הצרכן הישראלי לא סומך על פרסומות

סקר של מכון המחקר TNS מראה שהצרכן הישראלי סומך יותר על המלצות מחברים יותר מפרסומות. למרות התדמית, הצרכן הישראלי לא טיפש. לתשומת לב המפרסמים (צרכנות)

שושי מילר | כיכר השבת |
לא מאמינים לפרסומות (צילום: פלאש 90)

אחת הבעיות הכואבת של הפרסומאים, היא כאשר הם מנסים למכור לנו מוצר לא אטרקטיבי. בניגוד לתמיד שהודבקה לצרכן הישראלי, מחקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר TNS שהוזמן על ידי גלובס מראה כי הצרכן הישראלי נבון הרבה יותר מ'הרצוי'.

על פי תוצאות המחקר שנערך בקרב למעלה מ-2,000 צרכנים, הצרכנים הישראלים מחפשים בעיקר תמורה טובה לכסף. יותר ממחצית הנסקרים ציינו זאת כשיקול מכריע לפני קנייה. 39.7% מהנשאלים ציינו כי יחפשו מוצרים שיקלו על חייהם. לאחר מכן מגעים שיקולים של בריאות, לאחר מכן מוצרים שחוסכים זמן.

למרות התוצאות, ישנם אנשי שיווק שסבורים כי מוצרים בעל אופי אמוציונלי, כמו מוצרים משפרי מראה או מוצרים פנאי וכדומה, קבלו מקומות נמוכים, מפני הנטייה האנושית לבטא תכונות רציונליות באישיות שלהם.

אז מה כן גורם לנו להעדיף טויטה קורולה על פני קאיה סיד?

כאשר שואלים את הצרכן הישראלי מה הכי משפיע עליו לפני רכישת מוצר חדש, הסיבה שעולה ראשונה היא מבצע (62.5%). מחיר זול (כך לפחות רוצים להאמין הצרכנים) הוא המניע הראשון לרכישה.

הנתון המעניין ביותר (שאגב הוכח מדעית כמועיל. חפשו חוכמת ההמונים בגוגל) הוא התייעצות עם חברים. המלצות מפה לאוזן משפיעות על כמעט 60% מהצרכנים. להמלצה של בן משפחה הייתה חשיבות בהליך הרכישה.

ביקורת ממקורות לא מוכרים, כמו אינטרנט, ביקורת עיתונאית וביקורות צרכנים משפיעות (בסביבות 30% מהנשאלים). לא מפתיע

לכן קל יותר להבין מדוע צרכנים, על-פי ממצאי הסקר, אינם משתכנעים, על-פי תחושתם האישית, לנסות מוצרים חדשים בגלל פרסומות (22%) - אולם אחוז גבוה (70%) מהנשאלים ציינו כי היו סומכים יותר על פרסומת שבה מופיעה העובדה שהמוצר זכה בפרס כמו מוצר השנה, הנשען על המלצות צרכנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר