התייחסות ראשונה

גבי גזית מבהיר: "התכוונתי רק לקיצוניים, לא אתנצל"

השדרן המושמץ גבי גזית שב לתוכניתו ברדיו והבהיר: "לא הובנתי כהלכה". באיחור ניכר, הסביר גזית כי הביטויים החמורים שאמר הופנו כלפי הקבוצה השולית במגזר החרדי. "אני בנו של יהודי חרדי. אבא שלי היה חזן ולימד אותי לעולם לא לערער על אמונתו של איש" (כיכר)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גבית גזית. מבהיר, לא מתנצל

כמעט שבועיים מאז פרצה לאוויר העולם סערת גזית, השדרן המושמץ גבי גזית שב לתוכניתו ברדיו ללא הפסקה והבהיר: "לא הובנתי כהלכה". באיחור ניכר, הסביר גזית כי הביטויים החמורים שאמר הופנו כלפי הקבוצה השולית במגזר החרדי, שסרבה לעמוד בצפירה ושרפה דגלי ישראל, ולא לקהילה כולה.

גבי גזית סיפר כי כששמע, בעיצומה של יום השואה, על המחאה החרדית, משהו נשבר בתוכו. "השבר בלבי התרחב והיה ברור לי שיותר לא אוכל להבליג". גזית ראה את המחאה מתפשטת, אך גם קיבל תמיכה - אפילו מחרדים.

הוא הסביר כי הדברים החמורים שאמר מיוחסים אך ורק לחרדים הקיצוניים ביותר: "זו קבוצה שזכותי לתקוף, זו קבוצה שחובתי לתקוף מדי יום ביומו, וכך אעשה. לא רק אותם, אלא גם את המדינה שממשיכה לאפשר את התופעה הזו. זו דעתי ואמשיך להביע אותה גם בעתיד".

עוד אמר גזית: "אני בנו של יהודי חרדי. אבא שלי היה חזן ולימד אותי לעולם לא לערער על אמונתו של אף אחד". בך הוא הסביר שלא התכוון לזלזל באמנותם של החרדים, אלא רק במה שהניע את הקיצוניים לשרוף את הדגלים.

גזית חתם את המונולוג שלו במשפט: "אולי יום אחד אני גם אתנצל אם יהיה צורך - לא היום, לא היום, לא היום".

גזית, כזכור, פער את פיו במהלך תוכנית הרדיו שלו ב"רדיו ללא הפסקה" נגד המגזר החרדי.

"החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה. אלה שלא משרתים בצבא אבל עצם קיומם בבתי המדרש, בישיבות ובכוללים מושתת על היסוד שצה"ל הוא מגן העם. החרדים שונאים את המדינה, הוא אמר והציע: "צריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד בעליבותם ובשנאתם".

בעקבות פרסום "נאום ההסתה" פרצה סערת ענק. "כיכר השבת" הגיש תלונה נגד גזית למועצת העיתונות, במקביל לעשרות תלונות אחרות שהוגשו נגדו - בהן גם למשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר