כיכר השבת

מגזין המוזיקה

מה כל כך הרגיז אתכם בקליפ של שרולי ברונכר?

הקליפ החדש של שרולי ברונכר - "בוא נאהב", מעורר סערה וגורר מאות תגובות, חלקן מתנגדות ומבקרות בחריפות • מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' נתנאל לייפר מתייחס לנושא (טור)

187
נתנאל לייפר | כיכר השבת | ח' בחשוון | 14.10.21
מה כל כך הרגיז אתכם בקליפ של שרולי ברונכר?
(צילום: יצחק קלמן)

החורף הגיע ובינתיים המוזיקה נכנסה לתרדמת חורף עמוקה במיוחד עם יובש מוזיקלי קיצוני שאיני זוכר רבים כמוהו. תמיד לאחר החגים יש איזה שקט תעשייתי קל ואני מקווה שהפעם זו רק תקופת הכנה לחומרים רבים שיגיעו אלינו בקרוב.

אפתח בסערה של השבוע, הקליפ החדש של היוצר הססגוני שרולי ברונכר - "בוא נאהב", בו הוא מארח את אליש וגריימן, שני יוצרים שלא ראיתי ושמעתי עד היום. בגדול, מדובר בלהיט פופ מתקתק, מהסוג ששמענו כמוהו הרבה מאד בשנים האחרונות, ללא שום בשורה מוזיקלית או טקסטואלית שהייתה גורמת לי לעצור.

אלא שהקליפ הססגוני (אולי מידי) שצורף לשיר עורר את זעמם של רבים שטענו כי הוא אינו ראוי מבחינה חינוכית. "המומחים" גם ידעו (מעניין איך...) לטעון בזעם כי מדובר בחיקוי של הצמד הישראלי המצליח "סטטיק ובן אל". אני לא מבין גדול בקליפים של סטטיק ובן אל, צפיתי בקליפ שוב כדי להבין אולי פספסתי משהו, נכון, הלבוש של המשתתפים רחוק מלהיות חרדי בכל הגדרה שתנסו למצוא. מלבד הכיפות והציציות שמבצבצות להן מדובר בלבוש "פופי" צבעוני (להחריד) שלטעמי נקנה ונועד נטו להפקת הקליפ הזה... (קשה לי להאמין ששרולי יוצא מהבית עם המגפיים התכולות האלה...).

הקליפ המסעיר

היו שטענו כי תנועות הריקוד בעייתיות ופרובוקטיביות, ריקודים כאלו ראינו כבר מרקדנים (לא חרדים בעליל) שהשתתפו במיטב הקליפים של זמרים חסידיים עם להיטים חסידיים שלא עוררו כל זעם. כך שקשה לי לקבל גם את הטענה הזו.

אני בהחלט מסכים עם חלק מהביקורת וסבור שהקליפ אינו מתאים לילד חיידר תמים וצדיק, וכאן תפקידנו ההורים להחליט מה אנו רוצים לחשוף לילדינו ומה פחות מתאים לנו. גם אני בחרתי שלא להראות לבני בן השש את הקליפ הזה, מהחלטה מושכלת שאין לי כל סיבה לחשוף אותו לרמה כזו של צבעוניות ופופיות. אותה הדילמה הייתה בעבר גם עם להקת 'אויף שימחעס' והריקודים הסוערים שלה שבהחלט לא תמיד תאמו את רוח החינוך החרדי השמרני.

פעם נשאלתי בפאנל בו התארחתי, האם אני נותן לילדיי לקרוא את 'כיכר השבת', אני השבתי שלא, אך לא מהסיבה כביכול אני סבור שכיכר השבת אינו חינוכי או חרדי מספיק. הסיבה פשוטה, לדעתי ילדים לא אמורים להיחשף לכל דבר בכל גיל. ישנם דברים רבים שאין בהם כל דבר "רע" או לא חינוכי ועדיין הם אינם מתאימים לילד או נער צעיר. ילד קטן לא אמור לקרוא ולשמוע על הזוועות של תאונות דרכים או אסון מירון. הוא גם לא אמור להיכנס ללחץ מהגל החדש של הנגיף, הוא אמור ללמוד, לשחק ולהתפתח כילד מבלי לבחוש בכל זוועות העולם. באותה מידה אני סבור שיש לנהוג גם במוזיקה, לא כל מוזיקה אמורה להתאים לכל ילד. אם הגעתם למצב בו הנער המתבגר כבר צופה במוזיקה חילונית, הקליפ של שרולי ברונכר הוא ברכה בעבורכם, תוכן חיובי וטוב. אם ב"ה ילדיכם שמורים אל תראו להם את הקליפ הזה וגם לא עוד הרבה דברים אחרים שהם צעירים מידי בעבורם.

לדעתי, כמי שרגיל לחטוף כמעט תמיד, ברונכר היה מודע לביקורת שיחטוף גם הפעם, אך הוא מראש יוצר חומרים שמתאימים לכאלה שמכירים את העולמות האלה של הפופ ורוצים לקבל את זה עם תכנים יהודיים מתאימים. בתפיסה שלו הוא פונה לקהל הזה וכנראה שהוא מוכן ללכת עם זה צעד נוסף קדימה כשהוא פוגע קצת גם בקהלים שבעבר צרכו מוזיקה שלו וכעת היא "טו מאצ'" בשבילם. ורק פריט מידע קטן... הקליפ הזה הוא הנצפה ביותר השבוע ב'כיכר השבת' לצד מאות תגובות לכל הכיוונים.

התייחסות אחרונה... לא אהבתם את הקליפ או כל קליפ אחר... דפדפו לקליפ הבא, הכל בסדר, לא הכל מתאים לכולם, שחררו את הרעל והעצבים זה מזיק לבריאות שלכם.

ביקורת "אלבום השנה"? – אל תעזבי ידיים

גרסה עדינה הרבה יותר של אותה הדילמה קיימת גם באלבומו החדש של הזמר והיוצר 'עקיבא' – "אל תעזבי ידיים", השני במספר של האמן הנפלא הזה שיצא ממש בערב חג הסוכות.

עקיבא, פרץ בשנתיים האחרונות עם שיר הנושא של האלבום שהפך ללהיט ישראלי ענק שזוכה ובצדק רב להשמעות רבות בכלי התקשורת מכל הגוונים, לאהבה גדולה ואפילו לגרסה באידיש... מאז הוציא עקיבא שירים מצליחים נוספים כשהוא מצליח לייצר להיטים גם לזמרים ישראלים אחרים להם כתב שירים.

אלא שעקיבא, שמזכיר בקולו היפיפה ובהגשתו את החבר הטוב שלו, ישי ריבו, לא בהכרח מיישר קו עם התכנים של שיריו והוא כותב שירים, יצוין שעדינים במיוחד, גם על שלום בית ושירים אותם הוא מקדיש לאשתו. אין ספק שישנם רבים שיחושו כי שירים כאלה אינם מתאימים לביתם והם אינם רוצים להשמיע אותם לילדיהם וזו החלטה לגיטימית.

בראיון שערכתי עמו בחג הסוכות אמר לי עקיבא בנושא זה כי הוא חושב שחשוב שנושאים אלו יעלו בצורה עדינה ויהודית ולא בדרך הרחובית והנמוכה שקיימת כיום במוזיקה הישראלית וכי הוא בהחלט מבין שיהיו כאלו שבשל כך לא יאזינו לו יותר. באופן מעניין, למרות הביקורת ערך בחג הסוכות הזה עקיבא מופע מיוחד נפרד לבני הישיבות ב'היכל שלמה' בירושלים שם מול אולם גדוש ביצע את מיטב שירי האלבום החדש.

צפו: עקיבא ב'אולפן כיכר' בראיון השקה לאלבום

האלבום החדש של עקיבא מורכב מהסינגלים שהוציא מאז מאלבומו הראשון, כולל "לך לך" המצוין, "הכל עוד אפשרי" האנרגטי, "פשוטים" המרגש ו'שלום בבית' הקצבי אך הנוגע שעוסק ברצון ותקווה לשלום בית למרות כל קשיי החיים. זאת לצד שירים חדשים כמו "קרוב אליך" המרגש, "רבה אמונתך בי" הכיפי והמעורר ואפילו הגרסה החדשה והכל כך מרגשת של "ניגון ברדיטשוב" שעקיבא נותן לו גוון חדש כל כך מדהים, שפשוט גורם לי כל פעם שאני שומע אותו להצטרף בשירת פלסט נלהבת (רק כשאין אנשים לידי, כדי להימנע מתביעות נזיקין).

עקיבא זמר נהדר ממש ובחירת השירים שלו באלבום הזה פשוט מעולה. האלבום זורם חלק באוזן וכיפי להאזנה גם בשל ההפקה המוזיקלית המשובחת במיוחד לרוב שירי האלבום של מאור שושן שמשלבת בין העדינות האקוסטית לעדכנות מוזיקלית, בין מערב לבין נגיעות מזרח עדינות דוגמת השיר "תלויים באהבה" שם פורץ התורג'מן של עקיבא ומקבל מקום קסום ויפיפה.

אמנם אנחנו נמצאים בתחילתה של השנה, אבל נראה שהאלבום הזה יזכה ובצדק רב למועמדות משמעותית מאד ברשימת אלבומי השנה במצעד סוף השנה. פשוט כיף להאזין.

להערות, הארות ומתכונים לדונאטס דלי קלוריות בהם מותר לאכול לא רק את החור: nl@kikar.co.il

תוכן שאסור לפספס
187 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
111
הוא אומר שם שמע לשרול הוא לא מעבול דווקא ניראה לי שהוא כן מעבול
אני אני14.09.22
תסתכלו בקליפ של שרולי שוב מתי שהוא לובש את החולצה התכלת תסתירו את הפנים שלו תסתכלו רק על הגוף זה ניראה ממש ממש ממש בת
אני אני19.09.22
חוצפה שכזאת הוא אומר שם לא מתלבש אני לא אבאבא בובה כאילו הבאבא סאלי וגם לא מברך על...
יי19.09.22
110
חסוי
יפה דווקא 03.11.21
109
אנשים כמה אתם יכולים לזלזל ולא לחשוב לפני. סיגריה חשמלית נועדה לגמול אנשים מסיגריות רגילות, כמו כן השיר הזה לא נעשה לחרדי הסטנדרט (שלא אנור להיות על מחשב אז מה אתם עושים כאן?!) אלא למגזר היותר מודרני בלשונינו. סרולי עושה עבודת קודש בלעשות שירים וקלפים מגניבים הדומים כביכול לקליפ לא מתאים אך עם כמה ט
Elya S19.10.21
חבל שהוא כן מלכלך את העינים שלו בקליפים לא מתאימים
ליב04.09.22
אתה באמת חושב שמי שלא חרדי שמור ילך לחפש שירים כמו אלה?! אוי כמה תמימות הלוואי וזה היה ככה...
דוד20.10.21

הצגת כל התגובות

108
בקליפ הוא עושה עם האצבע על הרקה -כך כל אחד ואחד שיש בו טיפת יראת שמים עושה כך לכזה קליפ שמוסרו רע ומאוס
יהודי עם יראה17.10.21
107
בושה !!!!!! לכיכר השבת שלאחרונה מאבד בלמים ומביא לציבור החרדי ביודעין סחורה זרה וזולה אולי שישנו את שם האתר שלהם לכיכר המדינה בושה נוספת שבכלל מנהלים דיון בעניין
ללא שם17.10.21
לגמרי סחורה מנווולת עבור הציבור הקדוש
???18.10.21
ממש ממש לא הם מביאים תוכן טוב ומי שלא מתים לו שילך לאתר אחר שלום
MALCY07.06.23
106
זו זכות להיות יהודי, אין מה להידמות לגויים. שלנו יפה יותר.
כמו של הגויים16.10.21
נכון וחבל שהרבה לא מבינים את ההבנה הבסיסית הזו
מרים17.10.21
105
אני מתנצלת על אחת התגובות שכתבתי פשוט הזדעזעתי עד עמקי נשמתי שרולי המלך תחזור לשירים היפים כמו לב שמח או כמו עם מאיר גרין ❤
אחת שכתבה תגובה15.10.21
104
שלא שם חלקנו כהם
חרדי15.10.21
103
תכלס ממש צודק לא ראיתי שום ביקורת על השיר בנשל של מאיר גרין הריקוד מזעזע אוקי?!!! לדעתי גם בשיר אין עוד מלבדו של מרדכי שפירא חלק מהתנועות לא משהו
טטט15.10.21
102
מתבייש בשבילו. לא נראה טוב בכלל.
...14.10.21
101
זה הפירוש תהו ובהו!! בלי טיפת יראת שמים,
.14.10.21
100
אני בחורת סמינר די פתוחה ופשוט נגעלתי מהקליפ המזווייעעע הזה סורי,......
יעלי14.10.21
צודקת מאה אחוז אני איתך
ss14.10.21
אני בת תיכון נגעלתיי בטרוףףףףףף
.14.10.21
אני לא הכי אהבתי את הסגנון רק כי הוא מחקה חילונים. הוא יכל לעשות משהו מאד דומה. מה הקטע לחקות אותם? אתה חרדי. זה לא שאם תעשה כמוהם יחשבו שאתה חילוני. מה זה נותן לך לחקות אותם שאז מעריצים אותך גם במגזרים אחרים? מה אתה מחפש במגזרים אחרים? כסף. פירסום. בגלל זה זה מעצבן אותי הכל בשביל כסף וכבוד. ובאמת
בחורת סמינר לשעבר14.10.21
גם אני בת תיכון כמוך אבל יותר יפה ממך ואני ניגעלתי יותר ממך
תיכוניסתית14.10.21
את קצת מוזרה... אבל יותר מהראשונה!!
ע14.10.21
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣 קרעת אותי!!!
ש.ש14.10.21
טוב שאת חשה חייחייחייחיחיייייייי
די לפרימיטביות15.10.21
99
1. אם הקליפ של שרולי לא חרדי ופונה לקהלי אחרים אז למה הוא מפורסם פה, בכיכר השבת??? 1. מה עם המגיקאס?
זלדה שפרינצה14.10.21
98
חלאססס עם השטיות זה קליפ לא מתאים שיהיה באתר שהוא חרדי אפילו אם הוא קצת יותר פתוח מכל האתרים וחוץ מזה שרולי החופשי יכול ללכת ככה ביו יום הוא סתם איש שמחכה את החילונים ולאיש כזה לא מתאים לשים שיר שלו בכיכר השבת ולגבי הסטטיק וכוו זה הגיוני שיש אנשים שמכירים אותם אבל אנשים שיודעים מי זה סטטיק לא רוצים
בושה לכיכר השבת14.10.21
97
זה רק אני לא הבנתי את הכתבה הזוו??!! אם אתם כאלו ליברלים ופתוחים לתכנים וכאילו מה הבעיה בכלל ועל מה כולם מדברים אז למה נעצרתם בשרולי ברוכנר???!!! כי פעם היו לו פאות?? אני יכולה להביא לכם מלאי גדול של סגנון שירים כאלו.. אבסורדי לגמרי! מדהים שאפילו את חנן בן ארי אתם מסננים שמישו יסביר לי למה 'אם תרצי
אפרת12.09.22
96
קשה לי להאמין ששרולי יוצא מהבית עם המגפיים התכולות האלה... ככה היא רשמה אני בעצמי ראיתי אותו עם אותם מגפיים רק בצבע צהוב זרחני
מממ19.09.22
95
ראיתי את שרולי עם המגפיים התכולות האלו ליד לשכת הגיוס
מבין23.10.21
94
עהוהוהט
הלו הלוחברה מישהו פה כתב מי נתן לך אישור29.10.21
93
לא מעודדים כאלה קליפים ושירים
אין להם סממן יהודי כולו נראה חיכוי למגזר21.10.21
92
לא הוה ממש לא טוב בלי נתאנאל
א20.10.21
91
סרטון מגעיל לעלהההה
חסוי19.10.21
90
אמר לי פעם רב, שאדם בכל מצב שמזדמן לו צריך לבדוק אם העניין יקדם אותו ברוחניות? ולפי התשובה לפעול. אין דברים שמשאירים אותך באותו מקום מבחינה רוחנית. יש דברים המרחיקים חלילה ויש המקרבים. ושכל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו בעניין המדובר....
א.18.10.21
89
לייפר אתה גדווווולללל כל מילה בצבע ממש כאילו יצא לי מהפה... ואני אוסיף.. חבר'ה מי שלא נראה לו לפני שהוא מוציא לפועל את חרצובות לשונו..שיבדוק בציציות של עצמו אם הוא כזה מושלם בשביל להעביר ביקורת..ועל מה שכתבו פה התוססים מבין התגובות זה בהחלט לא ביקורת אלא לשון הרע גמור ולעז ואף אחד מכם לא היה רוצה שי
אחד אמיתי17.10.21
מסכים איתך שלדבר בגנות זה אסור. אבל היו גם תגובות אמיתיות וכנות שלא הוציאו שם רע ולא דיברו בגנות. אבל אם אתה באמת אברך כולל מהשורה איך אתה מעיז להסכים עם אמירה כל כך לא נכונה 'שמי שלא רוצה לראות כאלו דברים שידלג עליהם' איך אפשר? באחת התגובות משהו כתב שזה כמו לאכול מאכלים כשרים על שולחן שמונחים עליו
ברלין18.10.21
88
אחד אמיתי
עינ17.10.21
87
באמת שרולי הגזמת לא ציפנו ממך למשהו ברמה אבל הפעם זה עבר את כל הגבולות והחוצפות תגדיר את עצמך מחדש אי אפשר גם וגם זה מגמגם אבל כבדדדד!!!!!
מאחת שיודעת15.10.21
86
אחלה שיר
יהודה שפירא16.10.21
85
מישו פה נראה כמו בובה במבה בטעם נוגט
אשירה אוחיאל15.10.21
84
דוקא בתקופה הזאת כאשר סגנון המוזיקה הולך ונפתח, עם תנועות, רקדנים, מילים, וכוו... לדעתי הזמרים שמיעדים את השירים שלהם למגזר החרדי, ואפילו החרדי המודרני, צריכים הרבה חכמה כדי ליצור שירים יפים, מושקעים, (שלא נופלים משום שירים ממגזרים אחרים) אבל שירים ברמה, עם תוכן שמותאם לקליפ!!!!! ושימו לב שאחרי הכל,
הדסס15.10.21
83
איכססס חילוני מכל צד שתראו את זה, הכל התנועות הפופ ההזוי וה... חילוני לא כמו שאנו רגילים לשמוע פופ..פופ.. אבל הגזמנו... בקיצור איכססס
הודיה15.10.21
82
מזעזע , בושה וחרפה
י.נ15.10.21
81
בסיטרא אחרא הכל קל, זורם, מגניב, יפה קצבי. ואז זה מתערבב עם הקדושה, עם מילים יפות ונכונות. וזה הערבוב של הטוב והרע שעל כל אחד מאיתנו לברר. בתור חוזר בתשובה, שהיה הולך לכל המסיבות הסוערות, אני יכול להגיד לאמנים שאין להם מה לחפש שם. הכל שטחי, רמאות, שקר אחד גדול. גם השמחה מזוייפת. הייתי מחליף את כל המ
יהודה14.10.21
לקובי. אני מהנוער של היום. אני ממש אוהבת את השירים של שרולי ואתה צודק אבלל באמת שהפעם הוא ממש הגזים. אני אהבתי את השירים הקודמים שלו גם. וחוץ מזה שהוא נראה מתפתח מאד וזה ממש מגעיל. שיפסיק לחקות חילונים. אני ישמע אותו רק שיתחיל להוציא קליפים נורמליים כמו פעם. שרולי לא צריך להוסיף כדי שהנוער יאהב אותו
נערה שנשרה מסמינר20.10.21
יש גם נוער בעולם. הם צריכים דברים אחרים. אם לא ינתן להם בקדושה, אז חלילה יש חשש...
קובי14.10.21
80
איכס איזה קליפ השם ישמור....לאן הגענו בושה וחרפה מי היה מאמין שכאלו קליפים עם לחן בסגנון גויי יהודים יוציאו הגיעה עת הגאולה
יהודיה גאה14.10.21
יאלה גם כן אתה מה הבעיות אח שלי לא מתאים עבור יש עוד אלפי קליפים שאפשר ליראות זה הבנאדם זה הסיגנון אנחנו עוד מעט כבר ב2022 זה מה שהולך ולדעתי זה מושלם לא מתאים נקסט
דניאל האח15.10.21
אתה מדבר כמו בת יאללה איזה בן אומר מושלם חחחחחחחחחחחההההההה
ללא שם15.03.22
הויי כל כך מזכיר את אז.. לפני המון שנים. גם אז הם קראו לזה התקדמות העולם. רק קצת להתפתח. לא להיתקע על הישן. עם הבבושקות, עם השטעיטל. ועד היום אנחנו ממשיכים לספוג את המכות הכואבות מהעולם החילוני.
בננה30.12.21
79
להשוות בין השיר הזה לשירים של עקיבא פשוט בושה ואכן יש לעקיבא שירים שלא מתאימים לכל אחד אבל לא מטמטמים ככה את הנפש
wd14.10.21
78
גוי לגמרי
מאיר14.10.21
77
אחלה שיר 😛🤪
אליה המלך14.10.21
עוף מפה
???14.10.21
76
שחקנים
משה 14.10.21
75
מה בדיוק המסר של השיר? שלהיות ערס זה מגניב?!
ערסון14.10.21
זוועות עולם! ה' ישמור עלינו
ירושלים14.10.21
תכלס חחחחההה
ללא שם15.03.22
74
ממש בושה חסיד שיתפתח עוד בא לבקש גיבוי לקילקול שלו.... דיי עם המילים היפות זה בשביל לשמח.. וזה שליח של השם. זוועת עולם.
ח14.10.21
73
האלבום של עקיבא פשוט מדהים!!!
114.10.21
72
לא יודעת מה הבעיה עם השיר הזה.
לא ידוע15.10.22
71
הבנתי מה שכתבו על הקליפ האמת מי שאוהב סגנון כזה ורוצה את זה יעני במעטה חרדי בכבוד זה יפה מאד לסגנון אבל סתם לדעתי כל עוד זה חרדים זה בחיים לא יגיע לרמות של רקדנים בינלאומיים כג' ביטיאס וכדו' אבל לחרדים זה יפה מאד אבל לא הבנתי את הקטע שיעני שרולי עם כיפה אז איך הוא מחמצן את השיער שלו
נוגה04.09.22
70
זוועה
ללא שם28.10.21
69
תישמעו! ראיתי את הקליפ אני מבינה למה הוא מתכוון.....אם לא היה את הכיפות לא הייתי חושבת שזה חרדים..... ולכן כול אחד יעשה מה שהוא חושב! תיתמודו! זה הזמר!!! וזה מה שהוא אוהב אתם לא יכולים לבטל אותו! אתם יכולים לא לישמוע אותו! אבל לא לזלזל כי זה השירים שהוא רוצה שהיו שלו..... ולכן כול אחד יחשוב אם הוא ר
שירה22.10.21
אהבתי את מי שמשווה את זה לשיר של מרדכי שפירא אבא חחחחח זה סגנון שונה לגמרי
לא משנה26.10.21
68
אין על הקליפ של שרולי יאמטורף
ללא שם22.10.21
67
ל-94 אנשים מאד צודקים אם יש דברים שמפריעם לאנשים אז צריך לדבר על זה אחרת כל אחד יעשה מה בלו לדעתי היו צריכים לשים תקליפ הזה היוטויב וכ"ו ולא פה כי יש אנשים שצופים בכיכ רהשבת והם לא רוצים ליראות את זה וזה עובדה כי הרבה אנשים יצאו את זה בטענות
יאללה רונלדו10.07.22
66
קראתי את מה שניכתב על הקליפ יש בזה משהו נכון אבל!!!! זה אתר חרדי!! זה לא אומר שאפשר להכניס משהו שלא בגדר חרדי דתי וסורי הקליפ הזה חולוני לא דבר אני לא רואה שום דבר שמתאים לנו מי שכן מתאים לו המיגזר הזה שילך לחפס בפייסבוק אבל לא צריך להכניס את זה לפה כי יש מעט אנשים שזה כן הסגנון אגב יש עוד המון המון
עדי20.10.21
65
נתנאל היקר התור "המבקר" הייתי מצפה ממך שלא תעלה כזה קליפ לאחר המתיימר לשרת את המגזר החרדי מהכרות אישית, שרולי בחור נהדר שבאמת רואה רק טוב בכולם אך הקליפ הנ"ל חצה כל גבול אפשרי ושרולי היקר, אתה מוכשר מאוד אך אנא! מספיק עם הסגנון הזה הוא לא מוביל אותך לשום מקום אתה טוב יותר כמו פעם...
רעות20.10.21
64
בושה ענקית לשרולי איך בכלל מכניסים אותו למגזר שלנו בושה!!!!
עדי18.10.21
"המגזר שלנו"? מי נתן לך בעלות על המגזר החרדי? חצופה.
פלון26.10.21
אם היא חרדית כל זכותה לומר המגזר שלנו כי היא חלק ממנו אם שרולי היה אומר המגזר שלנו זה באמת היתה חוצפה כי הוא משתמש בנו רק בגלל שבעולם החילוני אפחד לא היה שם עליו יריקה
ברוך08.03.22
בוללל
ליב04.09.22
63
נתנאל לייפר היקר אני באמת מעריכה את עבודתך באתר וכמעט תמיד נהננת מאוד מהחומרים ומהתכנים שאתה מביא לנו. אבל להעלות לאתר כזה קליפ סליחה על המילה דוחה באמת דוחה, ולומר מי שמתאים לו הרמה שיצפה בקליפ וישמע את השיר, ומי שלא שידלג על זה. אסור לעשות כזה דבר!!!! זה כמו שיושיבו אותך בשולחן מלא במטעמים טעימים
תמר17.10.21
וואי זה היה גאוני כל מילה אשש מסכים עם כל נקודה.
דוד17.10.21
62
אחד אמיתי
לייפר אתה גדווווולללל כל מילה בצבע ממש כ17.10.21
61
פשוט מזעזע הקליפ ובכלל ממש מגעיל להקיא איזה חרדי צובע את השיער ומתחבש כמו ראפר מזה השקר הזה חרדי הוא לא !! יהודי הוא כן זה בנשמתו אך בחיצוניות הוא ממש לא תעשה טובה תעשה תשובה !
ללא שם17.10.21
60
שיר מושלםםםםם
יעל מזרחי04.02.22
59
דיי תפסיקו אים השינעת חינם הזאת תעשו חשבון נפש אל מה שאמרתם
חיים29.04.22
58
שרולי רוקד מדהים
החתיך10.04.22
57
לא ברור לי מאיפה בן אדם קיבל כזה אומץ לפרסם כזה שיר מזעזע ועוד לקרוא לעצמו חרדי בושה...
עדינה17.10.21
לא משנה איך הוא נראה חרדי זה לא שחור לבן מבחוץ חרדי זה אחד שמאמין באלוקים וחרד לדברו ועדיף אחד שמתלבש אולי קצת לא חרדי מאשר שחור לבן עם זבל מבפנים ותפסיקו כבר עם התגובות האלה
אנונימית19.10.21
לא כתוב בשום מקום שכדי ליהיות חרדי צאיך ללבוש שחור לבן תצאו מהקוסה אתם רואים מישו שלובש קצת יותר צבע ומתפוצצים לא רוצים אל תיראו אפחד לא מחייב אותכם לו לאברהם פריד מורדכי בן דוד מוטי שטימנץ לא חסר זמרים עם שחור לבן אז סתמו
...19.05.22
56
פשוט מאוד ירידת הדורות אבל בצורה דרסטית בקיצור הקליפ מאוד יפה לציבור החילוני
ינוש15.10.21
55
אנשים אוהבים לדבר על אנשים ועם כל הכבוד לכל זה גועל נפשששש נטו בגלל זה חרב ביהמק שנאת חינם לא אהבתם חושבים שהוא חילוני מתפתח איך שתקראו לזה אל תראו אותו יהודי אמיתי לא מדבר על ילד של השם זה התערבות שלו עם השם אם הוא חיזק אנשים או הפיל אנשים אבל למה להתערבב למה לדבר רע אני חושבת שכל מי שמדבר רע על
מילים הכי נכונות20.03.22
54
בא לי לבכות, ממש לבכות, אני לא צדיק גדול ממש לא, אבל איך אנשים שמגדירים את עצמם כיהודים נאמן לערכי התורה באופן הבסיסי ביותר - בייסיק'ס [ עזבו "חרדים"] בלי להיות צדיקים, איך איך איך איך מסוגלים להפיק ולהשתתף ועוד להפיץ כאלו קליפים ???? מה הם רוצים ? שפשוט נהיה בדיוק כמו הגויים? כן גם אנשים שצופים בק
סתם אחד15.10.21
ראיתה פעם סרטון של גויים שירים אין אפילו מה להשוות הינו זה לזה אתה לא רוצה אל תסתקל
איזה מישי19.05.22
53
אני מרחמת על הנערים המסכנים האלה
שרה15.10.21
52
ערבוב בין קודש לחול.
טליה15.10.21
ערבוב בין חול לחול
עדינה18.10.21
51
מצטט: "מדובר בלבוש "פופי" צבעוני (להחריד) שלטעמי נקנה ונועד נטו להפקת הקליפ הזה... (קשה לי להאמין ששרולי יוצא מהבית עם המגפיים התכולות האלה...)" עם כזה שיער למה לא לצאת עם כאלו מגפיים?
115.10.21
כל מילה בסלע
בלי08.03.22
ולי קשה להאמין שאתר חרדי יוצא עם כאלו קליפים ירודים
997817.10.21
50
תגידו על תעזבי ידיים זה באנגלית או באידיש
טלטול♡15.10.21
אידיש
טלי17.10.21
49
שמע נתנאל בדרך לל אני מסכימה איתך הפעם ממש אבל ממש לא,השיר הזה של שרולי חילוני מכל צד שתסתכל עליו זוועה פשוט זוועה. זה שהכיפה מציצה מתחת רעמה של שיער לא הופך את השיר לחרדי בטח אם זה עם כאלו בגדים וכאלו ריקודים וסתם שתדע אם הדור הצעיר יתחיל לראות את זה אז זה ייגמר ב.....ה' ירחם קיצר זוועה והלוואי שש
שמחה15.10.21
למה השיר סבבה הקליפ פחות...
ויווש18.10.21
48
לא משהו הקליפ של שרולי.. גם השיר ריק מתוכן..
ע'15.10.21
47
בוא נאהב! דיי לשנאת חינם.. מי שלא מתאים לו שיעביר תשיר הבא.. אני אישית מאוד אוהבת את השירים של שרולי ונתנאל גם כצמד וגם בשיתופים עם זמרים אחרים.. אני נהנתי.. מסכימה שהתוכן של הקליפ לא ממש מתאים לילדים וקצת פופי ומתיימר להיות חילוני אבל בכל זאת אחלה שיר ואחלה מסר!
דורית14.10.21
בא נאהב? מה הקשר? אוהבים כל יהודי! אבל זה רחוק מלהיות יהודי (מי מדבר על חרדי) לא שונאים אותם, רק מתפללים שיחזרו בתשובה
הדס15.10.21
46
אני לא יודעת מי כתב את כל הלמעלה אהל הוא צודק לגמרי אם אתם לא מעוניינים בשיר הזה תעבירו יש אנשים שזה מתאים להם אני למשל אהבתי
ללא שם14.10.21
45
אני חושב שזה קול
Adidas14.10.21
תראה כל שיר חילוני זה קול. אבל גם ריק. ריק.
בננה30.12.21
44
נתנאל לייפר צודק!!! כל מילה בסלע! אגב מה קרה לכוכב המג׳יק קאס נירדמתםםם
ש.ש14.10.21
43
אני כבר אמרתי את זה מהקליף הראשון שלו, זה כבר לא חיקוי של חילונים זה חילונים בעצמם.
בבאר בן עזרא15.10.21
42
הוא מבין מה הדור הזה צריך!!! ומי שמתעלם מזה יקבל את זה לפרצוף עם הילדים שלו ביותר בגרוע מכל...
מלך המשיח 15.10.21
אתה באמת חושב שבחור קלאסי שלא עומד בפיתוי ושמחפש עניין בקליפים לועזיים וכו', התת רמה הזו תספק אותו???
באמת לא מבין15.10.21
עדיף לראות חילונים עושים את זה ולומר לילדים זה חילונים ככה זה לא אנחנו ולא לראות חרדים עושים קליפים כאלה מזויעים ולומר להם הדור צריך חלק גם סוג כזה של "חרדים|"....
כ08.03.22
לך תאכיל את הילדים שלך באריאנה גרנדה אם זה מה שהדור צריך
כג17.10.21
זה מה שהדור צריך? הדור צריך הבדלות מוחלטת! כמה שיותר להיבדל מהעולם המגעיל והחילוני! רק ככה נצליח לשמור עליו!
בננה30.12.21
41
היה רק חסר להם את פיטבול! סליחה פשוט לקוח מגויים הכי ירודים אני לא מתבייש לומר שאני קצת מכיר אבל זה פשוט נורא אני חושב שהתשובה של נתנאל היא פשוט תמימות מהלכת!
דוד15.10.21
40
דוחה
ידיד14.10.21
39
אפשר את זה קצת ביותר חילוני ?
מנדי14.10.21
38
קליפ ממש לא שייך ממש לא ברור איפה הם מנסים להכניס שם את היהדות??? ה' יעזור
.14.10.21
37
תמיד הייתי בסדר עם השירים שלו אבל בתור בחורת סמינר די פתוחה הקליפ הזה הגעיל אותי ועורר בי בחילה
יעלי14.10.21
36
גם חרדי ליט לא שומע כזה סיגנון
ללא שם14.10.21
חרדי להיט שומע שירים כאלו ועוד איך
ללא שם15.03.22
35
ואווו איזה אכזבהה !!!!! אימלהההה פשוט הזדעזעתי !! מה שהם עשו פה זה העתק הדבק של החילוניים .. אני מאוד מאוכזבת מכיכר השבת שהעלו דבר כזהה... ויותר מ שרולי...
315.10.21
34
במחילה אבל מי שקובע איזה שיר ראוי לחרדים (אפילו לא צעירים) לשמוע זה לא ר' לייפער האהוב מאוד באמת ולא אף כתב אחר, אלא רק רבני הציבור החרדי (מי שקשה לו איתם יש הרבה רבני צהר נחמדים), ומה לעשות שאין אף רב חרדי משום מגזר (אשכנזי ספרדי חסידי ליטאי) שיאמר שראוי לשמוע אף שיר כזה לא של שרולי ולא של עקיבא, כ
לא עיוור15.10.21
אני מבינה את הביקורת אבל זה לא צביעות לכתוב בכזו חריפות אם אתה צופה בזה בעצמך???
היה שלום חבר!15.10.21
השיר של עקיבא בכלל הוא משל שהמשיל רבי נחמן על הנשמה קרוקודיל תקרא מה עקיבא אמר על השיר הזה דפוק אחד שום אהבה ושום נעלים זה שיר מחזמר על המשל של רבי נחמן שמדובר בו על הנשמה שהיא לא תעזוב ידיים גם שהעולם מסתכל עליה וחושב שהיא לא נורמלית בכך שהיא עושה את רצון ה' הבנת??
נוגה04.09.22
33
נתנאל יקר! אל תמחור לנו שטויות אוקי? אתר המוגדר כאתר חרדי לא יכול בשום אופן להרשות לעצמו לפרסם כזה קליפ ירוד המנסה לחקות עולמות שונים ומשונים ורחוקים מאיתנו, החרדים איפה הרמה נעלמה?! באמת נתנאל, לא חשבתי שזו תהיה תגובתך. חשבתי שהמינימום מצידך יהיה להסכים עם הגולשים שהתנגדו לרמה החינוכית השפלה אם לא
997814.10.21
אתה כותב בשם כל החרדים כאילו שכולם מסכימים איתך, ואז אתה מבקש שמי שיסכים איתך יגיב??? אז מתברר שיש מי שהם חרדים, אבל אהבו את הקליפ הזה. תפסיקו לדבר בשם כולם כאילו שאת קובעים מיהו חרדי, וכאילו שתכליתנו בעולם היא להיות חרדי. תכליתנו היא לעבוד את ה'. בקליפ אין פרצת הלכה אז נא לא לשרוף.
ךלליךחיע14.10.21
כל מילה בסלע
בני15.10.21
מסכימה לגמריי לא ידעתי מאיפה להתחיל ת'תגובה שליי כי זה היה כזה לא נכוןן! ומצאתי תגובה של בולל מה שחשבתי בעצמיי!! דרך אגב הקאבר לאל תעזבי ידיים באידיש מהממם הכרתי אותו והוא פשוט יפההה
.14.10.21
צודק
הראל14.10.21
תראה, יכול להיות שאתה לא מתחבר וזה בסדר. אבל אתה צריך לדעת שיש מלא אנשים ששומעים את המוזיקה הזאת, וכן, הם חרדים. אתה צריך להבין שיש מלא אנשים שצריכים את המוזיקה הזאת שיאלוליה מי יודע לאיזה שירים היו מקשיבים. לכן עדיף שנספק להם את הסגנון הזה אבל ממקום טוב, עם מסרים טובים לפחות. יש המון חרדים בעולם ו
116.10.21
תפסיקו לקשקש תצמכם לדעת השירים האלו לא מצילים שוםם קהלל אנשים שמתלהבים מהסגנון הזול והערס הזה לא נשארים רק לשמוע תחיקויים המעפנים האלו מילא להגיד שחררו זה מה באלנו לשמוע אבל להגיד שהם מצילים פה משהו??? מביך
אפרת12.09.22
צודק!
פ15.10.21
32
לא הבנתתיי
ss14.10.21
31
לא הבנתי מה תכנים יהודיים בקליפ הרדוד הזה?
יואב14.10.21
30
פעם ראשונה בחיים שאני מגיבה בכלל. רציתי לייצג קבוצה של אלפי אוהבי קליפים של הצבור החרדי נהנים מכל קליפ שיוצא , ומנסים לא לבקר . ועכשיו זעקנו עד כאן.!!! עד היכן יכול אדם שנקרא יהודי לבזות ולהשפיל עצמו לעיני העולם ולפרסם ברשות הרבים שיר בזוי שכזה !!! שולחת מתוך רחמים אמיתיים ברכת הצלחה לשיר הבא
מרחמת15.10.21
29
זה חרדי?! ה' תעזור לנו
אוי15.10.21
28
רציתם עוד טור עם הרבה תגובות? קיבלתם
wd14.10.21
חחחחחחחח
ויווש18.10.21
27
קליפ מזעזע ומגעיל מה יפה בזה
נתי14.10.21
26
בושה.
ללא שם14.10.21
25
פספוס גדול לצערי, כי המסר המרכזי של השיר "אין לנו זמן לבזבז על מחלוקות" הוא ממש חשוב ובמיוחד כעת שיש הרגשה מאוד קשה שמתחילה בפוליטיקה וזולגת לחברה. אבל מילים אחרות בשיר מורידות את הרמה שלו והקליפ עצמו אכן מאוד מצועצע ורחוק מהעולם שאנחנו מעודדים. אני דתי שצורך תרבות חילונית, צופה בסרטים ובשירי חילוני
אבי15.10.21
24
המסר הסמוי "שאהבת האחר" נמדדת בכך שאני מתלבש ונראה כמהו. הוא שגוי ושטחי לחלוטין. אין לנו לבלבל ולהתבלבל במוסגים האמיתיים שהיהדות מקנה לנו......
איתי 15.10.21
נכון וצודק אבל מושגים כותבים עם ש' לא עם ס'
בננה30.12.21
23
רק שיורידו את הכיפה ושרולי הפייס (פאות זונגלך') ואז זה יהיה מושלם.........
איכס14.10.21
22
מסכימה עם הערה 13. בסופו של יום הקליפים האלה משפיעים לרעה. נקודה. אני מכירה כמה וכמה שזה בהחלט פתח להם להם את העיניים....
.14.10.21
21
ככה לא שרו בבית המקדש!
אפי14.10.21
20
אחלה טור!
מ14.10.21
מה אחלה? השתגעת? טור של חילונים
לאה14.10.21
19
האמת שאני מופתעת ולא לגמרי לטובה והתגובה על השיר של שרולי... נכון שהגבולות החרדים היום זה לא כמו פעם והיום נכנסים הרבה זמרים יותר פתוחים לעולם החרדי וכל עוד יש להם באמת מה למכור אז אפשר עוד ל"הכיל" אותם אבל אני לא חושבת ששיר כזה וקליפ מגוחך וכל כך תת רמה צריך לקבל פידבק חיובי כלשהוא.. אם אנשים מוריד
115.10.21
18
סליחה, אבל גם במילים של השיר יש תכנים בעייתיים "הבבא בובה" "יא סחבק" וכו חוץ מזה הטראנסים ממש לא יהודיים
wd14.10.21
אתה צודק 100%
איציק14.10.21
ילה ילה טרנסים ממש לא יהודים. די תפסיקו לרדת עליו תנו לבן אדם לאוצי שיר לפי מה שהוא רוצה
MALCY07.06.23
17
ווואאאייי מסכימה עם כולם! שיר שפשוט איבד את כל הגבולות, חסר טעם, שפשוט לא שייך לשמוע אותו, קליפ רדוד מאד.
.14.10.21
16
חילונים עם בד קטן על הראש
גיי14.10.21
זה לא חילונים זה חרדים שחושבים שאם הם יהיו כמו חרדים יסתכלו עליהם והתאמת ממש לא נכון החרדים רובם הזדעזעו מהקליפ וה חילונים לא מסתכלים לעברו בכלל
סתם מחפשים צומי מחילונים. לא הולך להם20.10.21
15
חחחחחחחח איך רואים שהם בחורי ישיבות לשעבר (חלק) חחח לפי הריקוד שלהם רואים שהם לא קשורים לעולם הזה חחחחחחחחח גמרו אותי
גמרו אותי15.10.21
לפחות הם השתפרו מאז הניסיון המשפיל שלהם בכוכב הבא לאורוויזיון... אז זה היה רמה של מסיבת חומש בחיידר
אפ12.09.22
14
זה היה שיר מושלם וקליפ מזעזע!! זה ניראה שהם מנסים לחקות את החילונים וזה מה שמגעיל בקליפ הזה!! ואיזה קטע לא ידעתי שיש בשפה אחרת על תעזבי ידיים אין על עקיבא איזה אלבום מושלם!!🥰
טלטול♡14.10.21
13
סורי מכולם אבל אני בחחורה חרדית וכמו כל אחד ואחת עוברת קשיים ויש עליות וירידות גם ברוחניות.. והגישה של שרולי זה לתת את מה שיש בחוץ כולל קליפים וריקודים לאנשים שעדיין במסגרת החרדים אבל עם שירה נקיה ומדהימה. אני אישית מודה לשרולי זו עבודת קודש מבחינתי!
שרה14.10.21
עבודת קודש ???????? מה עבודת קודש פה את בעצמך אומרת שהוא מראה לאלו שעדיין שומעים מוזיקה נקייה וטהורה את מה שיש בחוץ אז זאת עבודת קודש הוא רק מקלקל את האנשים והנוער הטהורים אז לכי תילמדי קצת על החיים ואז תדברי סבבה !!!???
ללא שם15.03.22
בחורה מבינה בחורה הגיוני ...
חבד14.10.21
אכן...הייטבת להגדיר וד"ל.....:(
רעות20.10.21
חזק!!!!!!!!!!
המרכז לתמלול15.10.21
אפשר להגיד בואו נאהב בצורה הרבה יותר מכובדת הרדידות זועקת לשמיים והקליפ מזעזע וכל כולו חיקוי אחד גדול מהצמד החילוני סטטיק ובן אל הסגנון הזה פשוט מזעזע ואני לא אחת שלא שומעת שירים חילוניים רק מה יש שירים של זמרים חילוניים שיש בהם הרבה יותר יופי מהדבר הזה איכסססס🤮🤮🤮
איכס14.10.21
אם את לא שומעת שירים חילוניים איך את יודעת איך נראה קליפ של סטטיק ובן אל? אני מסכימה עם הביקורת אבל זה כל כך צבוע להזדעזע אחרי שצפיתם בזה בעצמכם וכנראה עשיתם צפיה מחודשת אחרי הפעם הראשונה כדי להיות בטוחים שמה שראיתם היה אמיתי.........
היה שלום חבר!15.10.21
הנה אבל לדוגמא אחד כמוך שמכיר את סטטיק ובן אל מה יש לך להתלונן על זה שהשיר לא צריך להיות באתר חרדי... המבחן יבין
שרה15.10.21
12
זה קליפ שמחקה את הגויים חד וחלק! האם אנחנו רוצים שילדינו יראו את זה או שיראו קליפ של מרדכי שפירא!
יהודי עם תרבות יהודית14.10.21
תפסיקו כבר עם מרדכי שפירא הזה כל תגובה עם מרדכי בן שפירא די כבר מה אכפת לי ממנו
ללא שם15.03.22
ואאווו לגמריי
ss14.10.21
11
למה אצל שרולי ברונכר שהוא מוציא קליפ חילוני גמור ובמיוחד שהקליפ והשיר נותנים מסר שלקבל את כולם, עושים הכל כדי לא להחרים ומנסים להצדיק אותו אבל שזה מגיע ליניב בן משיח שמוציא קצת משהוא פתוח לא משמיעים וישר מחרימים אותו וזה שירים עם מסר טוב ובדיוק כמו של עקיבה פשוט בושה כן זה ההבדל אשכנזי וספרדי
יהודה14.10.21
יהודה אתה סותר את עצמך. כי עקיבא תורגמו הוא לא אשכנזי...
חוכמת נשים... 14.10.21
הוא שר סיגנון אשכנזי חסידי ישראלי לא מזרחי וכו....
יהודה15.10.21
בין אשכנזי וספרדי?? עקיבא הוא בן למשפחת תורג'מן, יא אחויה...
ליאכחערג14.10.21
אני מדבר על סיגנון מוזיקה עקיבה שר חסידי ישראלי ולא חפלות ומזרחי
יהודה15.10.21
צודקק לגמרי בכל מילה י'תותח הכל זה ההבדל בין ספרדי לאשכנזיי פשוט להשפיל את הספרדים בושה
צ09.12.21
כיכר מעולם לא החרימו את יניב, ולא אף זמר אחר-אפילו לא את שרולי ברונכר
יאיר31.10.21
אתה עדיין אוחז בהפליית ספרדים ואשכנזים מרחם אליך תקום יש ספרדים טובים ויש פחות יש אשכנזים טובים ויש פחות הנושא בכתבה היה שאנשים יצאו נגד אני מאמין שגם הזמרים הספרדים יש כאלו שמצביעים נגד ויש את אלו שבעד זה פשוט בראש שלך אתה רוצה להיות נחיתי תמשיך לחיות ככה הרכבת ממשיכה ליסוע אוספת איתה כל מי שרוצה ל
מישהו14.10.21
זה העיניין אם אין הבדל בין כולם אז למה על אחד מסנגרים ועל אחד מקטרגים
יהודה15.10.21
10
לצערי,ואומרת את זה בכאב גדול, אנחנו כחברה חרדית איפה שהוא טישטשנו את הגבולות. הבעייה שזמרים חושבים שהם מיצגים חרדים ומשמיעים את השירים שלהם בתחנות רדיו חרדיות וזה מה שנותן להם פתח לשווק את השירים שלהם. מכאן מגיע הקלקול הגדול. הגיע הזמן שנתעורר,,,,השכונה בוכה עלינו
ללא שם14.10.21
9
תגידו אי פעם חשבתם שיש בנאדם שיושב וקורא את הביקורות האלה ונשרטת לו הנפש מזה??? למה שנאת חינם הוא עושה מה שטוב לו מה אכפת לכם למה צריך לבקר ולשפוט אותו בצורה מגעילה כזאת…!!!!!
אנונימית שכואב לה על הבריונות שהולכת פה26.03.23
8
המילים הם מילים של אהבת ישראל אך לצערי המסר הכללי בתוכן הנראה בקליפ הוא - עולם ישן נחריבה - בואו נעשה עוד צעד החוצה - בואו נשקר ונקרא לזה שיר יהודי!
אחד מהעם14.05.23
7
שרולי הקליפ מהמם .תפסיקו לרדת עליו מהמםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
MALCY05.06.23
6
לא הבנתי מה הבעיה הקליפ והביצוע מושלם ואם לא מצא חן בעיניכם אז אתם לא חייבים ליראות אבל למה להתלונן???
עע25.06.23
5
מההההההההההה איך אפשר בכלל להשוות בין השירים הטהורים של עקיבא-לבין השירים הירודים האלה של שרולי... העעע מזעזע!!!! (עקיבא כותב מהמם באמת דברים עם נשמה, חוץ מזה לא הבנתי מה מוריד לכם בזה שהוא שר על אשתו
דוברת צדק🥲13.07.23
4
וואוו נתנאל אתה בן אדם צבועע לך תמכור בייגל במלחה. נראה לי שם תצליח יותר
אנונימי14.08.23
3
שרופה עליך תמשיך להפתיע לטובה
מישהי29.10.23
2
מישהי יודעת מה המספר טלפון של שרולי?
מישהי שמבינה ענין29.10.23
1
תוכן סביר
איילה23.03.24
אולי גם יעניין אותך
מגזין

מניסים סאאל ועד משה לוק - כרחוק מזרח ממערב? // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 18.04.24

מגזין 'כיכר'

חמישה מי יודע? חמישה "המבקר" יודע // הסינגלים שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 11.04.24

מגזין כיכר

האם יעקב שוואקי מצליח להמציא את עצמו מחדש? // ביקורת אלבום

נתנאל לייפר | 04.04.24

מגזין 'כיכר'

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23