש בישראל ביו 700-900 ש"ח לחודש. הראש ישיבה צודק, אם את צורכת פחות מזה אשרייך.
לשכה30.04.20
עזבי אותך כמה לחודש. נסתכל על הפרטים, ואני מדבר על המינימום: ארוחת בוקר עולה בערך 7 שקלים? (לחם, ממרח, סלט, ביצה) ארוחת צהרים בערך 15? (פחמימות, סלט, עוף) ארוחת ערב בערך 10? (פחמימות, סלט, תוספת) עד כאן הגענו ל-32 ליום. אני יודע שאצלכם בבית זה לא ככה, אבל הסיבה הפשוטה היא שבבית לא כולם בחורים בני 15
יהודי פשוט30.04.20
חבל שלא בררת קצת תזונה בישיבה לא כוללת רק עלות חומרי הגלם כמו בבית אלא גם עלויות של טבחים וניקיון מטבח וחדר אוכל חד פעמי וטואלטיקה ועוד העלות היא אכן כמצוין
מנחם30.04.20
נכון מאוד זו רמאות, לפחות בחלק מהישיבות האוכל מתחת לכל ביקורת
ari30.04.20
20
צודק במאה אחוז, ולכל הצדיקים שפתאום אומרים שילמנו ולא קיבלנו תמורה, א. האם ישיבה זה ביביסיטר?! האם פעם בדקתם איזה תמורה אתם מקבלים בימים כתיקונם, הרי חלק גדול מהנמצאים בישיבות ממלאים כסאות אבל אינם בני תורה, צריך את האמת להגיד, חלקם בכלל לא נמצאים בישיבה, העיקר צבא לא חייבים, ואפשר אח"כ לעבוד, סה"כ
חרדי01.05.20
19
במילה אחת: דמגוגיה באמת הייתי שמח לקבל את המאזן שלך לצפייה זה לא אמור להיות מסמך מסווג
דמגוגיה30.04.20
18
כל מילה פנינה. יישר כוח
משה זולטי30.04.20
כל מילה פנינה יוקרתית שעולה בדמים מרובים של ההורים המסכנים.... אבל בהחלט ניסוח עילאי ממש גישמאק! נורא! גיוואלדיק! ממש יישר כויח! ראשי ישיבות צריכים לתת דוגמא לא תירוצים מתירוצים שונים
שלום30.04.20
אתה שוכח שהדמים מרובים זה כדי שיהיה לצוות שמתמסר במהלך השנה לטובת בנינו היקרים, א-ו-כ-ל למשפחתם. אז אכן זה דמים מרובים וזה קשה מאוד להורים. אבל אל תשכח למי זה הולך. בנינו נמצאים כל היום וברוב חודשי השנה בישיבה. יש מי שעובד איתם. מגיע לו משכורת.
תגובה לשלום30.04.20
לא מדבר על כל השנה, במצב כזה ראשי הישיבה חייבים על פי כל אמת מוסר להתחשב בהורים, אפשר לתת הנחה 30 אחוז או 50 אחוז וכו' הדבר האחרון שנדרש מהם זה טורים מפולפלים בכיכר השבת. וכן, כולם יודעים מי הראש ישיבה שכתב את הטור
שלום01.05.20
מעניין למה אני לא יודע.. גם אני בחור ישיבה, אולי זה הרב לנדא
אליה101.05.20
17
ראש ישיבה עם אינטרנט?
אליה101.05.20
16
ראש ישיבה יקר. איש לא כפה אותך. איש לא אנס אותך. רצית "כובעד"? רצית "שטעלע"? אז אין ברירה עליך לכתת רגליך. עליך לשנורר. עליך לאזן תקציב.
זבולון זלמן זאנוויל30.04.20
15
איזו צביעות כל מילה שקר!!!!לא ראיתי ישיבה אחת שיש איש צוות לכל 20 בחורים!! אנחנו משלמים על כל חודש ניסן אפילו שאין ישיבות תוסיפו את משבר הקורונה ותוסיפו את התקציבים ואת התרומות שכל הכסף הולך הישר לראשי הישיבות
דביר30.04.20
14
נשמטו מהרשימה תקציבי ממשלה ? חינוך דתות רווחה ועוד שיודעים המומחים לקבל. אז איך 1000 שקל חסר כל חודש. יועיל אם מישהו יבאר לתועלת הדיון.
מנהל חשבונות30.04.20
13
אייאייאיי קשים היו החיים (לפחות לפני הקורונה וסגירת השמיים) של מנהל הישיבה הנכבד. טיסה במחלקת עסקים פעם בחודש לניו יורק, ארוחות שחיתות עם גבירי הקהילה, "קניות קטנות" לילדים ולנכדים בחנויות הגולה הדוויה ... דמעות חנקו את גרוני.
אחד שמכיר03.05.20
12
יוצא מכאן שמנהלי הסמינרים וודאי לא יכולים לגבות מלא, ולמה הם כן גובים?....
אני30.04.20
11
אם לא היינו רואים אותכם נוסעים ברכבים שעולים הון אז לא היינו מדברים... וכן, גם לראשי הישיבות מותר להתחשב בימים אלו במשפחות של הציבור שלנו שהן ברוכות ילדים בלי עין הרע.
ישראל30.04.20
10
בלה בלה בלה. תמשיכו לגבות כדי שיהיה לכם לחתן את הבת שלכם עם בחור "חשוב" ממשפחה "חשובה" והוא "דורש" דירה באזור "חשוב" כי הוא הולך להיות אברך "חשוב"
ירוחם30.04.20
9
ברור שאסור לגבות מההורים תשלום כאשר הבחור בבית ואם גובים זה גזל גמור. ואם לראש ישיבה אין כסף והוא בחובות אז שיסגור את הישיבה הוא לא יכול להפיל את כל הבעיות שלו על הציבור עם כל הכבוד.
דודי30.04.20
8
ומה יהיה על הטויוטה סיינה שנת 2021? ועל המשכנתא לפנטאוז המפואר? ומה עם אביסעל דירות לנכדות? קצת התחשבות לא הזיקה. סתאאם מפרגן לכם מכל הלב.
טוביה חברוניסקי30.04.20
7
הרב לנדא הוא הכותב?
אנונימי30.04.20
חם חם...
יוחאי01.05.20
6
קראתי את המאמר .אבל קצת נשמע לי מוזר ההוצאות שהישיבה מוציאה בזמן הלימודים זה שווה להוצאות בזמן החופש -לא ניראלי האוכל , החשמל, ,מים וכו' הכל יורד למה אתם לא יכולים להוריד גם להורים בזמן החופש את התשלום שאתםם גוביםם?!
מישהי30.04.20
אוכל חשמל מים יורד. משכורת של עובדי הישיבה לא יורד. א. הם עדיין עובדים מהבית ומעבירים שיעורים. ב. משרד החינוך לא מרשה להוציא עובדי חינוך לחל"ת.
תשובה30.04.20
5
אם כבר "מרן ראש הישיבה" גולש באינטרנט, אשמח לבקש ממנו *שקיפות מלאה* על סך ההתנהלות הפיננסית בישיבה שלו. יהיה מעניין, הולך לקנות פופקורן.
דב30.04.20
4
מי שמממן את המלוניות לחרדים, הוא צריך לממן הישיבות לחרדים.
רבינו30.04.20
צריך הרבה דברים!!!!
@@01.05.20
3
כבוד ראש הישיבה א. אני במקומך הייתי פותח בהתנצלות להורי התלמידים שלא קיבלו מכתב עד היום. ב. במכתב שהייתי כותב , הייתי מסביר את ההתמודדויות הכספיות של המוסד. מכתב כזה משדר רוגע ואמון בהנהגת המוסד. ג. .אין לי ספק שאם ראשי המוסדות היו שולחים מכתבים להורים , הכתבות באתרים היו נכתבות בשפה מאוזנת . ד. ב
משה30.04.20
הנה אתה יכול לראות שיש ראש ישיבה שטרח לכתוב מאמר ולהסביר את עמדתו ועדיין תוכל לראות כאן באתר כ"כ הרבה מגיבים שלא מקבלים את זה. כך שזה לא בדיוק כפי שאתה מניח את זה.
תגובה למשה30.04.20
2
כולנו יודעים שיש לכם הוצאות. אבל, ראשית - גם ישיבות שיש להם מבנים ופחות הוצאות גבו שכ"ל רגיל. שנית - לא אמרנו שאין הוצאות, רק כמו שכולם התחשבו, תתחשבו גם אתם. הכלכלה קורסת האברכים גם ככה כל השנה משלמים מיטב כספם - ולכם לא אכפת!!!
אברך30.04.20
1
אני תמיד חושב למה אף רש ישיבה לא סוגר, האם באמת כבוד שמיים הוא זה שמעיף אותם מעבר לים להתבזות ולגייס 1000 שקלים ויותר לכל בחור???? לא להתבכיין. קשה לך תסגור, כן פשוט תסגור את הישיבה יהיו אחרים שקל להם.... עדיף שתוסיף לרצון שלך להחזיק תורה בקושי ובבזיון גם רצון להוסיף תורה וכסף למשפחות שאין להם כרגע
לא מתבכיין30.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24