כך תעלו לרגל

לקראת חול המועד: נפתח השער החדש לירושלים | צפו

נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר בירושלים, הממוקמת מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה במסגרת פרוייקט הכניסה לעיר (תחבורה)

כיכר השבת
(צילום: שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

היום (שישי) נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר בירושלים, הממוקמת מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה במסגרת פרוייקט הכניסה לעיר.

הפרויקט התחבורתי הגדול אשר נפתח היום לתנועה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה ומאפשר מעבר מהיר ותת קרקעי מהכניסה לעיר ועד למרכזה, זאת לצד חניון חנה וסע ענק, אשר העבודות להשלמתו נמשכות בימים אלה.

גם לאחר פתיחת שיקוע שז"ר לתנועה ימשכו העבודות במרץ להשלמת המרכיבים הנוספים הנדרשים ולהשלמת החניון שמתחת למנהרות.

הפרויקט, שקודם על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים ובוצע ע"י חברת מוריה לפיתוח ירושלים, מורכב ממקטע הפרדה מפלסית באורך של כ- 730 מטרים וכולל שתי מנהרות ושני פתחי כניסה לחניון התת-קרקעי, הנמצא מתחת להפרדה המפלסית. השימוש במנהרות מיועד לנוסעים מהכניסה והיציאה מהעיר המעוניינים להגיע ישירות למרכז העיר. פתחי המנהרות, הכוללים אלמנטים עיצוביים עם תאורה, מצויים מצד אחד בסמיכות לגשר המיתרים ומצד שני בין צומת הרחובות בן צבי ואגריפס. הפרויקט יפצל ויווסת את עומסי התנועה משדרות הרצל ושדרות רבין ובכלל באזור הכניסה לעיר.

(צילום: חברת אלמנטס, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

מתחת להפרדה המפלסית נבנה בימים אלו חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק של כ-40 מטר המכיל כ- 1,300 מקומות חניה. החניון עם קישוריות לכל מרכיבי התחבורה הציבורית ולהפרדה המפלסית, ועתיד להיפתח בשנה הבאה לאחר סיום עבודות הגמר והתקנת המערכות הנחוצות. החניון ישמש לא רק את משתמשי הרכבת הכבדה בתחנת נבון, אלא גם את אלו הבאים לעיר ברכב פרטי, תוך המשך התניידות בעיר באמצעות התחבורה הציבורית שבמפלס הקרקע.

פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז התחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר והמדינה, מוניות ומוניות שרות, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומרחב להולכי רגל. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.

ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.

(הרכבים הראשונים במנהרת שז"ר. קרדיט - שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "מרכז התחבורה העתידי שז''ר מייצג את התפיסה התחבורתית הכוללת שאני מקדמת, אשר שמה דגש על חיבוריות וקישוריות, ועל שילוב מוקדי תעסוקה, דיור ופנאי בסביבת המרכז. במרכז שז''ר ייפגשו הקו המהיר של רכבת ישראל, שני קווים של הרכבת הקלה, קווי אוטובוסים עירוניים, מטרופולינים ובין עירוניים, ואמצעי תחבורה משלימים כמו אופניים ומיקרו מוביליטי. המנהרות שייפתחו בקרוב ישמשו הן כנתיב המקצר את הדרך למרכז העיר, והן ככניסה לחניון ענק שבו יוכלו המגיעים לבירה להשאיר את הרכב ולהמשיך ליעדם בתחבורה הציבורית. זהו עוד צעד ענק בכיוון הנכון."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פתיחת ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר מהווה בשורה של ממש לעיר ירושלים. אנו פותחים שער חדש המאפשר להגיע למרכז העיר בצורה מהירה, יעילה ובטוחה יותר. זהו צעד חשוב במהפכת התחבורה שאנו מובילים בעיר, והוא יתרום להפחתת עומסי התנועה בכניסה לעיר ולשיפור הגישה למרכז העיר, וכן יהווה חלק משמעותי מהמארג התחבורתי באזור הכניסה לעיר. אזור אשר עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות ועתיד להפוך למתחם שוקק חיים המרכז תיירות, תעסוקה, מגורים מלונאות ותרבות."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בפרויקט רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים נפגשים תחבורה ועסקים, מסחר ופנאי, מגורים ואקדמיה. כאן יקום מרכז התחבורה המשולב הגדול בישראל, המיישם הלכה למעשה את חזון שרת התחבורה מירי רגב על 'האבים' תחבורתיים מתקדמים המבוססים על חיבוריות וקישוריות. מאות אלפי נוסעים יעברו כאן מדי יום, תוך מעברים קלים נוחים בין אמצעי תחבורה. כך ייראה העתיד - וזה קורה ממש בשנים הקרובות. בנוסף, המנהרות החדשות יפחיתו את עומסי התנועה בכניסה לירושלים וישפרו את הבטיחות לכל משתמשי הדרך."

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "היום אנו מציינים אבן דרך חשובה בהתפתחות כעיר התחבורה הגדולה בישראל. פתיחת ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר היא צעד משמעותי בהפחתת עומסי התנועה בכניסה לעיר ובשיפור הנגישות לירושלים עבור תושביה ומבקריה. הפרויקט מהווה חלק ממהפכת התשתיות התחבורתית שעוברת על ירושלים, אשר תאפשר מתן מענה תחבורתי מקיף להתפתחותה של העיר."

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (89%)

לא (11%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

5
משה ליאון הוא הבן אדם עם הכי הרבה מזל וכנראה ראש העיר הטוב שהיה בהיסטורה הישראלית שכן בזמנו נפתחים הרבה פרויקטים וגם אלו שעדיין בעבודות אבל כבר רואים משהו אבל חוץ מזה המציאות מדברת בעד עצמה אף אחד לא מתמודד מולו ועל כן יש לומר משה ליאון הוא ראש העיר שלי ומקווה שגם שלכם
משה
צודק אבל הוא עדיין עוד לא מצא את האוצר של אבא שלו! ממשיך לחפור...
מורשה
נכון!!! ברוך ה!! ואנשים לא מעריכים את זה לצערינו... הם עושים הפגנות ומאטים את הקצב של רכבת הקלה וחבל, כי זה דבר ממש חיוני עם כל הפקקים בירושלים
אני
4
בס"ד חארטה!!! ולמה רק שני נתיבים? ולמה לא הרחיבו יותר לאפשרות עתידית להוספת נתיבים? זה מראה על חוסר תכנון ארוך טווח. ועוד יעשו נת"צ מיותר.
הצדיק ממדינת סדום
אין בעיה בא אתה תתכנן, תהנדס, תעשה הכל בטח יצא לנו מבוך חד סטרי ברוחב מטר וחצי ....
צדיק קדוש...
3
מדינה של חכמי חלם מתחת למתחם יוקם חניון 1300 חניות תגידו אתם רציניים???? למי זה יספיק?? למי? אין שכל אין דאגות!!!
שלום
בס"ד נכון מאוד!!!
הצדיק ממדינת סדום
2
אפרסק
🍑
1
בתוך 5 שנים יהיו 3 קוי רכבת בירושלים, על חשבון נתיבי הרכבים כך שכל ירושלים תתמלא בפקקים לנצח נצחים, תפקחו עיניים ותבינו טוב טוב את מה שהולך להיות, ובל נשכח שבעוד 10 שנה יהיו במדינה 15 מיליון איש
יוני
אלווי עוד 5 שנים זכור מה אני אומר לא פחות מ7
מישהו גם

עוד בחדשות תחבורה:

ש

צוות כיכר הגיע לביקור

מותג היוקרה ג'נסיס מציג חדשנות, עיצוב ושירות ברמה שטרם נראתה בשוק הישראלי • כתב כיכר השבת יצא להתרשם באולם התצוגה החדשני של ג'נסיס בירושלים, שם נחשף לעולם של יוקרה בלתי מתפשרת (רכב)

אסף מגידו|מקודם

יותר מחצי מליון חלקים

האומנות והטכנולוגיה נפגשות בדגם המרהיב העשוי מ-562,000 קוביות לגו | המודל הוא תוצאה של שיתוף פעולה אסטרטגי בין ענקית הצעצועים הדנית לעולם המרוצים היוקרתי כשהוא מציע למעריצים אפשרויות רכישה לכל כיס (רכב)

|

בעיצוב שונה מהרגיל 

יצרנית הרכב היוקרתית מקבוצת יונדאי חושפת קונספט חדשני המאותת על כניסתה לשוק רכבי השטח היוקרתיים עם עיצוב נועז, פנים רכב מינימליסטי ושפה עיצובית חדשה שעשויה לשנות את פני המותג בשנים הקרובות (רכב)

||
1

עלייה חסרת תקדים

זינוק דרמטי בעלויות ביטוחי רכב, רווחים גבוהים לחברות הביטוח והתרעה רשמית מרשות שוק ההון מסמנים שינוי אפשרי בשוק שפעל עד כה ללא פיקוח מחירים - הציבור הישראלי מתמודד עם התייקרויות חסרות תקדים, והשאלה הבוערת: האם צעדי רגולציה יובילו להוזלה אמיתית או דווקא יחריפו את המצב? (רכב)

||
1

כל מה שרציתם לדעת

כל נהג יודע שמערכת הבלימה היא אחת המערכות החיוניות ביותר לבטיחות הרכב. במרכז מערכת זו עומדים הקליפרים – רכיב קריטי שרבים אינם מכירים לעומק | מהם קליפרים, איך הם פועלים, מהי משמעות הצבעים השונים שלהם, וכיצד לתחזק אותם כראוי. כל מה שרציתם לדעת (רכב)

||
2

כל היחידות נמכרו מראש

היצרנית השוודית היוקרתית מציגה פריצת דרך הנדסית: מנוע חשמלי קומפקטי המפיק 800 כ"ס במשקל של 39 ק"ג בלבד | הייצור מוגבל ל-300 מכוניות וכולן נמכרו מראש (רכב)

||
8

קרבן טסלה

מאז בחר איל ההון האמריקני אילון מאסק "להמר" על ניצחונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והיצמדותו לטראמפ מאז הניצחון בבחירות, הפך מאסק לאובייקט הנתון תחת מתקפות צולבות | לצד מבול של ביקורות במדיה וברשת, החלו שוליים קיצוניים להתנכל לחברת הרכבים שלו, "טסלה", ובשרשרת מעשים קיצוניים בחודשיים האחרונים הם מנסים לרסק את מותג הרכב הפרטי שלו כדרך להתנגדות לממשל טראמפ (מגזין, בעולם)

||
3
ש

לאחר שנות התמודדות

עשור הוא מתמודד בלי אמא, שנפטרה שבוע אחרי לידת אחיו הקטן. כעת, נחמן נתן אברהם פונה ללב שלנו, מספר על הקשיים בדרך, הסייעתא דשמייא בשידוך, וזועק לעזרתנו: "אני מוצא את עצמי בלי המינימום!" | תורמים עכשיו (חרדים)

כיכר בשיתוף ועד הרבנים|מקודם
ש

לדעת, להבין, לזכור

שיטת הלימוד המתקדמת של מ.ל.מ עוזרת לכם לדעת, להבין ולזכור בדרך לתעודת רבנות ולחיי המעשה ביום יום. לפרטים נוספים לחצו (לימודים, חרדים)

כיכר בשיתוף מ.ל.מ|מקודם
זמני היוםמזג אווירפנו אלינוקריירהמדיניות פרטיות