איריס יפרח על השיחה האחרונה עם בנה הי"ד: "אייל אמר לי 'אני בדרך'"

במלאות השלושים לרצח שלושת תלמידי הישיבה, העניקה איריס יפרח, אמו של אייל הי"ד, ראיון שכולו חיזוק באמונה בו שחזרה את השיחה האחרונה עם בנה בטרם נחטף (יהדות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
איריס יפרח (צילום ארכיון: פלאש 90)

חיזוק באמונה: במלאת 30 ימים למותם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי מחבלים בני עוולה - נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח הי"ד, מספרת איריס יפרח, אמו של אייל ז"ל, בראיון לניר קפטן בתוכנית "אשת חייל" ברדיו "קול ברמה", על השיחה האחרונה עם בנה.

"ביום חמישי הייתי בעיצומן של הכנות לשבת. אייל שלי התקשר בסביבות השעה 20:00 בערב, זאת בעצם הייתה השיחה האחרונה שלי אתו. אייל אמר לי 'אמא, אני בדרך הביתה'. דיברנו עוד כמה דקות ואחר כך בשעות הבוקר כשהבנו שאייל נעלם מחיינו חשבתי על השיחה האחרונה שלנו", מספר איריס יפרח.

"אני אומרת, אני חושבת לעצמי, אייל אמר לי 'אני בדרך!'", המשיכה איריס יפרח, "אני אומרת, אנחנו עם ישראל, עם שתמיד נמצא במסע. אנחנו במסע החיים לא רואים את נקודת הסוף. רואים כל הזמן רק את הנקודה הנוכחית שלנו שבה אנחנו נמצאים כרגע. חושך גדול, בלבול, פחד מפני הבאות".

איריס הוסיפה ואמרה כי "בפרשה הקודמת, פרשת מסעי, נאמר 'ואלה מסעי בני ישראל'. זה בעצם המסע שהחל לפני חמישים ימים. מסע ארוך מאד, מסע מבלבל, מסע חשוך. אבל דבר אחד אני יודעת. יש מקום אחד שבו אני לא מתבלבלת ואני לא מגמגמת וזה בעצם על פי השם יסעו. אני מתפללת כל הזמן לבורא עולם שייתן לנו כוח לעמוד בניסיון הגדול הזה. בגלל שאדם נמצא בניסיון אז כל מילה מקבלת משמעות".

"בתפילת 18 כשאני מתפללת, אז אני אומרת 'עַל חַיֵּינוּ הַמְּסוּרִים בְּיָדְךָ וְעַל נִשְׁמוֹתֵינוּ הַפְּקֻדּוֹת לָךְ, וְעַל נִסֵיךָ שֶׁבְּכָל יוֹם עִמָנוּ. הַטּוֹב - כִּי לֹא כָּלוּ רַחֲמֶיךָ, וְהַמְּרַחֵם - כִּי לֹא תַּמּוּ חֲסָדֶיךָ, כִּי מֵעוֹלָם קִוִּינוּ לָךְ. ועכשיו אני מסתכלת על כל עם ישראל. כל עם ישראל. כל עם ישראל רואה את הניסים הגדולים שהקדוש ברוך הוא עושה אתנו ברחמיו", הוסיפה האם.

לדבריה, "זה התחיל בעצם כשמצאו את הנערים וממשיך עד היום. כל יום ויום אנחנו רואים את הניסים הגדולים ואני אומרת, למי שרצה, למי שרק חיפש עוד הוכחה שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, מי שרצה לדעת היכן כל התפילות האלה. הנה, מתחיל קצת להבין, קצת לקבל כוחות חדשים של אמונה כדי שנוכל להמשיך במסע הגדול הזה. מסע שהחל כמסע פרטי של שלושת המשפחות, שלנו, של משפחת פרנקל ושער היקרות. הפך למסע של כל עם ישראל. ואנחנו מתפללים לבורא עולם שייתן לנו כוחות במסע הזה".

האם הוסיפה וסיפרה כי "אייל שלי כתב יומן, יומן של תובנות. איך הוא כתב בתחילת היומן? לכתוב יומן כזה, שיסכם את מהלך היום יום יוכל לעזור איפה אני יכול להשתפר. היום אפשר לקרוא לזה חשבון נפש ובחודש שבט אייל כתב ואני מצטטת מהיומן שלו: 'זאת הייתה התובנה היומית שלי: אני כאן בבית המדרש של המכינה, יושב וכותב זאת, תפילה קצרה לבורא עולם. אנא הקדוש ברוך הוא, עזור לי לקבל את ההחלטה הנכונה. היכן שצריך אותי אנא עשה אותי כולי לשליחותך'".

"ואני אומרת, אני, וכל האימהות וכל הנשים בעם ישראל, מה תפקידנו? כיצד נמלא את שליחותנו בעולם. המקום הזה שאנחנו לא מתבלבלים בו, המקום הזה של תפילה של אמא. אנחנו יכולות לקרוע את השמיים בתפילה שלנו. החיילים שלנו בחזית, נלחמים מוסרים את נפשם ואנחנו נתפלל לבורא עולם. כמו האימהות הצדיקות, כמו חנה בשעתה שלא ויתרה לקדוש ברוך הוא שהתפללה והתפללה", הוסיפה האם.

לסיום, פנתה איריס יפרח לכל האמהות ואמרה: "אני פונה אליכן נשים יקרות, אמהות, חיילינו מוסרים את נפשם בחזית במסירות נפש שאין כמותה. אנחנו כאן נתפלל עליהם והקדוש ברוך הוא ישלח מלאכים, את מלאכיו הקדושים שילוו אותם ויחזירם הביתה בשלום".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר