כיכר השבת

האחים גת, באמת חשבתם לנצח?

בימים שכל אחד קופץ על רכבת שנאת-החרדים כפתרון קל וזמין, התוכנית שחרטה להביא לאיחוד בעם, כשלה. חיה כהן טוענת כי עובדת היותם חרדים מנעה מהאחים גת לנצח (טור)

33
חיה כהן | כיכר השבת | כ"ב בטבת | 25.12.13
האחים גת, אמש (צילום: פלאש 90)

הבמה מוצפת אור, הקהל מריע והמנחה קורא בקול: "ובמקום הראשון: האחים אריה וגיל גת!".

גשם של קונפטי יורד מלמעלה וממלא את האולם. מדובר בזכייה חסרת תקדים: צמד האחים החרדים שהפציעו פתאום, כבשו בסערה את הבמה, הדהימו את כולם וההתרגשות גדולה...

אז זהו שלא.

אתמול הגיעה לסיומה תחרות השירה "הכוכב הבא". התכנית שרשמה נתוני רייטינג גבוהים, הודות למגוון המתחרים הרחב, מכל קצוות הקשת הישראלית.

ביניהם, איך לא, "האחים גת". הצמד שהפתיע את הקהל וכל ביצוע שלהם במהלך התכנית זכה להצבעות רבות.

מובן מאליו שהאחים גת יהיו בין ארבעת המתמודדים אשר העפילו לשלב הגמר, עם סיכוי לא רע לזכות במקום הראשון.

אחרי הכל, איפה עוד אפשר למצוא שני אברכים בלבוש חרדי מלא אוחזים בגיטרה ושרים, בכישרון רב, פינק פלויד?

כל אזכור של האחים במדיה, גרר אחריו שרשרת של טוקבקים מלאי הערצה.

אחוזי ההצבעה עבורם בכל שלב בתכנית עמדו על לא פחות מ-75% ובערב הגמר, עמוד התכנית בפייסבוק התפקע מדרישות הגולשים לבחור בגת.

עם כל זאת, האחים גת הצליחו להגיע רק למקום השני.

והאמת? היו כאלה שכבר צפו את זה מראש. הנה, ריטה, אחת מארבעת השופטים בתכנית, אמרה כבר באודישן הראשון: "אני לא חושבת שכשתהיו בתוכנית הזאת, תזכו במקום ראשון".

אך ההצלחה המטאורית שהצמד המוכשר השיג, גרמה לצוות התוכנית להזיע.

צביקה הדר, שופט נוסף, ציין כי "הצמד הזה בא על תקן של גימיק".

אבל מה עושים שהגימיק הזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם?

להפקת התוכנית ברור שהאחים גת לא יכולים לנצח. מהסיבה הפשוטה: המנצח מתחייב לקשר מקצועי עם ההפקה בשנים הבאות, ויצטרך לקחת חלק בפרויקטים שהיא תטיל עליו.

האחים גת, עם כל הכבוד לכישרון, לא יוכלו לעמוד בדרישות העתידיות של ההפקה. אם זה מבחינת גדרי ההלכה שעלולים להביא להתנגשות, או אפילו סגנון המוזיקה שלהם, השמור לקהלים ספציפיים מאוד.

כך, באורח פלא ובניגוד לתחזיות, ככל שהתקרב הגמר, החל לדרוך כוכבו של מתמודד בשם אביתר קורקוס.

ולא במקרה. המכלול שמציג אביתר, עונה בדיוק על דמות הכוכב שההפקה רוצה: בחור צעיר, ממוצא מזרחי, המוזיקה שלו היא מהסוג שממלא אולמות בקהל ישראלי עממי ובעיקר, מכניס הרבה כסף.

שופטי התכנית והצוות מאחורי הקלעים, לא השכילו לנצל את ההזדמנות הנדירה שנפלה לידיהם. בימים שכל אחד קופץ על רכבת שנאת-החרדים כפתרון קל וזמין, התוכנית שחרטה על דגלה להביא לאיחוד וחיבור בעם, כפי שהגדירה ריטה בעצמה, כשלה.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
שמתיימר להיקרא חרדי???
אחד25.12.13
25
ריטה כבר באודישן קבעה שהם לא יזכו מקום ראשון.
צילי03.01.14
24
את לא מחדשת כלום. ברור שהם יהיו מאד מוגבלים כחרדיים המופיעים בעולם הגדול. בוגרי 'כוכב נולד' ידועים ככאלה שפרצו לעולם הגדול והוכיחו את בחירתם. התכנית רוצה להראות שמנצחיה ייכנסו חזק לעולם הזמר הישראלי, והגבלות הדת של הצמד גת פשוט לא תואמות את העתיד היח"צני הרצוי. זו לא אשמת אף אחד ולא שנאת חרדים. זו מ
רחל25.12.13

הצגת כל התגובות

23
זה היה ידוע מראש חיפשו זוכה צעיר רענן יפה -בושר שיפרוץ קדימה ויהיה מחויב לערוץ 2
אלי25.12.13
22
אני חושבת שהם מצויינים אך טוב שהם לא זכו. לטובתם הדבר. התהילה יכולה לעוור... ולהרוס את חיי המשפחה התיקינים בפרט בציבור החרדי הבעיה הרבה יותר.... משמים שלא זכו. חשיפה, אהדה וכלים להתקדם הם קבלו מספיק. שיהיה להם בהצלחה והעיקר שיזכרו שהמשפחה קודמת לכל.
יעל25.12.13
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
vasian25.12.13
20
זה לא התאים לקונספציה של התוכנית... זה היה מאיים מדי. אני מסכים עם הכותבת. ההצלחה של האחים גת הביכה את השופטים ואת ההפקה, זה איים על כל הקונספט.... בכל אופן ריטה התנהגה באופן לא הוגן כשהצביעה להם אדום בגמר. שהקב"ה ירחם עליה ותזכה לפקוח עיניים בקרוב, אמן כן יהי רצון.
אהרן לב25.12.13
19
עקבתי אחריהם קצת בתקופה אחרונה ממש חברה לענין גם שומרים על הלכה וגם יודעים לנגן ולשיר בצורה מקצועית גבוהה מאוד במיוחד הלחן של שלום עלכם. וכי יעלה הדעת שחרדים יזכו במקום הראשון זה היה ברור מהרגע הראשון שהתמדדו. הנקודה הטובה היא שהם התפרסמו מאוד עכשיו ויזמנו אותם להרבה הופעות וכך יהיה להם אולי יותר מ
מעודד25.12.13
18
אם את לא זוכרת הקהל הוא זה שבוחר, ולא השופטים. התחרות בין האחים גת לבין אביתר קוקוס היתה צמודה, הוא ניצח באחוזים בודדים. השופטים עצמם הודו שהאחים איחדו קהלים ושיש להם כישרון נהדר. צביקה הדר עצמו הודה שהם יותר מגימיק. מלבד זאת- קורקוס ניחן בקול יפה מאוד, יש עוד מתמודדים חוץ מהאחים גת, את יודעת. אני א
ירושלמית26.12.13
17
והאחים גת סיפקו את זה בגדול.
אני27.12.13
16
עם החילול ה' שהם עשו בתוכנית מזוהמת כזו.
גולן25.12.13
15
אני מניח שהכותבת לא ממש עקבה אחרי התכנית, וודאי לא מבינה את הקונספט. האחים גת התקדמו הכי גבוה שאפשר (הפסידו על חוד השערה רק לקורקוס) הרבה בזכות ה"גימיק". הם אמנם מוכשרים מאוד, אך מתמודדים לא פחות כשרוניים מהם נפלו קודם. בנוסף, ברגע שהאחים גת הגיעו לגמר, הם למעשה ניצחו, ועתידם - המוסיקלי, הכלכלי - תל
המגיד מרמת-גן26.12.13
14
הכל היה פתוח לשיפוט הציבור, הם הפסידו בהפרש מזערי של2% אני חושב שהשופטים (חוץ ממוקיון) נהגו בהגינות ואפילו ריטה הודתה בטעותה. בשלב האחרון לשופטים לא היה כח להכריע והם ומעמדם היה בדיוק כשל כל אחד מעם ישראל. לא תמיד יש צורך להרגיש נרדף.
המאמין26.12.13
13
הם הוכיחו את עצמם כל תכנית מחדש. ריטה פישלה בגדול עם ההערה שלה באודישין שלהם. הם זמרים נפלאים, כשרוניים, הביאו לאחדות בעם - לפחות בזמן התכנית. חזקו ואמצו אנשים נפלאים
יעל25.12.13
12
בוא לא נהיה רדופים ונחשוב בצורה גלותית שכולם אנטי וכולם תמיד בכוונה נגדנו די עם תיסמונת המסכנים היתה כאן תחרות מאד פרית ונתנו לאחים גת במה ופירגון גדול שאכן הגיע להם ביחס לתיקשורת שבדרך כלל היא אנטי דתית פירגנו להם בגדול הסיבה לחוסר ניצחונם אינה עקב רדיפת דתיים או אפליה לא הכל קשור לזה אין הניצ
מיכל25.12.13
11
מה עכשיו??? הכניסיני תחת...ממש לא ביצוע גמר השם אמר את דברו ודרך הצדיק שזכה במקום הראשון "כי רק אהבה תנצח" הם איבדו גם את הקהל שאהב לשמוע אותם שרים באנגלית אם כל הכבוד בחירה שגויה הביא אותם למקום השני והמכובד ביותר
אורי אור26.12.13
10
גברת חיה היקרה אני חילונית והצבעתי בשבילם כי הם הכי מקצועיים שהיו במהלך כל התוכנית ללא שום קשר לחרדים או לא, ואיך זה קשור למוסיקה? את מפלגת את האנשים
תמר26.12.13
9
תפסיקו להיות כאלה מי שראה את כל התוכנית יודע שכולם מחו להם כפיים ועדדו אותם ותכלס אביתר קוקוס שר יותר יפה מהם
ה מלך25.12.13
8
האחים קבלו הרבה כבוד והזדמנות יוצאת דופן
חיים25.12.13
7
הרי האחים גת הפסידו על חודם של 2 אחוזים. ומסבתר מאוד שהעובדה שקורקוס היה השני ששר, תרמה לו את העוד כמה אחוזים הללו... כל הבלבולציה הזו זה דמגוגיה במיטבה. האחים גת יכלו לזכות, וכמו בכל משחק יש רק אחד מנצח. הם התקדמו יפה עד הגמר, התמודדו על התואר וקיבלו מקום שני. איזו חוכמולגיה זה לבוא ולנתח למה וכמה
אנליודע27.12.13
בגמר כולם היו טובים ואם השופטים לא היו מתערבים האחים גת היו מנצחים בהפרש ענק אבל השופטים נתנו לשאר המתמודדים את כל הניקוד האפשרי והאחים גת קיבלו שתי חיצים אדומים הזויים לגמרי.
אהרן02.01.14
6
איך הגעת לכל התובנות האלה? האחים גת היו מצוינים והגיעו למקום השני והמכובד מתוך אלפי מתמודדים.. מה רע? למה לחפש את דברים שאינם?
יוסי25.12.13
5
יש גבול מסתבר ל"סובלנות" החילונית... סחבקים, מפרגנים, אבל את הכתר הם לא היו מסוגלים לשים בראשם של צמד חסידים.... זה בושה לשופטים אבל הקהל היה לויאלי... "לב ישראל ער"! עם ישראל רוצה את האמת!
אהרן לב25.12.13
4
ההפקה כבר הפסידה ברגע שהם "העפילו" לרבע הגמר, מיכוון שהחוזה קושר את מתמודדי רבע הגמר להפקה כבר(אמנן לתקופה קצרה יותר) בכ"מ אין להם הרבה מה לעשות עם האחים גת. שורה תחתונה, האחים קיבלו חשיפה ברמה ארציתעולמית, בשבילם זה מוזיקה לנשמה (ופרנסה כמובן) בשביל ההפקה זה רייטינג ובעיקר הפסד של אחד מהחוזים היפים
יחיא25.12.13
3
אם הם לא היו דתיים הם כלל לא היו צולחים את המשוכה הראשונה. ובסופו של דבר הציבור אמר את דברו.. היה להם ביצוע ממוצע.. אף ביצוע שלהם לא הרשים אותי באמת.. אז לבוא ולומר שהיותם דתיים זו הסיבה שלא ניצחו? היותם דתיים זו הסיבה שהגיעו לאן שהגיעו..
ירושלמי25.12.13
2
אולי מספיק, הציבור בבית החליט שבמקום הראשון היה קורקוס, ולא אריה וגיל גת, מספיק כבר עם הטיעון של בגלל שהם חרדים, אז... די . אגב, אתר של הציבור החרדי כ"כ בקיא בכל מה שמראים בטלוויזיה,, שאני כבר לא מאמינה שאין לחרדים טלויזיה.
יי25.12.13
1
דווקא טינה הייתה אמורה לזכות, למרות שאני מאד מאד אוהב את האחים גת!!! בואו נודה על האמת - הם שרים יפה אך לא מהמם ומדהים כמו שדרוש בתכניות כאלו!!! שם צריך "להפגיז" ו"להפציץ" בביצועים! בהחלט הגיע להם להגיע למקום ראשון אך לא ביחס למתמודדים נגדם! מבחינה מקצועית טינה מדהימה יותר, וכן- גם יותר מאביתר שזכה.
מת על האחים גת25.12.13
עיתונות ומדיה

אימו של החטוף נבחרה לרשימת 100 המשפיעים בעולם

יאיר טוקר | 17.04.24

יקנה לו סמכויות

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם