מהי תכנית עסקית איכותית של הלוואות בערבות מדינה

בעלי עסקים שמגישים בקשות הלוואות בערבות מדינה מופתעים מסירוב לבקשות אלו, כאן תלמד את ההבדלים בין התוכניות העסקיות השונות, ומהי תכנית עסקית איכותית שמאפשרת קבלת הלוואות בערבות מדינה (כלכלה ,מקודם)

זאבי רוזנברג | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תכנית עסקית של הלוואות בערבות מדינה יש לה מטרה אחת והיא לקבל הלוואות בערבות מדינה, מעבר לתוכניות העסקיות המסורתיות של הלוואות בערבות מדינה ישנם שלושה סוגים נוספים של תכניות עסקיות :

הראשונה היא תכנית עסקית שיווקית למשקיעים – זו תכנית עסקית שבסיסה הוא שיווקי ומיועדת לעשות מצגת למשקיעים שבוחנים את האפשרות שלהם ואת הרצון שלהם להשקיע במיזם שלך, מצגו אלו מיועדות למשקיעים שמעוניינים להשקיע במיזמים חדשים שהם על הנייר, ויש להם רעיון עסקי, ולעיתים אין אפילו מוצר, אלא רק רעיון למוצר שמבוסס על ניסיון של היזם, ולעיתים מדובר במיזם פעיל של רעיון שבושל והגיע לבגרות מסוימת ועכשיו החלטת למכור אותו למשקיעים שיתנו כסף בכדי שתוכל לצמוח אתו, או פשוט לעשות אקזיט.

השנייה היא תכנית עסקית לשיפור העסק של יועץ פיננסי שמלווה את העסק שלך ליווי שוטף, ועוזר לך לשקם את העסק בהיבטים של שיווק, מכירות, ניהול כספים, שיפורים תפעוליים כאלו ואחרים, זו תכנית עסקית אחרת שהיא מפורטת בנתונים שמוכיחים את התזה והניסיון של היועץ הפיננסי שמשקם את העסק המדובר, ומאפשרים לעסק הזה שיקום, בדרך כלל אלה הן תכניות עסקיות ארוכות מאוד ומפורטות מאוד. השלישית היא תכנית עסקית של הלוואות בערבות מדינה בזמן משבר, וגם כאן מדובר בתכנית עסקית קצרה מאוד של עמוד אחד, שבו מציגים את הנזק שנוצר ממשבר כלכלי כלשהוא כגון מגיפה, מלחמה וכדומה, בתכנית עסקית מסוג זה מציגים את הנזק שנגרם לעסק עקב אותו המשבר, נזק במשבר הוא נזק ברור ומוכח כגון התחייבויות שהעסק נטל על עצמו והמשבר גרם לו לקבל הכנסות בצורה מפתיה, ואז המדינה נותנת הלוואות בערבות מדינה לצורך משבר.

הלוואות בערבות מדינה - מבנה נכון של תכנית עסקית איכותית

התוכנית העסקית של הלוואות בערבות מדינה מיועדת לצרכים ברורים ומוגדרים מראש לצרכים ברורים ומוגדרים מראש לפרמטרים של הלוואות בערבות מדינה, של הרחבת עסק לצרכים של השקעות בעסק או הכנסת ציוד חדש לעסק מצד אחד, ומצד שני לצורך של פתיחת עסק חדש, בשני המקרים הנ"ל התוכנית העסקית חיבת להציג לקוחות מעוניינים במוצר או בשירות, כאשר זה מתקיים בשתי רמות: סטטוס של הזמנות לקוח פעילות ומשמעותיות שמגדילות את העסק בצורה משמעותית יחסית למה שהיה לעסק בשנים קודמות -במקרה של עסק פעיל, ובמקרה של עסק חדש נדרש להביא להלוואות בערבות מדינה הוכחות של לקוחות ומכתבי כוונות לעבודה עתידיים מלקוחות שמעוניינים במוצר שלך או בשירות שלך לצורך קבלת הלוואות לפתיחת עסק חדש, כאשר כאן לא מספיק להציג לא מספיק להציג רעיון עסקי על הנייר אלא פתרון מוכח.

נדרש להקפיד להיצמד להנחיות כתיבת תכנית עסקית איכותית שאנחנו נותנים כאן. ותוכלו להצליח בקבלת הלוואת בערבות מדינה. ניתן להיעזר גם במידע הבא לבדיקת היועץ שלכם, והאם הוא עשה עבודה מקצועית. באופן כללי התוכנית צריכה להציג את העסק של היזם בצורה ורודה, וגם את ניסיונו הטוב של היזם בתחום העסק, במקים מסוימים אנחנו נוהגים לצרף לקרן שתי תכניות עסקיות בדרך כלל, האחת היא בפורמט של הקרן והשנייה היא בקובץ וורד נעים וקריא וברור לעין, מהסיבה שהפורמט מיועד לצרכי הקרן, ואנחנו רוצים שיהיה קל לבודקים של הלוואות בערבות מדינה לבדוק את הבקשה, ופורמט נעים של וורד שכולם מכירים עוזר לידידותיות של הבקשה, בנוסף יש להקפיד שאורך התוכנית העסקית של הלוואות בערבות מדינה לא יהיה ארוך מארבע עשרה עמודים תמציתיים וממוקדים כפי שנציג לכם אותם עכשיו, יש להדגיש שמדובר בתכנית עסקית סטנדרטית של הלוואות בערבות מדינה, וכל התוכניות שמוגשות לקרן חיבות לעמוד בסטנדרטים שאנחנו מציגים כאן, לא ניתן לשנות את המבנה של התוכניות העסקיות וכולן חייבות להיות זהות לפי המבנה הבא:

  1. עמוד ראשון: יצירת דף פתיחה נעים עם כותרת : תכנית עסקית הלוואות בערבות מדינה, עם תמונה יפה שכוללת את שם העסק, שם היזם, מועד הגשת הבקשה, מספר טלפון של היזם בעל העסק החדש או הפעיל, ופרטי התקשרות אל היועץ שמגיש את הבקשה אם הוא קיים

  2. עמוד שני הצגת תוכן העניינים של התוכנית העסקית לצורך ניווט קל של הבודקים בכל שלבי בדיקת הבקשה, שהרי כל גוף שבודק את הבקשה מתמקד בנתונים שמעניינים אותו.

  3. עמוד שלישי מציג את הפרטים של העסק המבקש הלוואות בערבות מדינה, נדרש לכתוב את שם העסק, מספר ח.פ של החברה בע"מ או של העוסק המורשה, תאריך הקמת העסק מציין לנציגי הקרן האם העסק הוא חדש, ואיזה דוחות הוא נדרש לבקש ממך, אם הקמת את העסק לפני שלוש שנים אזי הדוחות שתתבקש להציג הם שלוש שנים אחורה כולל שנה שוטפת, צריך גם לציין את תאריך תחילת הפעילות של העסק, הרי יכול להיות שפתחת את העסק ברשויות המס לפני שנתיים, אבל התעכבת בפתיחתו באופן פיזי, ואז אין לך דוחות של השנים שהעסק לא היה פעיל בהן, במקרה של חברה בע"מ יבקשו מרואה חשבון לתת מסמך שמעיד על כך שהחברה לא הייתה פעילה שנים שהיא הייתה פתוחה ברשויות המס. יש לציין מי השותפים בעסק במקרה של שותפות, נדגיש כאן שעל כל השותפים להיות רשומים בבקשה, העלמה של מידע בסעיף זה פוסלת את הבקשה של הלוואות בערבות מדינה באופן מיידי, נדרש לכתוב את כתובת העסק, כאשר ברור שבעל עסק של משאיות וחברת הובלה מפעיל את העסק שלו מהבית ואין לו כתובת פיזית, מספר הטלפון הנייד של הבעלים של העסק, כתובת המגורים, האם לבעל העסק יש בית, ומה גובה המשכנתא על הבית. מידע חשוב נוסף הוא מספר תעודת הזהות של בן הזוג, מידע זה חשוב מכמה סיבות, המערכות הפיננסיות בודקות את שני בני הזוג ואם יש מידע שלישי על אחד מהם מתחילים בבדיקות נוספות שבודקות מי הוא הבעלים האמיתי של העסק, אבל אם אישה הגישה בקשת הלוואות בערבות מדינה לסלון כלות או קוסמטיקה לנשים אז ברור שבעלת העסק היא האישה, או להיפך לא יכול להיות שאישה תהיה בעלת עסק של הובלות. כך שצריך להבין מה רושמים ולרשום נכון ללא טעויות.

  4. עמוד רביעי מציג את קורות חיים של בעל העסק, זהו עמוד חשוב מאין כמוהו, חשוב לרשום את קורות החיים של בעל העסק לפני הקמת העסק, וכיצד הוא הגיע להקים את העסק, לדוגמא הקרן מעוניינת לתת הלוואות בערבות מדינה לאדם שיפתח מסעדה או שהוא כבר מנהל מסעדה רק ליזמים שהיה להם ניסיון מקצועי מוכח לדוגמא כמנהל משמרת במסעדה. שברור שהוא יודע לנהל עובדים, לרכוש סחורה במחירים נכונים, לתת שירות טוב ללקוחות ועוד. למספר שנות הניסיון יש חשיבות וצריך להתייחס לכך בצורה מפורטת, צריך לתת התייחסות לאופיו של היזם כגון: עומד בלוחות הזמנים של לקוחותיו, נותן שירות איכותי, הלקוחות אוהבים אותו, הלקוחות חוזרים אליו, הלקוחות אוהבים לעבוד רק אתו, זה מעיד על היציבות של הבקשה, שהרי ברור שהלקוחות לא ייעלמו אם הם רגילים לקבל מוצר או שירות ויחס טוב מבעל העסק.

  5. עמוד חמישי מציג את הרעיון העסקי של העסק - כאן מציגים את המומחיות הייחודית של העסק, מציגים את הלקוחות שהם מעידים כאלף מונים בחוזקו של העסק, שהרי אם יש לקוחות טובים ורציניים אז מדובר בעסק ובבעל עסק רציני, מציגים את ההתפתחות של העסק בשנים האחרונות, מציגים את הגידול בהכנסות, מציגים את החוזה החדש, מציגים את היתרונות שבזכותם העסק גודל, כאן אנחנו מבהירים לקרן הלוואות בערבות מדינה את היציבות העסקית של העסק.

  6. עמוד שישי מציג את השוק שבו פועל בעל העסק, ואת היתרון היחסי של העסק בשוק, וגם את המתחרים של בעל העסק, זהו עמוד חשוב ביותר שבו מוצגת הייחודיות של העסק ומדוע הלקוחות בוחרים לעבוד עם היזם, השוק שבו פועל העסק מבהיר לקרן מה סוג הלקוחות שלו, ומה מצבם, לדוגמא, אם לקוחותיו של העסק הם חברות שליחויות שמקבלות ממנו שירותי תוכנה, אז הלוואות בערבות מדינה בודקים האם מדובר בלקוחות נהנים מביקושים גבוהים בתקופת הבקשה, שהרי א הלקוחות של בעל העסק מקבלים הזמנות אז סביר להניח שבעל העסק גם הוא ייהנה מביקושים וגם יקבל מחירים טובים, מתחרים מראים לקרן הלוואות בערבות מדינה שמדובר בשוק פעיל ותחרותי וזה דבר טוב לעסק, לכן אנחנו מציגים את המתחרים, ידוע שאם יש שלוש חנויות פלאפל ברחוב אחד אז יש לכולם פרנסה וביקוש כחי הלקוחות מגיעים לאזור הספציפי הזה לאכול פלאפל , ואז אנחנו נמצאים עם עסק טוב.

  7. עמוד שביעי מציג את מטרת הלוואות בערבות מדינה ואת הסכום הנדרש ליזם – האם ההלוואות מיועדות להשקעות בעסק? האם היא ממיועדת להון חוזר? האם לפתיחת עסק חדש? מטרת ההלוואה חייבת להיות תואמת למטרות הלוואות בערבות מדינה, כמו כן חשוב להתאים את הבקשה למסלול הנכון, יש לחשב בצורה נכונה את גובה ההלוואה, יש להציג אסמכתאות לכל סעיף של הבקשה, אם בעל העסק רוצה לשדרג את הנשאית שלו, אז להציג מה מחיר המשאית הקיימת שלו, ומה התוספת שנדרשת לו עבור רכישת המשאית החדשה, נדרש להביא הצעת מחיר למשאית דומה, לא ניתן לקבל הלוואות בערבות מדינה ללא הצגת הצעות מחיר ייעודיות.

  8. עמוד שמיני מציג את ההכנסות השנתיות בשנה הראשונה לפעילות לאחר קבלת ההלוואה – זהו סעיף חשוב מאוד שבו אנחנו מציגים מה יקרה לעסק כתוצאה מקבלת הלוואות בערבות מדינה, שהרי מטרת ההלוואה היא להגדיל את העסק, מהי הגדלה של העסק? הגדלת המחזור של העסק או הגדלת הרווח הנקי של העסק, אין מטרת אחרות, זו התוצאה הסופית שצריך להציג להלוואות בערבות מדינה, כאן צריך להראות חישובים מדויקים של השינוי בהכנסות עם הסברים מדוע ההכנסות יגדלו, אם לבעל העסק חסר מלאי והלקוחות מגיעים אליו לחנות והוא אומר להם שאין לו מלאי זמין, והם הולכים לקנות במקום אחר אז את זה אנחנו מנסים לפתו בסיוע של הלוואות בערבות מדינה. וברור שברגע שיהיה לבעל העסק מלאי זמין, הלקוחות ירכשו ואז עלינו לפרט בכמה יהיה הגידול, כאן צריך גם להיזהר ולא להציג תחזיות אופטימיות במיוחד שיגרמו לאורות אדומים אצל בודקי הלוואות בערבות מדינה שיכול להיות שהיזם שלנו לא נמצא על הקרקע והוא מתכנן תוכניות שלא יתקיימו ואז הבקשה של הלוואות בערבות מדינה עלולה להיפסל,

  9. עמוד תשיעי עד עמוד שלוש עשרה הם עמודים טכניים של חישובים פיננסיים של הצגת נתוני הבנק של הלקוח, מי הספקים הגדולים, מי לקוחות הגדולים, מהם הנכסים של בעל העסק ושווים, הצגת ההוצאות הקבועות של העסק. הצגת כמויות עובדים במידה והעסק קולט עובדים חדשים,

  10. עמוד ארבע עשרה ואחרון הוא חשוב, עמוד זה מציג את התחזיות הפיננסיות של העסק לשנים הקרובות בהתאם להצגת תחזית ההכנסות כתוצאה מקבלת ההלוואה, חשוב שתהיה תאימות בין הדוחות החזויים לבין ההגדרות שהגדרנו בעמוד ההכנסות השנתיות בשנה הראשונה לפעילות לאחר קבלת הלוואות בערבות מדינה, יש להקפיד כאן על חישוב רווח גולמי חדש ונכון , יש להקפיד על הכנסות נכונות שלא יהיו גבוהות מידי או נמוכות מיד שיעדו על כך שתכניתו העסקית אינה טובה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר