כיכר השבת

זליגת החרדים

מתקפה חריפה: "גדולי המסיתים - מהליכוד"

סגנית השר חוטובלי קראה היום לנשים החרדיות להצביע למפלגת הליכוד - וגררה תגובות נזעמות מהפוליטיקאים החרדים, המזכירים גם את הקיצוץ בקצבאות הילדים (פוליטי)

57
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ו באדר א' | 03.03.19
הנשים החרדיות מקשיבות לדברי חוטובלי
הנשים החרדיות מקשיבות לדברי חוטובלי (צילום: בן מזרחי)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, קראה היום (ראשון) לנשים חרדיות להצביע עבור מפלגת 'הליכוד', וזכתה לגינויים חריפים מהפוליטיקאים החרדים החוששים מזליגת קולות של חרדים שיצביעו עבור נתניהו בבחירות הקרובות לכנסת.

"הליכוד זה בית גם לציבור החרדי", אמרה חוטובלי. "יש כאן תנועת המונים של נשים משכילות. לא יכול להיות שלא יספרו את עמדתכן שזה מגיע לקלפי אתן צריכות להיות מיוצגות.

חוטובלי הוסיפה לנשים החרדיות באירוע we women, "אתן צריכות לבנות כח פוליטי שיאפשר לכן להיכנס למפלגות גדולות. אני בעד שהכוח יתחיל לצמוח מלמטה. אל תחכו שיפתחו לכן את הדלת".

יו"ר הליכוד נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתגובה יצא ח"כ ישראל אייכלר למתקפה חריגה ומפורטת נגד מפלגת הליכוד, ונגד החרדים שמצביעים לליכוד. "הליכוד היא מפלגה חילונית מימי ז'בוטינסקי שהיה אויב החרדים והציע לשלול את זכות הבחירה מבעלי זקנים ופיאות". פתח אייכלר את דבריו.

"אומנם אחריו הגיע מנחם בגין ועד היום יש בליכוד שותפים הגונים. אך עדיין ישנם נציגים ריאליים בליכוד שמתאימים ליש עתיד".

עוד הוסיף אייכלר: "גדולי המסיתים נגד החרדים בבית שמש, ובשאר ערי הארץ, וכן מחוקקי התועבה נבחרו לרשימת הליכוד. כל חרדי שמצביע לליכוד יכניס אותם לכנסת נגדנו".

לדברי אייכלר, "ראשי הערים האיומים ביותר כמו ראש עירית טבריה וראש המרכז לשלטון מקומי, גם הם ליכודניקים. ראשי ערים שפועלים עם הרפורמים נגד החרדים - גם הם ליכודניקים".

ח"כ אייכלר (Hadas Parush/Flash 90)

אייכלר התייחס לשריון החרדי בליכוד במקום ה-43: "הליכוד לא הכניס אף נציג חרדי במקום ריאלי, כי הוא יודע שמי ששייך לשבט החרדי לא יצביע ליכוד".

"רוב הגזירות נגד קצבאות ילדים ונגד תעסוקה לחרדים חסרי תארים אקדמאים במגזר הציבורי, נעשו על ידי הליכוד".

בבליץ המתקפה נגד הליכוד בחר אייכלר להפריד ולהמשיך להגן על רה"מ נתניהו: "אנחנו שותפים במאבק נגד העריצות המשפטית והעוול שבהפיכה השלטונית נגד נתניהו. אבל זה לא מצדיק שמצביע חרדי יבגוד בהוריו באחיו ובילדיו הנאנקים תחת גזירות השלטון החילוני, ויצא להצביע למפלגה חילונית".

בסיום דבריו כתב: "רק נציג חרדי עם כוח פוליטי חזק יכול לייצג את צרכי הציבור החרדי. אף אחד לא יעשה זאת עבורנו. יהודי חרדי מצביע רק למפלגה חרדית כי זה הבית שלו, גם אם הוא בית ישן ולא נוצץ".

חרדים ליכודניקים (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה לדברי חוטובלי, "לא הליכוד ילמד כיצד לנהוג בכבוד לאישה החרדית כאשר במבחן המעשה הם סגרו את הדלת בפני הנשים, כיצד חוטובלי עצמה שפעולותיה היו חיוביות תוכל לעמוד בפני יוזמות חקיקה כנגד מסורת ישראל המגעים מידי שבוע מחברי הכנסת של הליכוד".

"חברי הליכוד היו מצטרפים מידי שבוע ואף יוזמים בעצמם חקיקה המגיעה לפגוע בקדושת השבת, או במסורת ישראל, כיצד ניתן להגיד כי זהו בית לאישה החרדית כאשר הם מצטרפים לכל יוזמה המגיע לפגוע בנשים כגון הפחתת דמי המזונות לנשים או גיל החזקת הילדים על ידי אימותיהן".

לסיום אמר מקלב: "אני מקווה מאוד שדברי חוטובלי שפעילותה הייתה חיובית בכנסת האחרונה אינם משקפים מצב של לחץ בליכוד שנאלצים לקושש קולות של נשים חרדיות".

בעקבות דבריו של חה"כ אורי מקלב, בתגובתה לקריאתה של סגנית השר ציפי חוטובלי לנשים חרדיות להצביע לליכוד, אומרים בתנועת "נבחרות", הפועלת לשוויון וייצוג של נשים חרדיות בפוליטיקה ובכנסת:

"ציפי חוטובלי, חברת כנסת דתיה ופוליטיקאית מהשורה הראשונה, מזהה את הפוטנציאל האלקטורלי של הנשים החרדיות, שלמעשה אינן זוכות לכל ייצוג במפלגות הבית שלהן. נראה כי עדיף יהיה שראשי המפלגות החרדיות יפסיקו לתקוף, ויבינו שהדרה גורפת של 50 אחוזים מקהל בוחריהם תגבה מהם מחיר במוקדם או במאוחר".

עוד הדגישו בנבחרות: "כבוד אמיתי לאשה, הוא להתייחס אליה באופן שווה, לאפשר לקולה להישמע ולתת לה ולדעותיה את הבמה הראויה. לאור סירובן המתמשך של המפלגות החרדיות לפתוח את שעריהן לנשים, אנו נמשיך לפעול ללא לאות על מנת לאפשר את השתלבותן בפוליטיקה הכללית. אנו קוראות לכל הנשים החרדיות לממש את זכותן בקלפי ולהצביע רק למפלגות שמכבדות אותן ומכירות בזכותן לייצוג ולמקום בשולחן".

ח"כ מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
כל יראי השם שלא יעבדו עליכים להצביע אך ורק למפלגות חרדיות ספרדים שס. אשכנזים ג .עם כל הכבוד לליכוד ימכרו אותנו אם לא ישיגו מספיק מנדטים. זוכרים לפיד לפני שני קדנציות. רק מפלגה חרדית. היזהרו יהודים יקרים.
יחיאל04.03.19
25
לפיד, אתם באמת חושבים שהחבורה הזו תוכל לנהל את המדינה? גנץ - בתור רמטכ"ל לא הצליח, הוא העדיף גופות של חיילים ולא גופות של מחבלים. ולפיד - זה כבר באמת בדיחה, שר האוצר הכי כושל בתולדות מדינה ישראל, האיש עם ערמת השיער והג'ל, שלא הצליח להביא הישג אחד לבוחריו, חוץ מערמת סיסמאות ושקרים. שני הליצנים האלו,
יפית03.03.19
24
ידוע שבסקרים אתם אלופי העולם בכל הארץ אבל בתכלס שמצביע מתלבט בין כחול לבן של גנץ ולפיד יחד עם מפלגת העבודה מרצ והמפלגות הערביות ממש סלט תורכי. או במפלגת שלטון מצליחה עם ניסיון ואהבת מדינת ישראל עם דגש על מדינת היהודים ומסורת העם היהודי .. העם בסוף יכריע גוש ימין חזק בראשות הליכוד!
קרן03.03.19

הצגת כל התגובות

23
יש בין מועמדים להחליף אותו מישהי שיכול לנהל מדינה?לא מחליפים סוס מנצח,רק עם יש סוס יותר חזק שיכול לקדם יותר טוב.בנוף של מועמדים ,כולם טובים,רק לא בשביל לנהל מדינה ולעמוד מול אתדרים אדירים שיש בפני מדינת ישראל,לא חושבים עם סקרים אלא עם מחשבה.מי טוב למדינה?.
ישראלי03.03.19
22
שיש כאן רדיפה של מלאכי חבלה וכוחות רשע, נגד ראש הממשלה ומשפחתו בכדי לנסות לעשות הפיכה בלתי חוקית במדינה. כשאנו רואים את מלאכי החבלה וכוחות הרשע רודפים בטירוף את ראש הממשלה, כל בר דעת מבין מיד, עד כמה ראש הממשלה טוב לעם ישראל בארץ ישראל. מעולם אדם לא נרדף, כמו שכוחות הרשע ומלאכי החבלה רודפים את ראש ה
קובי03.03.19
21
החכים החרדים מזמן כבר לא מייצגים את רוב הציבור החרדי שמאס בשיטת המאפייה שהם נוהגים בה .לא מקדמים את הציבור החרדי לשום מקום לא בעינייני פרנסה ולא בשום דבר מלבד לחלוב את המדינה .
בני03.03.19
20
חרדים לא פרייארים. אנחנו מצביעים לחרדים. לא לחילונים צבועים ומתייפייפים שחושבים רק על עצמם
אליאסף03.03.19
19
לא שכחנו את ממשלת לפיד ובנט לא שכחנו את הקיצוצים הרוחביים בכל דבר שקשור ללחם ולחלב שלנו החרדים גם אם אנחנו חרדים- אנחנו לא מטומטמים
שירלי03.03.19
18
אתם לא מקשיבים לאנשים, כולנו ראינו
זייברט04.03.19
17
כולל נשים. זה יקרה. השאלה מה המחיר שהמפלגות החרדיות ישלמו עד שהשינוי יתבצע
מיכל03.03.19
16
גדול משל הליכוד הנשיא יטיל עליהם את הרכבת הממשלה והחרדים בצרות
ישראל03.03.19
הליכוד ימכור אותנו מהר מאד כדרכו מימים ימימה יש לנו זכרון לא רע בכלל. זוכרים את ממשלתו הרעה של ביבי לחרדים.
אסתר חי03.03.19
15
אולי תתנו לכוחות צעירים להיכנס, ואז קצת יותר יתחברו אליכם??
דודו שפירו04.03.19
14
הגיע הזמן שהמפלגות החרדיות יבינו שאם הם רוצות את קולות הנשים, הן צריכות להכניס לתוכן ייצוג נשי. מאמינה שיום יבוא ויהיה לנו ייצוג הולם
חרדית03.03.19
חבל לאבד את כל העולם הבא בשטות של רגע
אדם03.03.19
הכל בשביל ייוצוג נשי???? זה מה שמציק לך? מה את צריכה- אישה שתקשט את המפלגה בכנסת ולא תעשה כלום, או שועלי קרבות וותיקים כמו גפני ומקלב- שיסדרו לך את מה שאת צריכה????????????????? ס נקודה למחשבה........
חרדית04.03.19
13
אין אמון באנשים צרים וסקטוריאליים לא יכולים להנהיג כלכלה ולהנות אסטרטגיה ארוכת טווח
חזי03.03.19
היא לדאוג קודם כל לחרדים.
לאה נ.03.03.19
12
בחיים לא אצביע
חרדי03.03.19
חרדי אתה ודאי לא
חציל04.03.19
11
מדרעי ועד יענקי קנייבסקי מקלב גפני חבורת מושחתים שדופקים את אלעד
רות03.03.19
10
ולא למפלגה שמגינה על הסגרה של חלאת אדם, ומבקרים בכלא רב מטרידן
אברך04.03.19
9
אשה רעה ועשירה קלת דעת שמפרקת לדוגמה .
אולי03.03.19
8
ואילו האישה כל כבודה בת מלך חוצה לעבודה ולכנסת.
דן סגל03.03.19
7
על מתווה הגיור והכותל הם עברו בשתיקה אילולי אנשים כמו מתי דן ! את חוק השבות לא טרחו לתקן ובמשרד הפנים בשליטת שר חרדי המצב לא פשוט.
יואב04.03.19
6
צודק במהות. לא צודק בעיניין המזונות לאישה. אלפי גברים ישנים במכוניות,ברחובות וגם בכלא בגלל מזונות גבוהים. בעבר הביטוח הלאומי שילם מזונות והטבות נלוות לעומת היום שההוצאה לפועל גובה מזונות עם ריבית דריבית וזה בסדר? עד שהמדינה החליטה להתעשת ולגבות מזונות הגיוניים ואולי זה בא על חשבון החרדים,אבל הלווווו
חרדי03.03.19
5
אישה
נתניה03.03.19
4
שחושבים להצביע ליכוד, "בשביל ללמד את החכי"ם החרדים לקח" כלשונם. אז זהו שלא, אתם לא דופקים אף אחד חו מאת עצמכם, כי בכנסת נמצאים אנשים חרדים טובים ויקרים שנלחמים כמו אריות, למענכם, גם מג' וגם מש"ס, ולא, תאמינו לי שהם היו עושים הון פרטי הרבה יותר גדול מחוץ לכנסת במגזר העיסקי, הם לא שם בשביל הכסף, בטח ל
מישהו04.03.19
3
שתפו את הסיפור על אותו גנץ !!!! *אותו גנץ הרמטכ"ל אפשר לארגון בצלם לבחוש בכל הנושא של תביעות משפטיות נגד קצינים בצבא אחרי צוק איתן. אשר איפשר ונתן לגיטימציה לארגון שמאל קיצוני.. ארור האיש בוגר קרן וקסנר שממומנת ע"י גורמים אנטי ציוניים. גנץ היה הרמטכל בין השנים 2011-2015. בדוח מבקר המדינה אחרי צוק אי
גנץ נסיגות בע”מ03.03.19
לא מצביעים למחללי שבת. ולא משנה אם הם ימנים או שמאלנים
רבקי03.03.19
שבת, גם את סימן שכ"ט בהלכות שבת...
איינער04.03.19
2
מה פתאום שאישה תצביע למפלגה שלא סופרת אותה ? והגדיל לעשות אדון אייכלר החוצפן שבגללו אין כסף לנשים חרדיות חד הוריות. הוא מטיף להן מוסר ???? שיתבייש ויסתום את הפה הגדול שלו . הנקמה המתוקה תהייה כשהוא לא יכנס לכנסת
חיים דרוק03.03.19
1
בעידן 2025 מציעה לחברותי לבחון את העשייה של החכים החרדים עפ"י עשיה למעננו ולא עפ"י מגדר. תכלס האם מקלב עשה למען ציבור הנשים, אני אישית חושבת שכן.
שבי03.03.19
ולאו דווקא חרדיות, יותר מכל ח"כ אחר במדינת ישראל. אז תפסיקו עם הצביעות הזו, בוא נראה מה הגב' חוטובלי המהוללה עשתה בשבילך, לך-האישה הפשוטה שיוצאת לעבוד כל יום ונקרעת, היא עשתה משהו?משהו שהיא יכולה להציג עליו קבלות????? יש המון זכויות שמעוגנות כיום בחוק בזכות מקלב.(כמו חוק היעדרות משעות עבודה לצורך בד
מישהי04.03.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

נתניהו: דנים בהגלייה של ראשי החמאס, אבל תלוי בכניעה

יהודה גל | 10:48

בראיון ראשון בתפקיד

למרות המשבר עם ביידן - השגריר מתעקש: "עסקים כרגיל"

יוני גבאי | 08:07

הממשלה תתפרק?

"הפערים בלתי ניתנים לגישור" | המו"מ עם חמאס במבוי סתום

יוני גבאי | 12.05.24

"היא בולשת אחריי"

יאיר נתניהו חושף: "יש הרבה איומים איסלאמיסטים עליי"

בני סולומון | 12.05.24

"אף פעם לא הרגשתי ככה"

גיבור ישראל: "אני מרגיש מושפל, זה יום עצמאות שלא יישכח"

שאול כהנא | 12.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"מזעזע לשמוע את זה"

טראמפ לצד ישראל: "הפעולה של ביידן - מהבגידות החמורות"

יוני גבאי | 12.05.24

"תחלופה טבעית"?

מדיניות 'היום שאחרי': בכיר במועצה לביטחון לאומי - התפטר

יוני גבאי | 12.05.24

בהפגנה בהרצליה | צפו

לא מתייאש | ח"כ לפיד: "אנחנו נשלח את הממשלה הביתה"

קובי אטינגר | 11.05.24

ברוב גדול

האו"ם צפוי לשדרג את מעמדם של הפלסטינים - כמו מדינה

כיכר השבת | 10.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"נעמוד לבד"

נתניהו בראיון מקיף לד"ר פיל: "ננצח את חמאס - כולל ברפיח; אני מחוייב להחזרת החטופים"

יוני גבאי | 10.05.24

"נילחם בציפורניים"

עם סיכה צהובה ובלי מילה ישירה נגד ביידן | כך הגיב נתניהו

יוני גבאי | 09.05.24

צעד אחד יותר מידי?

"גרוע, גרוע, גרוע"; התורם היהודי של ביידן במכתב נסער

דוד הכהן | 09.05.24

מסר ישיר לביידן

גלנט: "אני אומר לחברינו הטובים - אי אפשר להכניע אותנו"

יוני גבאי | 09.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אני מאשים

פקודו לשעבר של הקצין המודח: "הוא לא בקונספציה שלהם"

יוני גבאי | 09.05.24

"השאירו את החולצות בבית"

קיבלו שכל? אחים לנשק מודיעים: לא יהיו מחאות ביום הזיכרון

בני סולומון | 09.05.24