כיכר השבת

מלחמת השבועונים

מאבק 'יתד ו'משפחה' לשיא חדש: מכתב מהרב אלישיב

המאבק בין העיתון 'יתד נאמן' והשבועון 'משפחה', מגיע הבוקר לשיא חדש , עם פרסום מכתבו של פוסק הדור, מרן הרב יוסף שלום אלישיב נגד השבועון משפחה. "כבר הבעתי דעתי על השבועון 'משפחה', המסלף ומטשטש השקפת התורה. ועתה בא להרבות השפעתו ותפוצתו", כותב הגרי"ש. "יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד'" (בכיכר, עיתונות)

64
חיים שקדי | כיכר השבת | ד' בטבת | 30.12.11
הגרי"ש אלישיב
הגרי"ש אלישיב (שמואל דריי)

המאבק בין 'יתד נאמן' ל'משפחה' מגיע הבוקר (שישי) לשיא חדש, עם פרסום מכתבו החריף של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב נגד השבועון 'משפחה'.

ההפתעה הבוקר היא העובדה כי המכתב מתפרסם לא רק בעיתון הבית 'יתד נאמן', אלא גם בעמודו הראשי של עיתון 'המבשר', שמשום-מה מצטרף למאבק נגד 'משפחה' ומפרסם את מכתבו של הגרי"ש.

מכתבו של הגרי"ש יוצא דופן בניסוחו, הוא חריף וחסר-תקדים מבחינת ההתנגדות לשבועון 'משפחה' המצליח, שהחל לפני כשבועיים להוציא באמצע השבוע 'חינמון' והעלה את המלחמה לשיא.

וכך נכתב במכתבו של הגרי"ש אלישיב: "כבר הבעתי דעתי אודות השבועון 'משפחה', המסלף ומטשטש השקפת התורה. ועתה בא להרבות השפעתו ותפוצתו".

"יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד', ובוודאי שאין להכשירו ולסייע בידו", לשון המכתב המתפרסם הבוקר.

יצויין כי עד כה מכתביו של הגרי"ש אלישיב וכן של שאר הרבנים במאבק נגד 'השבועונים החרדיים' לא התמקדה אך ורק בשבועון זה או אחר, אך הפעם, המכתב של הגרי"ש אלישיב הוא אך ורק נגד 'משפחה'.

כזכור, ביום שלישי לפני שבועיים יצא-לאור לראשונה החינמון של 'משפחה', שחולק בעשרות אלפי עותקים בבוקרו של יום שלישי, וה עשוי להטיל מכה כלכלית לא פשוטה על עיתון 'יתד נאמן', אשר התבסס כלכלית אודות לחינמון שמוציא מדי יום שלישי.

כחלק מהשבת המלחמה, שדרג 'יתד נאמן' את פניו, פיצל מוספים ואף הוציא לאור מגזין מיוחד לנשים תחת השם 'קטיפה', אשר מחד עורר הדים על חדשנותו אך לא מעטים הם שראו בו פריצת גדר לאור המלחמה של 'יתד' בשבועונים.

טקבקו לנו: מה דעתכם על מלחמת העיתונים החרדית? מי ינצח ומי יכשל?

מכתבו של הגרי"ש, הבוקר
תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
הורסים כל חלקה טובה ביהדות החרדית
יהודי30.12.11
39
רוצים לראות בעיניים ולשמוע באוזניים מה אמר ומה כתב גדול התורה, בצאת קול קורא בשמו. רק באופן כזה אפשר יהיה לשכנע באמיתות החתימה והקריאה. העסקנים הנלוזים הסובבים את גדולי הדור לא יצליחו עוד לעבוד על הציבור ולמכור לו לוקשים תוך שימוש בחתימות מזוייפות של גדולי התורה.
אלי' דב30.12.11
38
את עיתון משפחה, רבותי! מי שכבוד מרן שליט"א חשוב לו שדווקא יחזק ביתר שאת וביתר עוז את משפחה. זה יפיל את יתד, ושלא ניילל אחר כך שיתד מבזה את מרן, ואין לנו מה לעשות. פשוט לחזק עוד ועוד את משפחה, הם יעזרו להרוס את יתד לא נאמן.
תלמיד מרן30.12.11

הצגת כל התגובות

37
אני מתפלא מדבר אחד חמש עשרה או עשר שנים היה עיתון משפחה בשוק ואף אחד לא פצה פה מה קרה בשנה אחרונה ליתד? .... ועוד האם העיתון קול העיר מקו עיתונות דתי יותר טוב למה על זה שותק היתד ?..... אלא מאי המבין יביחן משפחה עלה לקח לקוחות אזי צריך לדומרו בכל הסואה שתיהיה מדוע כל השנה הרב אלישיב לא כתב מפורש
משה 30.12.11
36
פעם ראשונה בחיים קניתי היום לשבת עיתון יתד נאמן. מה אגיד לכם, הופתעתי לטובה מלא תוכן, עיצוב נעים והעיקר תתפלאו לשמוע שם את משפחה בכיס הקטן מכל הבחינות. תנסו פעם לא תתחרטו. תמורה מלאה למחיר העיתון
עמליה ספרא30.12.11
35
כמו שהיא יצא כנגד הפיאות ודיבר צריך לישמוע אותו וליראות שהוא אכן ראה את העיתון ומדבר, עד אז הכל זיופים ופוליטיקה של עסקנים כלכליים!
אבי30.12.11
כל שלושה עמודים יש מודעת פאות נכריות כאילו זה הכוס חלב והלחם של כל משפחה חרדית לקול של מרן לא מאמינים ולא מיישמים את הקשקוש המזויף הזה נאמין להם?????????????????
יתדהמן שקרן01.01.12
34
משפחה כבר אין בישראל על מה לצאת נגד? האם מרכז העניינים טובים יותר ? האם בקהילה יותר טובים ממשפחה? אלא מאי, הכל פוליטיקה זולה מעל גבי הצדיקים הללו!
החוסיד30.12.11
33
הכתבות והכתבים של המשפחה הם ממדרגה ראשונה, ובחיים לא ראיתי שם כתבות שנוגדות דעת תורה, וזה בגלל שהמשפחה התחילה לחלק עיתונים חינם ביום שיתד מחלק וירד הקרדיט ליתד.
חיים ושלום 30.12.11
32
צריכים כולנו להפסיק לקרוא עתונים מכל סוג שהוא הגברים צריכים ללמוד תורה והנשים יכולות ללמוד את ההלכות הקשורןת להם כולל ספרי מוסר למינהם
אוהב30.12.11
31
מנובלי היתד שמוציאים לע"ז על יהודי שלא ראה בחיים שלו עיתונים שעכשיו הוא קורא עיתונים
כלבי דחציפי30.12.11
30
לא שייך כלל שמרן יכתוב מכתבים בימים אלו. ישלח לו הקב"ה רפו"ש מיד!
יצחק ב.02.01.12
29
להאמין איך יתד נאמן משחק ברבנים על מנת שיחתמו על כרוז זה או אחר לטובתם. איכסה!!!!!!!!!
*סטלנית*30.12.11
28
מבזה גדולי ישראל ובפרט שביזה את מרן מאור ישראל שליט"א רחמנא ליצלן
א מי-ם30.12.11
27
אני כחרד"לית כנראה שאמשיך לקרוא את משפחה, אבל אני לא מאמינה שחרדים אמיתיים ירשו לעצמם להתעלם מאזהרה כל כך מפורשת של גדול הדור הבכיר ביותר. לדעתי, על משפחה למצב עצמו באופן מוצהר כשבועון המיועד לדתיים וחרד"לים בלבד. ואיך אומרים? יפה שעה אחת קודם. לפני ששאר הרבנים החרדיים יישרו קו כל כך תקיף נגדם
שולמית הר אבן30.12.11
26
עד שלא יפרסמו כל הרבנים איסור מפורש להכניס את העיתון הגזעני והמבזה באופן הבוטה ביותר כנגד גדולי ישראל הנקרא "יתד נאמן" אין שום טעם להלחם כנגד שום עיתון, נכון לרגע זה עיתון "יתד" הוא הגרוע מכולם, כל עוד לא יצאו בחריפות כנגד אותו "אתון" הכל פוליטיקה של עסקנים בלבד וגם צביעות גדולה ואין זה נובע מ"יראת
ישעיהו30.12.11
25
מה שהיה הוא שיהיה
שי30.12.11
24
1. העיתון "משפחה" הוא לא כפי שמציגים אותו לא ממסלף ומטשטש השקפת התורה, הוא עיתון הכי טוב שיש הרי יש בו ווועדה, ואני קורא אותו גם ביום שלישי וגם בשבת ואין בו שום סילוף וטשטוש השקפת התורה 2. העיתון יתד הוא המסלף וכדומה כי הוא הולך נגד הרבנים שהולכים נגדו, והוא גם עיתון שמחפש בלאגן 3. נראה לי שעיתון
בנימין30.12.11
23
כיצד ידוע לרב שמשפחה מסלף השקפת התורה? 2 אופציות: או הוא קורה אותו ואז אין סיבה שלא אקרא - או העסקנים של יתד (המסלף השקפת התורה, מבזה רבנים, מסלף אמת וכו') בלבלו אותו ואז גם כאן אין סיבה שלא אקרא. אני לא חבר בכת ולא ראוי שיגידו לי מה לקראו ומה לא בפרט כאשר יש וועדה רוחנית שמפדחת הרבה פחות מיתד.
יעקב מאיר30.12.11
22
אני חסיד ואעפ"כ אני מעריך ומוקיר את יתד נאמן שהוא העיתון היחיד שלוחם מלחמה נגד מהרסי הדת ויש לו כתבות מוצלחות נגד אלו שמסיתים נגד החרדים, והמודיע והמבשר רק מתיפיפים לעומתו
רוצה שיהיה טוב30.12.11
21
והשאלה היא: האם הרב אלישיב שליט"א אי פעם אפילו ראה את "משפחה"?
מנדל מנדל30.12.11
20
עסקנים מנסים להשתלט עליו, כמו שבשעה שהאדמור של ויז'ניץ חלה באלצהיימר - יכלו להשתמש בדעתו כמו פלסטלינה
כ30.12.11
19
רק שם יש דעת תורה אמתית!!!
צודק הרב30.12.11
18
מי שכתב זאת בשמו הוא רע לב ועושה צחוק מהרב. כולם לצאת בחרם על יתד
שלום30.12.11
17
מדוע יהודים יראי השם לא מספרים להרב את האמת על עתון יתד ןעל מעלליו אין לי ספק שכאשר גדול הדור ידע את האמת הוא יצא חוצץ נגד עתון יתד שבעתיים ובמקום לחשוב הרבה צריך לגשת להרב ופעם אחת למגר את שיא הרשע שמעקב את הגאולה שהם עתון יתד הפוגע בצדיקים.
יהודי30.12.11
16
היה לי יותר קל לקבל את המתקפה הזו, אילולא ההתנגדות הייתה גם כלפי העיתון יתד ,עוכרי ישראל... זה הרי אבסורד לקרוא ביתד התנגדות למשפחה ,כשיתד מתייחד בשנאת חינם ממש-שנאה לכל מה שזז וזה לא הם!!!!!!!!!!!!
אחת שאכפת לה30.12.11
15
לכל המשוכנעים שעסקנים עבדו על הרב אלישיב והכל פוליטיקה והכל יתד והכל והכל והכל, דעו נא כלל פשוט וברור לחיים, הרבה יותר הגיוני לצאת מנקודת הנחה שהרב אלישיב סתם טועה ולא מבין מהחיים שלו איזה דברים עוזרים לדת ואיזה הורסים, מאשר לחשוב שהוא טועה ולא מבין שכל היום עובדים עליו, כי צריך להיות קצת טיפש בשבי
זלמן וייס31.12.11
14
אני ברוך השם לא נמנע על קוראי יתד אבל גם לא חבר של משפה . מה שבטוח שהחלטה שכזאת מגיע בגלל עסקנים שמשפעים על אותו רב וכמו שכבר צינו כאן בעבר פלפון כשר אוטבוס כשר וכו זה הכל ביזנס ותו לא . אז עכשיו גם עיתון כשר ..מענין איפה נכנס עיתון כפר חב"ד אצל אותם עסקנים באיזו קטגוריה .
מתיסיהו30.12.11
13
חברה תץפקחו עינים , מדוע יתד רק כנגד משפחה הרי יש עיתון חינמון שמגיע הרבה יותר לבתים חרדים בחינם כבר עשרות שנים שהוא קול העיר בבני ברק וקו עיתונות דתית מכל מקום ובירושלים ויש עיתון מרכז הענינים והכל בסדר שם הכל נקי ,וביתד תמונות של בחורים מחותכים או ילדים בלי פאות בפירסומת עם כיפה קטנה זה בסדר וזה
שלמה01.01.12
12
לצאת נגד כתב עת מעניין - זה אפשרי, אבל להביע דעה כלפי הנעשה בבית שמש - לא יכולים. מדוע? כי "משפחה" פוגע באינטרסים עסקניים. וסיכסוכים בבית שמש לא פוגעים. תפקידם של עסקני ה"גדוילים" לשלוט ואירועים בבית שמש משרתים את האינטרסים.
מיכה30.12.11
11
את זה גם אני יכול לעשות
יהונתן :-)30.12.11
10
התמונה של הרב היא עם החלוק הלבנה שהרב לובש בימים הנורעים למה חיכו עד עכשיו לפרסם אותה?
מאמין01.01.12
9
במחלוקות עסקיות , תוך ניצול ציני מכוער ורדוד . יתד איבד את האמון של חלק גדול מקוראיו והוא עתיד להיות עיתון לא רלוונטי לתוגת לבם של בעלי המניות .
אין גבול31.12.11
8
האמת שהכתבות והכתבים במשפחה הם מהדרגע ראשונה, ולא ראיתי שום כתבה שם שנוגדת את דעת התורה המקובלת.
שלום30.12.11
7
האם מישהו בכלל מעלה על דעתו שהגרי"ש שליט"א קורא את עיתון משפחה או את יתד נאמן? כבר הוכח בצילום הוידיו המדהים עם הרב שטיינמן שליט"א איך עסקנים מחתימים את גדולי הדור על כל מה שבא להם. אוי להם לעסקנים הציניים בעלי האינטרסים האישיים מיום הדין על מעשיהם הנלוזים. ובשימוש שהם עושים לתועלתם בגדולי התורה.
מאיר הלוי30.12.11
6
זה לא הרב אליישיב אמר את זה.
אריאל2330.12.11
5
אדם צדיק. אני מאמינה שגורמים אינטרסנטיים כלכליים מנסים לעוות ולנווט את המתקפה.ההוכחה ,כפי שכתבתי בתגובה הקודמת ,שאם יש התנגדות לעיתון מסויים ולעיתון אחר שהוא מבזה הרבה קהלים אין מצפצף, אזי משהו כאן לא מרגיש בסדר.
אחת שאכפת לה30.12.11
4
עיתון שצריך לרדת מזמן מהמפה רק לשון הרע ולהרבות שנאה וסכסוך על רבנים ומי שלא כמוהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לייזר30.12.11
3
הרי כל בר דעת יודע שהמלחמה של יתד אבודה ,אחרי שבמשך שנים רבות הם ביזו ורמסו כל מי שלא ממש רוקד לפי החליל שלהם נקעה נפשו של הציבור החרדי והליטאי מדרכיהם ולכן הדבר היחיד שהם יצליחו זה להוכיח שהציבור לא מטומטם , ולא נבהל מכל מיני עסקנים אינרסנטיים שיודעים להחתים רבנים
יאיר30.12.11
2
מה איכפת לכם לומר שהרב אלישיב יודע מה זה יתד ומה זה משפחה והוא סתם טיפש שהוא לא מבין שאין הבדל ביניהם, כי כולכם [לפחות רישמית] משתדלים לתת כבוד ל100 שנות עמל התורה והבטחות האמורות בחז"ל על חכמת גדולי התורה, ובכן, דעו לכם, שאין טיפשות יותר גדולה מלתת לעסקן לעבוד עליך, ולכן עדיף להניח שהרב אלישיב טיפש
וייס30.12.11
1
עיתון שצריך לרדת מזמן מהמפה רק לשון הרע ולהרבות שנאה וסכסוך על רבנים ומי שלא כמוהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לייזר30.12.11
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24

מתקפה חריפה

"גל העלאות הזה הוא הכי ציני ודוחה": גיא לרר זועם

יאיר טוקר | 17.01.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם