חרם הצרכנים צובר תאוצה

מוביל מאבק הקוטג': "נצא להפגין עד להורדת המחירים"

איציק אלרוב, חרדי מבני-ברק שעומד מאחורי החרם על הקוטג', בשיחה עם "כיכר השבת": "אינני מתכוון לוותר לחברות שמעלות מחיר במוצר בסיסי". מגלה: "יש מספר אופציות נוספות, בינהם הפגנות וכל דרך אחרת שתוביל להורדת המחירים". ח"כ לבני: "כל הכבוד ליצחק אלרוב שהתחיל את מחאת הקוטג', ואני בעדה" (צרכנות)

תכירו את האיש שמאחורי "מאבק הקוטג´" שמסעיר את המדינה. איציק אלרוב, חרדי מבני-ברק, הגיע לפני זמן לא-רב לחנות באיזור מגוריו בכדי לקנות את המוצר האהוב בכל בית בישראל: ´קוטג´.

לתדהמתו, הוא גילה כי מחיר הקוטג´ עלה משמעותית. כשחזר לביתו, חשב על רעיון מהפכני שיביא להורדת מחיר המוצר. לבסוף החליט: מהפכה צרכנית באמצעות הרשת החברתית - ´פייסבוק´.

איציק פתח ברשת ´קבוצת מחאה´ נגד עליית המחירים. בשעות המוקדמות של הבוקר, עוד היו רק עשרות בודדים של חברים משותפים למאבק. בתקשורת שמעו על המאבק החברתי והחליטו לסייע לאיציק.

הוא הועלה לשידור בתחנת רדיו חילונית - ומאותו רגע, המחאה הלכה וצברה תאוצה. בתוך שעות ספורות, אלפי ישראלים ביקשו להצטרף לקבוצת המחאה של איציק.

תפנית משמעותית התרחשה לאחר שהקוטג´ בא לכנסת, יותר נכון: לשולחנו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו.

חברת-הכנסת רונית תירוש מ"קדימה" הניחה על שולחנו של נתניהו בכנסת קופסת קוטג´. חברי-הכנסת היו משועשעים, חלקם - בעיקר מהקואליציה - זרקו קריאות לעבר תירוש.

"יצאתי למאבק - כי הבנתי שהיום בלי מאבק לא ניתן לשנות מחירים במדינתינו", אומר אלרוב בשיחה עם "כיכר השבת".

"נכון להרגע, חברים בקבוצה 53,000 אלף איש", הוא מעדכן. "יצאתי למאבק עד הסוף. אינני מתכוון לוותר לחברות שמעלות מחיר במוצר בסיסי".

המחאה תישאר בפייסבוק?

"בשעה זו אני יושב עם חבריי למאבק ואנו דנים בצעדים הנוספים. יש מספר אופציות על השולחן, בינהם הפגנות וכל דרך אחרת שתוביל בסופו של דבר להורדת מחירי הקוטג´".

"מחאה על אי-צדק"

ראש האופוזיצייה, חברת-הכנסת ציפי לבני, התייחסה היום בנאומה בכנסת למאבק. "החרם על הקוטג' הוא מחאה על אי-צדק, על פערים חברתיים שתופחים במשמרת שלך, וכל הכבוד ליצחק אלרוב מבני-ברק שהתחיל את מחאת הקוטג', ואני בעדה.

"הקוטג' נבחר כי הוא מוצר בסיס שאפשר לוותר עליו, בטח לחודש, אבל אנשים לא יכולים לוותר על נסיעה באוטו - אז הם מותרים על גביע קוטג' וממלאים באותו מחיר ליטר דלק. האחרים, ויתרו על הרכב וישלמו יותר בתחבורה הציבורית, ואנשים לא יוותרו על דירה שמחירה עלה בארבעים אחוז מאז כינון הממשלה הזאת.

"ממשלת נתניהו עולה ביוקר לציבור, ושר האוצר הקודם הטיב לומר – לא רק הקוטג' הוא שבוער – זה כל הבית. שוק חפשי, תחרות ואי מעורבות ממשלתית נועדה להיטיב עם האזרח, להוזיל את המחירים שהוא משלם והיום קורה בדיוק להפך. וכשיש כשל שוק - הממשלה צריכה להתערב.

הבשורה הטובה היא שהציבור התחיל להתקומם - לא נגד המחירים, אלא נגד אי הצדק שלהם. המחאה היא לא נגד עליית המחירים, היא נגד המסים המיותרים על שמותיהם השונים – מס מע"מ, מס קניה, בלו.

"ואני מאמינה שככל שהציבור יבין שהוא משפיע על המע"מ, ועל מחירי הדלק, ועל מחירי הקוטג' והתחבורה, כך הוא יהיה שותף למאבק הבא, המאבק על הבית, התקווה לחיים אחרים כאן, שעוברת דרך החלפת הממשלה הזאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר