מחלה קשה וארורה

הצדיקה של הר נוף: שמחה בן שלמה ע"ה

"חסד, חסד וחסד", כך מתארים תושבי השכונה, את האישה הצדקנית שמחה בן שלמה, שנפטרה היום לאחר מחלה קשה וארורה והיא בת 74 בפטירתה. הלוויה תתקיים היום בי-ם (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שמחה בן שלמה (צילום: באדיבות המצלם)

מירושלים מגיעה הבשורה המרה על לכתה של האישה הצדקנית, שמחה בן שלמה, שהזדככה בשנים האחרונות בייסורים קשים ומרים, והיום (שלישי), הלכה לבית עולמה בבית החולים שערי צדק.

בשש השנים האחרונות, סבלה המנוחה ממחלה קשה וארורה. אתמול, היא עברה החייאה בבית, ולאחר מכן הועברה ע"י כוחות החירום לבית החולים שערי צדק. והיום כאמור היא השיבה את נשמתה ליוצרה בטהרה, כאשר בני משפחתה לצידה ממררים בבכי וזעקות 'שמע ישראל'.

המנוחה נולדה במצרים לפני 74 שנים, להוריה רבי אליהו ורגינה כהן, בגיל חודש, עלתה המשפחה לישראל והתיישבו בתל אביב.

הוריה שלחו אותה ללמוד בבית יעקב בתל אביב, לאחר מכן עברה ללמוד בסמינר הרב שרנסקי בתל אביב עד לנישואיה.

כשהגיעה לפרקה, נישאה לבכיר ישיבת נובהרדוק, הרב יעקב בן שלמה, והזוג הצעיר הקים את ביתם בבני ברק, כשהיא מסייעת לבעלה בהקמת מוסדות התורה 'תורה ושלום', בבני ברק.

במשך השנים, היו המנוחה ובעלה שיבדל"א מקורבים מאוד למרן הסטייפלער, שחיבבם מאוד והרבו להתייעץ עמו בכל דבר, הן בענייניהם הפרטים והן בענייני הישיבה, שם שימש בעלה כמנהל ומשגיח (ובהמשך אף היה מועמד ברשימת ש"ס לכנסת).

לפני כ-30 שנה עברה המשפחה להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים וביתם נודע למגדלור של חסד ועזרה ובית לכל נדכא ונזקק, והיו ממייסדי בית המדרש המרכזי 'חסדי נפתלי'.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "המנוחה אף פעם לא הקימה לעצמה בית פרטי, מהיום הראשון לנישואיה, כל הבית שלה - היה של הציבור הרחב, אין מי שהגיע לבית ולא הרגיש כבביתו שלו".

"מושגי החסד שלה זה לא מן העולם הזה, היא פשוט הפקירה את עצמה והייתה מכורה לחסד לאנשים. כשהייתה בתחילת מחלתה הקשה, היא לא הצליחה להתאפק מלעשות את סיבובי החסד היומיים שלה בכל רחבי ירושלים, גם כאשר כבר הייתה במצב חמור ולא הצליחה לנהוג בעצמה".

אחד השכנים, מתאר ל'כיכר השבת': "תושבי הר נוף, לא יוכלו לעולם לשכוח את שיירות האנשים שהיו יוצאים מביתה עם חיוך ואוכל מנחם, או איך היא הייתה מעמיסה את הרכב ביום חמישי, לחלק אוכל לאנשים לפני שבת".

"במשך יותר 20 שנה, כל שבת עשרות אם לא מאות בנים ובנות בסלון שלה, הצטופפו מאחורי הדלת רק מחכים להיכנס ולומר תהילים, היא לא וויתרה על זה ובשבתות שהייתה צריכה לצאת מהבית, היא דאגה מתחילת השבוע למחליף".

עוד הם מספרים: "המנוחה ובעלה שיבדל"א ר' יעקב, לא ידעו מעולם מה זה פרטיות, לא היה מצב שלא היה כמה אנשים שונים שלפעמים אף לא הכירו שהתנחלו להם בדירה. בנוסף, ר' יעקב היה מסתובב הרבה בדרום אמריקה, וכל אחד מהקהילות היהודיות שם, ידע שאם הוא מגיע לארץ, יש לו איפה לשהות, והכל נעשה בטבעיות".

הותירה אחריה את בעלה שיבל"א ר' יעקב, ארבעה בנים; ר' אבישי מארה"ב, איש החסד מב"ב ר' רפאל ברוך, הר"מ מליקווד בארה"ב הרה"ג ר' אליהו דוד ואת הרה"ג אריאל רב ב'נפש יהודי', בירושלים ושלוש בנות; חגית בן שלמה, ניצה קסורלה וגלית מדמון ועוד עשרות נכדים וכ-14 נינים, כולם הולכים בדרך התורה והמצוות.

הלוויה תצא היום, בשעה 16:30, מביתה ברחוב שמעון אגסי 6, הר נוף ירושלים לחלקת הקבר בהר המנוחות. ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר