ברוך דיין האמת

נפטר הרב אבא דונר ע"ה מנכ"ל ועידת רבני אירופה

מנכ"ל "ועידת רבני אירופה" הרב אבא דונר ע"ה הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. לפני כעשרים שנה, לאחר פעילות קירוב ענפה בישראל, עבר הרב דונר להקדיש את מרצו לטובת פעילות ה"ועידה". הארגון המתחרה, מרכז רבני אירופה הוציא הודעה: "הרב דונר - מעמודי התווך של קהילות אירופה" (דיין האמת)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |

מנכ"ל "ועידת רבני אירופה" הרב אבא דונר ע"ה הלך הערב (ראשון) לעולמו לאחר מחלה קשה. הוא התגורר בלונדון והיה מהאישים היהודיים הבכירים באירופה.

הרב אברהם משה (אבא) דונר, נולד בגרמניה בשנת 1937 בטרם פרוץ מלחמת העולם השניה ונקרא על שם אחד מאבות המשפחה. בליל הבדולח הידוע לשמצה עצרו השלטונות את אביו ורצו לגרש את בני המשפחה לדכאו. רק נס בדמות סירוב הפולנית לתת לרב דונר האב לעבוד בשטחם השאיר את המשפחה עוד מספר ימים בדכאו ואיפשר את הפעילות להשגת וויזות לאנגליה.

בשנת 1938 הגיעה המשפחה ללונדון ותוך כמה שנים החל אביו לשמש בתפקיד ראב"ד ה"עדה החרדית" באנגליה כמחליפו של רבו, הרב שיינפלד, ששימש עד לאותה עת בתפקיד.

בשנותיו הצעירות התחנך בבתי ספר וישיבות באנגליה ובגיל 22 הגיע לישראל כשליח תנועת "כלל" תוך שהוא מתכוון להיכנס כנציג בעלי הון שבאמצעות הרב שיינפלד רצו לפעול למען חיזוק היהדות והקירוב בארץ.

יותר מאוחר בא הרב דונר בברית הנישואין עם ביתו של אחד מחשובי העסקנים בהולנד ומשנת 1972 לשנת 1989 שילב הרב דונר בין פעילות התנדבותית במסגרת הפוליטית של היהדות החרדית באירופה לבין עסקים פרטיים ובהם ניהול והקמה של פרוייקטים תיירותיים עבור בעלי הון באירופה.

לפני כ-20 שנה עבר הרב דונר להקדיש את מלוא מרצו לטובת פעילות ב"ועידת רבני אירופה" בה הוא שימש כמנכ"ל עד פטירתו.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הוציא הודעה מיוחדת:‬‬ "‫‫בשם מועצת רבני אירופה, ובשם מאות רבנים מכל רחבי היבשת, אני רוצה לשלוח את תנחומינו למשפחה החשובה. הרב אבא דונר ז"ל היה מעמודי התווך של רבני וקהילות אירופה, להם הוא הקדיש את חייו, את כוחו ומרצו".‬

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר