"דרך ישרה"

כתובות מא' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות מא', שלישי, יט' אב תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף מא

*תשלומין ע"פ עצמו. *פלגא נזקא קנסא וממונא. הדרן!

א. דיני תשלומין על פי עצמו 1. מפתה וה''ה אונס משלם ובושת ופגם ולא קנס, ולר''ש לא משלם כיון דפוגם אותה ואת משפחתה. 2. גנבתי, משלם קרן ולא תשלומי כפל או ד' וה'. 3. המית שורי אדם או שור, משלם ע''פ עצמו. 4. שורי המית עבד, לא משלם. 5. פלגא נזקא, למ''ד ממונא חייב ע''פ עצמו ולמ''ד קנסא פטור.

ב. פלגא נזקא לר''ה בר''י קנסא דסתם שוורים קיימי בחזקת שימור ופטור לגמרי ונקנס, ולר''פ ממונא דבסתמא דלאו בחזקת שימור והתורה חסה עליו. והשמועות 1. הניזק והמזיק בתשלומין, למ''ד קנסא אתי לפחת נבילה בתם ואיצטריך כיון דעדיין לא אייעד. 2. תם משלם חצי נזק ומגופו משא''כ מועד, למ''ד קנסא שייר שלא משלם ע''פ עצמו וכן שייר חצי כופר לת''ק דריה''ג. 3. במשנתינו המית שורי משלם, למ''ד קנסא כולה מתני' איירי במועד. 4. זה הכלל כל המשלם יתר על מה שהזיק הוי קנסא, למ''ד ממונא ניחא ולמ''ד קנסא תיובתא דליתני כל שאינו משלם כמה שהזיק ותירץ דאיכא חצי נזק צרורות, והלכתא כמ''ד קנסא ולכן מגבינן רק בא''י ומשמתינן ליה ואם תפס הניזק לא מפקינן מיניה.

הדרן עלך פרק שלישי- אלו נערות

שאלות לחזרה ושינון

א. דיני תשלומי ע"פ עצמו (5)

ב. המח' בפלגא נזקא והשמועות (4) הדרן!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר