הגר"ע פסק: "הברית - לאחר ההלוויה"

אופיר-שלמה הרוש, אברך שהיה אמור לחגוג היום (שלישי) את הכנסת בנו בבריתו של אברהם אבינו, נפטר במפתיע. ל"כיכר השבת" נודע כי שליח ממשפחת הרוש באשדוד הגיע לבית מרן הגר"ע יוסף ושאל מתי לערוך את הברית - לפני ההלוויה, או לאחריה? מרן הגר"ע השיב: "לקיים את הברית רק לאחר מסע ההלוויה"

אופיר-שלמה הרוש, אברך שהיה אמור לחגוג היום (שלישי) את הכנסת בנו בבריתו של אברהם אבינו, נפטר במפתיע. ל"כיכר השבת" נודע כי שליח ממשפחת הרוש באשדוד הגיע לבית מרן הגר"ע יוסף ושאל מתי לערוך את הברית - לפני ההלוויה, או לאחר ההלוויה?

מרן הגר"ע השיב: "לקיים את הברית רק לאחר מסע ההלוויה". מוקדם הגיעו בני המשפחה לשאול את רב המשפחה רבי יורם אברג´ל שהרב הורה לקיים את הברית עוד לפני קבורת האב.

משהתעורר החשש בהלכה, החליטו לקבל את פסק ההלכה של מרן הגר"ע יוסף.

פטירתו הפתאומית גרמה להלם בקרב חבריו. "אני ממש בהלם מוחלט. רק אתמול שוחחנו ולא העליתי במחשבתי שזה יקרה. הוא כל-כך התרגש מהולדת בנו", סיפר ל"כיכר השבת" יוסי סעדיה חבר הנפטר.

"אנחנו מלווים את אשתו ואת המשפחה היקרה, מקווים לטוב והשם יעזור שלא נשמע עוד צרות מסוג זה", הוסיף יוסי.

הלוויתו מתקיימת בשעה זו בבית-העלמין באשדוד.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

11
ממה הוא נפטר מה היה לו ה' ישמור את אשתו ואת הילד
אלמונית
רק להתחזק מקרים כאלו רק בימות משיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי
זה נגד כל הרבנים!!!
דינה
10
רוצים משיח עכשיו!
משיח
9
אני מכירה את המשפחה..מקרה טראומתי בהחלט..מן השמים תנוחמו והלוואי שתראו רק שמחות אמן....
הודיה
8
שה' ישמור!!!
שמחה
7
תנחומים לאשתו היקרה, ויעזור לך ה' ויתן לך כח לגדל את בנך בלי צער ועוגמת נפש. תנוחמו מן השמים, והרבה נחת.
אני ואישיותי
6
מי שמת לו מת ועדיין לא נקבר, הרי זה אונן מן התורה, ופטור מקריאת שמע ותפילה ותפילין, ומכל המצוות האמורות בתורה. ושני טעמים בדבר: א. מפני כבודו של המת, שמראה עצמו שאינו מתאבל עליו. ב. שטרוד בקבורת המת ובשאר צרכי המת, ולכן פטרוהו מכל המצוות, מי לנו כמרן שליט"א אשר עינו כעין הבדולח וידיו כמרחבי רקיע בכ
יאיר
כבר כתבתי אתמול סברא זו רק הככר השבת לא הכניס את זה
אחד
כשאין אב אין חיוב על אף אחד מבני המשפחה למול, כמבואר במשנה ובגמרא במסכת קידושין וכן פסקו הרמב"ם והשו"ע שבמקום ואין אב חיוב המילה הוא על בית דין (טור ושו"ע יורה דעה סימן רסא) לכן אין שום שייכות לדיני אנינות (המוטלים על קרובי האב כאשתו הוריו אחיו ואחיותיו) ואפילו באונן גופא נחלקו הפוסקים ורבים הסוברים
עוד אחד
איזה עם הארצות ודאי דהחיוב למול היא על הב''ד אבל מי שמקיים המצוה היא הילד הנמול וכיון דהוא אונן אינו מחיוב במצוה זו זהו פשוט מאד
אחד
5
ברוך דיין האמת.
בת טובים
4
יש"ה מבורך מעתה ןעד עולם
נומער
3
אין אין מזעזע קורע לב רק השבוע דיברנו והנה הלך זה מראה שאין ביטוח לאף אחד חייבים להתחזק,,,
חבר של אופיר
2
ת.נ.צ.ב.ה
חלי
1
שלא נידע עוד צער
תהילה מקיס יוסי

עוד במה הדין?: