בקלות: ככה תחסכו 20% בקניות חג

שושי מילר, עורכת מדור צרכנות נבונה בארבעה טיפים פשוטים שיחסכו ללך לפחות 20% בקניות. אז אל תצאו לקנות לחג הסוכות, לפני שתקראו את העצות (צרכנות נבונה)

(צילום: shutterstock)

תפתחו לרגע את המזווה, תסתכלו לרגע על המוצרים שעומדים שם בסדר מופתי (ככה אני מניחה), אילו מותגים אתם רואים? דגני בוקר של תלמה, קטשופ של אוסם וכדו'. תפתחו את המקפיא, המצב שם בוודאי אותו דבר, ירקות קפואים של סנפרוסט.

הגזירות הכלכליות הנוכחיות מחייבות אותנו להדק את החגורה בין היתר על ידי צמצום ההוצאה על הקניות בסופר. אחת הדרכים שכבר עמדנו עליה בעבר במדור 'צרכנות נבונה' היא להכניס לעגלה דווקא את המוצרים שאינם נתפסים כמותגים מובילים בקטגוריה.

הם יותר זולים בגלל שתי סיבות עיקריות, הראשונה, לא מוציאים עליהם מליוני שקלים של פרסום, והשנייה היא שבסופו של דבר שבמוצרים הללו אתם לא משלמים על 'המותג' אלא על המוצר.

החיסכון מגיע בחלק מהמקרים ל-60% ויותר. כך על פי נתוני המרכז למקרים צרכניים שערך מחקר מיוחד בנושא עבור 'גלובס'. יתר על כן, במחקר נמצא כי המוצרים הזולים יותר היו כמעט תמיד מוצרים לא ממותגים, או של המותג הפרטי.

ללא מותגים: ברמי לוי החיסכון הגדול ביותר

בבדיקת גלובס התגלה, כי החיסכון הגבוה ביותר מגיע ברשת רמי לוי. אם תבחרו להכניס לסל רק מוצרים לא ממותגים, תחסכו עד 60% בסל מקביל וממותג.

בשופרסל דיל ובמגה, שם היצע התחליפים הלא ממותגים קטן יותר מרמי לוי, גם החיסכון קטן יותר ועומד על 20% בשופרסל דיל ועל 33% במגה, במידה ותבחרו ללכת על מוצרים לא ממותגים (בעיקר של המותג הפרטי של מגה ושל שופרסל).

"בנוסף, יש גם הבדלים בין המחירים של המותג הפרטי של רמי לוי , מול המותג הפרטי של שופרסל ומגה, כאשר המותגים שלהם זולים ב-10%-20% מהמותג המוביל. המותג של רמי לוי זול יותר" אומר דוד עידן מהמרכז למחקרים צרכניים.

זה חוסך המון כסף, אז למה אנחנו חוששים?

לעתים בשל רכישה לא מוצלחת של מוצר מסויים ממותג פרטי, נמנעים מלרכוש מוצרים אחרים ומפסידים את החיסכון. אולם כיום, החברות משקיעות רבות ופעמים רבות לא מורגש כלל הבדל באיכות.

הרשתות השונות מרחיבות את סל מוצריהם הפרטיים וכיום ניתן להשיג מאות מוצרים, החל ממוצרי מזון כגון, שמן, אורז, שימורים, ממרחים שונים דרך מוצרי היגיינה ומוצרים לתינוק וכלה במוצרי הפלסטיק, הניקיון, מרככי הכביסה ועוד ועוד.

כל אחד מאתנו הוא בעצם צרכן פוטנציאלי של מוצרים אלו, ויכול להגיע לחסכון, אם רק ישים לב ולא ימשיך לקנות את המוצרים השגרתיים הרגילים.

העובדות ידועות, פעמים רבות החברות היוקרתיות (והיקרות) הן אלה שמייצרות את המותגים הפרטיים, ובעצם האיכות זהה, וההבדל הוא רק במחיר, כלומר בהוצאה שלכם.

מוצרים מסויימים הנרכשים בכמויות לא מעטות, במיוחד אצל משפחות מרובות ילדים, כמו חטיפים, בעיקר בתקופות כאלו של חגים יכולים להכביד על הכיס ולרוקן את הארנק, אולם אם מוצאים את המוצרים המקבילים שלהם במותג הפרטי, תוכלו לחסוך אחוזים ניכרים שמשאירים לכם יותר כסף בארנק.

לכן, בפעם הבאה כשאתם נכנסים לרשת הקניות לבצע קניה שבועית, או קנייה חודשית מרוכזת, כשאתם מסתובבים בין השבילים הארוכים נסו לצאת מהסטיגמה, ולהרחיב בכל פעם את הסל במוצרים נוספים מהמותג הפרטי.

האלטרנטיבה מבטחה לכם חסכון, ובדרך כלל גם האיכות מצויינת ואין פגיעה בטיב. אם זה גם יעזור לרשתות להגדיל את המגוון ולהוזיל מחירים נוספים, מה אפשר עוד לבקש?

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

עוד בצרכנות נבונה:

ש

כך תחסכו

סביבת הריבית הגבוהה והגבלת מבצעי 20-80 של הקבלנים, הופכות את ההחלטה לרכישת דירה למורכבת מתמיד. בירור של מספר פרמטרים יוכל לסייע לכם בקבלת החלטה מושכלת (נדל"ן)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם
ש

חיסכון עצום

עם כרטיס האשראי של ׳רמי לוי׳ אתם קונים חכם וחוסכים באמת | רשת "רמי לוי שיווק השקמה" מזמינה אתכם להצטרף לכרטיס האשראי המשתלם ביותר בישראל – ולהתחיל לחסוך כבר מהקנייה הראשונה! (צרכנות)

כיכר בשיתוף רמי לוי|מקודם

לקראת הקניות לחג

חג הפסח מתקרב ובא, ובימים אלו המוני בית ישראל עושים את ההכנות והקניות לרגל החג | לפי המתפרסם המחירים של רשתות הגדולות, אינם שווים בין הסניפים השונים שלהם | אלו הצעדים לחיסכון בקנייה (כלכלה)

||
1
ש

הצטרפו ותהנו!

פסח מתקרב, ועמו התכונה הקדחתנית והמוכרת: ניקיונות בכל פינה, כלי מטבח חדשים, תכנון הסעודות וכמובן הצטיידות בפירות וירקות טריים ובמצרכים כשרים לפסח. בתוך המרוץ המתיש המכירה לקהילה נושאת את דגל החיסכון והרוגע בזכות הקנייה השיתופית המציעה דרך יעילה וקלה יותר להיערך לחג (כלכלה, צרכנות)

א.ש אורי|מקודם
ש

הכרות עמוקה

ר' חיים הולצברג, עוזר בכיר למנכ"ל ומנהל מרכז עסקים חרדי בבנק מרכנתיל, מתייחס בראיון מיוחד לתוכנית האסטרטגית "מרכנתיל פלוס" שממשיכה לעורר עניין רב ומהווה בשורה משמעותית למגזר החרדי. "חלק מרכזי בתוכן שאנו מציעים לציבור במסגרת תוכנית 'מרכנתיל פלוס', נשען על ידע וניסיון של למעלה משני עשורים בתחומי העמותות והעסקים בציבור החרדי. זה יתרון גדול וייחודי של בנק מרכנתיל". (כלכלה)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם
ש

מרכנתיל פלוס

שי בוחבוט, מנהל שיווק ופיתוח עסקי בפלח החרדי בבנק מרכנתיל, מתייחס בראיון מיוחד לתוכנית האסטרטגית "מרכנתיל פלוס" שהושקה בתקופה האחרונה ומביאה בשורה חדשה למגזר החרדי. לדבריו: "יש התעניינות רבה בתוכן שאנו מביאים כאשר המטרה היא להנחיל דפוסי התנהגות כלכליים נכונים המתחשבים בצרכי המשפחה" (כלכלה)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם
ש

בעשייה תמידית

דודי מימון, סמנכ"ל ומנהל החטיבה המסחרית בבנק מרכנתיל: "עם פרוץ המלחמה הבנו מיד כי הלקוחות העסקיים של הבנק יזדקקו לתמיכה: "זו ההזדמנות והחובה שלנו להראות שאנחנו עושים ולא רק מדברים" (כלכלה)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם
ש

מנכ"ל בנק הפועלים בכנס:

ציבור מגוון של מאות אנשי עסקים שומרי תו"מ, השתתפו בכנס השנתי של בנק הפועלים. בכירי בנק הפועלים ואנשי משק וכלכלה בכירים בתחומם, נשאו דברים שעמדו בסימן היציאה ממשבר להזדמנות. לדבריהם של המרצים, צפויה צמיחה כלכלית במשק. עם זאת עידן אי הוודאות וחוסר היציבות בעקבות המלחמה, מחייבים תכנון פיננסי והתנהלות כלכלית זהירה. רבים מבאי הכינוס ניצלו את ההזדמנות למפגש ישיר בלתי אמצעי עם בכירי הבנק, שנטלו חלק בכינוס (כלכלה)

כיכר בשיתוף בנק הפועלים|מקודם
ש

לחיות בפלוס

בהשתתפות מנכ"ל בנק מרכנתיל מר שוקי בורשטיין, חברי הנהלת הבנק ומובילי דעת קהל, נערך אירוע ייחודי בו הושקה התוכנית האסטרטגית "מרכנתיל פלוס" | מטרת התוכנית היא להנגיש ידע כלכלי ומושגים מעולם הפיננסים לכל שכבות הגיל באופן ידידותי ובגובה העיניים. מנכ"ל הבנק מר שוקי בורשטיין: "יש לנו קשר עמוק ומשמעותי עם הציבור החרדי" (כלכלה)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם
ש

לא רק אשראי: 

המלחמה מציבה אתגר בפני בעלי עסקים, ועל פניו נטילת הלוואה יכולה להקל אלא שבסביבת הריבית כיום זה לא בהכרח הפתרון הנכון – ויש צעדים אחרים שיוכלו לעשות את ההבדל (כלכלה)

כיכר בשיתוף מרכנתיל|מקודם

אל תגידו לא ידענו

"בלאק פריידי" יום שישי האחרון של נובמבר מביא איתו הרבה הזדמנויות לרכישת מוצרים במחירים מוזלים, אבל לא תמיד כל הנוצץ זהב • הנה כל מה שאתם חייבים לדעת לקראת מסע הרכישה (צרכנות)

||
3

קונים חכם

כולם מכירים את הסיטואציה: משכורת נכנסת לבנק, יש תחושת רווחה רגעית, ואז – פוף! הכסף נעלם כאילו לא היה | במכולת שילמתם "רק על כמה מצרכים בסיסיים", אבל החשבון נראה כאילו קניתם קו יצור בשרים, אז באמת, לאן נעלם הכסף? (כלכלה)

|
ש

הכלים החכמים

עו"ד יוסי ויצמן, מומחה להוצאה לפועל, פשיטת רגל וסידור חובות – מעביר סדרת קורסים זמינים ("וובינרים") במסגרת מרכזי ההכוון התעסוקתי למרכז החרדי המעניקים את הכלים להתנהלות כלכלית מחושבת ונבונה בעתות משבר ובכל זמן (כלכלה)

כיכר בשיתוף ויצמן|מקודם
ש

בחסות בנק הפועלים

בימים האחרונים יצא לאור בחסות בנק הפועלים: "הדרך לשפע כלכלי- מדריך כלכלי להתנהלות פיננסית בתחילת הדרך", המוענק מעתה והלאה בחסידות בעלזא לכל זוג צעיר שמתחתן (כלכלה)

כיכר בשיתוף בנק הפועלים|מקודם
ש

פאגי נותן לך יותר!

'בין הזמנים' כבר כאן ומי מאיתנו לא מחפש לאן עוד אפשר לצאת לטייל עם המשפחה בהרבה הנאה פחות הוצאות. עם כרטיס פי אקסטרה של פאגי תוכלו ליהנות יותר ולהוציא פחות. בהצטרפות לכרטיס ההטבות פי אקסטרה של פאגי נהנים ממועדון הטבות שוות במיוחד ואקסטרה הטבות במגוון רב של רשתות מזון, אופנה, מוצרי חשמל, טקסטיל, כלי בית ועוד (כלכלה, צרכנות)

כיכר בשיתוף פאגי|מקודם
ש

קאשבק פלוס של ישראכרט

חברת ישראכרט מציעה היום ללקוחות כלל הבנקים כרטיסי אשראי המתאימים לשימוש שוטף במהלך החודש לצד הטבות מיוחדות שיעניקו למשתמשים מלבד חווית קניה נינוחה אף הטבות מעולות שיביאו לחיסכון בהוצאות הבית ולהחזרים על רכישות שיבוצעו באמצעות הכרטיס (כלכלה).

כיכר בשיתוף ישראכרט|מקודם
ש

נורא ואיום

מחזה מכמיר לב נצפה בבית העלמין 'סגולה': הזמנה חגיגית לשמחת בר המצווה של היתום הצעיר, הונחה על תלולית העפר המתגבהת מעל קברו הטרי של האב המנוח * "פגשנו מקרים שילד שם הזמנה על מצבת קברו של אביו – אבל פה עדיין אין מצבה והוא כבר צריך לחגוג בר מצוה..." (חרדים)

אסף מגידו|מקודם
זמני היוםמזג אווירפנו אלינוקריירהמדיניות פרטיות