משיחיסט נולד

הפרשן הפוליטי הבכיר מצהיר: "הרבי מחב"ד - מלך המשיח"

אחד הפרשנים הפוליטיים הבכירים בישראל, נחשף היום כמי שמשתייך לקהילה הקיצונית בחב"ד, המשיחיסטים, ממנה מתנערים מרבית אנשי החסידות. בראיון מעמיק, מתי טוכפלד, הפרשן של 'ישראל היום', טוען בלהט כי "הרבי הוא נשיא הדור, והוא ממשיך להנהיג את חסידות חב"ד". טוכפלד הגדיל וטען כי בביקורו ב-770, ראה את הרבי מחב"ד. האזינו לראיון המלא

חזקי שטרן | כיכר השבת |

משיחיסט נולד: הפרשן הפוליטי הבכיר של העיתון 'ישראל היום', מתי טוכפלד, החל בשנים האחרונות להתקרב לתורה ומצוות ובעקבותיהם לחסידות חב"ד, עד שכיום הפך להות חלק מהציבור המאמין בחיותו של הרבי מחב"ד.

בראיון שהעניק למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה', חשף טוכפלד את דעותיו מהן עולה כי הוא מאמין באדיקות גדולה שהרבי מחב"ד הוא 'מלך המשיח'.

במהלך הראיון, שוחח לביא עם טוכפלד על 'כינוס השלוחים' שהתקיים בימים הללו בניו-יורק, בו נטל חלק מתי טוכפלד. "זה דברים שלא מהעולם הזה, המקום שמה", אמר טוכפלד, והשיב בחיוב לשאלה אם פגש שם את הרבי.

"יש כתובת אחת", הסביר טוכפלד היכן נמצא הרבי, "בבית 770 בקראון הייטס. כדי למצוא אותו צריך לפתוח ספרי חסידות, ללמוד מאמרים של האדמו"ר הזקן, ללמוד שיחות של הרב'ה, בדיוק השיחות האחרונות שלו ב'דבר מלכות', תאמין לי בפעם הבאה שאתה שם אתה פוגש את הרבי".

מה יקרה, יהיה לעיניים שלי את היכולת הפיזית לראות אותו? שואל לביא את טוכפלד. "אתה פשוט תגיע למקום שתגיד, הנה הרבי, ב-770, איך פספסתי את זה?".

אתה מאמין במה שאתה אומר? תוהה לביא בהפתעה מוחלטת. "כן, חד-משמעית, ועוד אחרי שחזרתי משם". טוכפלד גייס את עבודת היותו אחד מהפרשנים הבכירים בישראל ואמר כי זו סיבה להאמין לו.

- אתה אומר לי משהו שאני יודע במאה אחוז שהוא לא נכון. הייתי כשהרבי נפטר, אני יודע שהוא נפטר, ואתה מספר לי שראית אותו שבוע שעבר, איך יכול להיות דבר כזה?

"תשמע, כשחסידי חב"ד מקושרים לרבי, הם פשוט חיים את הרבי, במובן הכי פשוט והכי מובן, ממתי שקמים בבוקר ועד שהולכים לישון בלילה, ואפילו בלילה בחלום, אנחנו חיים את הרבי כמו שחסיד חי את רבו, אז פשוט אנחנו ממשיכים לחיות את הרבי, וכל העניינים האלה שהעולם מנסה לבלבל אותנו, אנחנו יהודים, וכמו שאני יגיד לך עכשיו, איך אתה יכול להסביר לי את מעמד הר סיני, את קריעת ים-סוף, היהדות אף פעם לא התחשבה ברצון שלנו להיות רציונאליים".

- יש אנשים שיגידו לך שזה על גבול הטירוף...

"אנחנו נמצאים בתקופה של 'אין ניסים' וכביכול הקב"ה לא מדבר איתנו באופן ישיר, אנחנו צריכים לדעת וכל יהודי מאמין בזה שהמשיח צריך להגיע, וכשמגיעים לימות המשיח ממש, אז שוב חוזרים כל העניינים שהיו פעם, ואנו חייבים להאמין בזה - באמונה בביאת המשיח ובתחיית המתים, דברים שהם לחלוטין הזויים. אנחנו נמצאים בתקופה שבדיוק זה קורה - רק צריך לפתוח את העיניים ולראות".

- אתה מסכים איתי שזה הזוי שראית את הרבי בשבוע שעבר?

"אני מסכים איתך שזה לא נתפס למי שחי את העולם הזה באופן גשמי, זה נשמע קצת תמוה. ויותר מזה, אין ספק שכשאני אומר את זה, חובת ההוכחה עלי כי אני זה שמנסה כביכול לשנות את המציאות ולהציג מציאות אחרת שלא נראית בעיניים רגילות".

- אתה פיזית ראית את הרבי?

"אנחנו יודעים שכבר משנת תשנ"ד, ג' בתמוז, אנחנו לא יכולים לראות אותו פיזית, בדמות הגוף. אבל אנחנו כן יכולים לראות אותו בכל המשמעויות האחרות".

- כי הוא נפטר, קברו אותו שם בציון.

"אני מאלה שמבקרים בציון, והייתי באוהל של הרבי, שגם קבור שם הרבי הקודם, ואנחנו לא יודעים בדיוק להסביר את המצב שבו אנחנו נמצאים, מה שאנחנו כן יכולים להגיד - שהרבי הוא נשיא הדור, וכל ההלכות של נשיא הדור והעניינים עדיין חלים עליו והוא ממשיך להנהיג את חסידות חב"ד, ואם זה לא היה קורה חסידות חב"ד לא הייתה קיימת, היא הייתה הולכת ומתפוגגת, אבל מה שאנחנו רואים איך שחסידות חב"ד רק הולכת וגודלת, וזה לא היה ניתן לולא ההנהגה היומיומית הפשוטה של הרבי, שעדיין מנהיג אותנו".

בהמשך הראיון, מסביר טוכפלד כי "בימות המשיח, הרבי כותב ואומר את זה באופן מפורש, כל העניין של פטירה לא שייך, כל העניין של תחיית המתים זה משהו שהוא כבר כאן", ומרדכי לביא תוהה האם הרבי מחב"ד לא נפטר, וטוכפלד משיב: "לא".

ראינו לוויה ראינו שקוברים אותו, אז מה, שמו שם בובה? שואל לביא, וטוכפלד מתעקש: "חז"ל אומרים על מעמד הר סיני, גם אז זה היה מאוד מציאותי, ראו את משה רבינו שהוא מוצא לקבורה".

בהמשך הדברים, מרדכי לביא שואל מתי הרבי נפטר, לפני כמה שנים? וטוכפלד מועד ומשיב "בתשנ"ד, ב-94", כאילו וכן מסכים עם העובדה שהרבי נפטר.

הייתי בקבר של הרבי, ראיתי את הציון שלו - תוהה לביא, וטוכפלד משיב: "נכון, גם אני, השאלה אם אנחנו באמת מבינים מה ראינו". יכול להיות שכאילו ראינו קבר, וזה לא קבר? מקשה לביא וטוכפלד בשלו: "יכול להיות מאוד, ראית קבר וראינו מצבה, השאלה אם אנחנו מבינים מה המשמעות האמיתית של הדבר הזה, איזה תהליכים אלוקיים של ימות המשיח עומדים מאחורי כל זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר