הרבנית גיצה יעקבזון - אמו של צביקה יעקבזון - הלכה לעולמה

הרבנית גיצה יעקבזון ע"ה, אמו של העיתונאי ומנהל סיעת ש"ס בכנסת צביקה יעקובזון, הלכה לעולמה בסוף השבוע. "דמות רוחנית מיוחדת, סמל ומופת לבנות שחינכה במסירות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

במהלך השבת הלכה לעולמה הרבנית גיצה יעקבזון ע"ה, אשתו של הגאון הרב משה מנחם זצ"ל שכיהן כרב היישוב באר יעקב במשך למעלה מיובל שנים, ואמו של הגאון רבי אברהם יעקבזון המשמש בתפקיד כיום.

הרבנית יעקבזון ע"ה, נולדה לפני 86 שנים בבית חסידי באזור מרמורוש שבהרי הקרפטים ברומניה, ובצעירותה בשנות השואה האיומה נלקחה יחד עם הוריה ובני משפחה למחנה המוות אושוויץ. כל בני משפחתה נספו במלחמה הקשה, מלבד היא ואחותה הקטנה ששרדו את התופת והצליחו לעלות לישראל.

הרבנית עלתה לארץ יחד עם 80 מבנות "לינדינגה", מוסד תורני להצלת פליטות שואה שייסדו בשוודיה הרב בנימין זאב יעקבזון זצ"ל ממנהיגי אגודת ישראל וחמה לעתיד, לצד הגה"צ רבי שלמה וולבה זצ"ל.

בארץ נישאה לבעלה הרב משה מנחם יעקבזון זצ"ל שהגיע יחד עימה ליישוב באר יעקב על מנת לכהן כר"מ בישיבה ולאחר כשנתיים מונה בעצת מרן החזו"א זצ"ל לכהן כרב היישוב. במהלך השנים הרבות, שימשה הרבנית גיצה לימינו של בעלה בנאמנות ובמסירות אין קץ ולקחה חלק נכבד בפריחה התורנית של היישוב. במקביל, עמדה הרבנית לצידו של בעלה גם בייסוד הסמינר לבנות (סמינר באר יעקב) ממנו יצאו עד היום למעלה מ-3,500 בוגרות שנישאו לבני תורה אברכים.

תלמידותיה סופדים לה בצער ומספרים על דמות רוחנית מיוחדת ששימשה בעצמה סמל ומופת עבור הבנות כשלצד זאת דאגה בכל כולה לרווחתן והצלחתן לצד החינוך שהשרישה בכולן.

אחד מבניה הוא העיתונאי צביקה יעקבזון המשמש גם כמנהל סיעת ש"ס בכנסת. מסע הלוויתה ייצא הלילה ב-23:30 מביתה בקריית הסמינר בבאר יעקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר