נכנעו לביקורת: אריאל זילבר לא יקבל מאקו"ם פרס על "מפעל חיים"

הסערה סביב הענקת פרסם אקו"ם לזמר אריאל זילבר והתגובות הזועמות של השמאל הישראלי הביאה את אקו"ם לשנות את ההגדרה ולהחליט כי הפרס לא יינתן על "מפעל חיים" (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אריאל זילבר (צילום: פלאש 90)

נכנעו לביקורת השמאל: הסערה סביב הענקת פרס אקו"ם לאריאל זילבר, זמר, מלחין ופזמונאי ישראלי, והתגובות הזועמות של השמאל הישראלי הביאו את בכירי אקו"ם להתכנס ולהחליט לשנות את הגדרת הפרס כך שלא יוענק על "מפעל חיים" אלא עבור "תרומתו למוזיקה".

ההחלטה להעניק לזילבר את הפרס עוררה, כאמור, תגובות נזעמות מצד קשת רחבה של אישי ציבור - בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית וזאת בעקבות עמדותיו הפוליטיות הנחשבות לימין הקיצוני.

באתר ynet דווח כי ההחלטה לשנות את אופי הפרס נבעה בשל לחצים שהפעילו חברי דירקטוריון בארגון, בראשם דליה רבין, שבישיבה שנערכה אתמול העלתה לדיון את התבטאויותיו של זילבר, כאשר היא לא השתתפה בהצבעה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן תקף את ההחלטה: "ההתקפלות של אקו"ם והחלטתה להעניק לאריאל זילבר פרס רק על תרומתו למוזיקה הישראלית במקום פרס על מפעל חיים היא כניעה והתרפסות מסוכנת בפני בולשביזם של גורמי שמאל קיצוניים".

ליברמן הוסיף וכתב לאוהדיו בדף הפייסבוק: "אותם אלו שעשו מלחמה בכל החזיתות על מנת לאפשר למורה בביה"ס תיכון לפקפק במוסריותו של צה"ל, בשם חופש הביטוי, נלחמים כעת כדי לסתום את פיו של אמן שאין חולק על גאוניותו המוזיקלית ועל תרומתו לתרבות הישראלית לאורך חייו ומונעים ממנו את ההכרה המגיעה לו".

"אני מקווה שעד הערב אקו"ם יתעשתו ויחזרו להחלטתם המקורית והנכונה, כי לא צריך להסכים עם כל דעותיו של אריאל זילבר בכדי להתקומם נגד הצביעות והפחדנות הזו, או בתמצות: ואיך שלא אפנה לראות... מדובר בסתימת פיות", סיים ליברמן את דברי הביקורת.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס גם הוא להחלטה ואמר כי "התבשרנו היום שארגון אקו"ם מתכוון למנוע מהיוצר אריאל זילבר פרס מפעל חיים בגלל ההשקפות שלו וזה מצטרף לאותה משטרת מחשבות שמנעה מחתן פרס הנובל, פרופ' נובל, ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה. ההחלטה של אקו"ם היא נגד כל ערך תרבותי ויצירתי ואני מציע להם לחזור ממנה עכשיו. אני אומר לאוניברסיטת חיפה ולאקו"ם הקלון הוא שלכם זה אות כבוד לא לקבל מכם כבוד".

חברת-הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) הגיבה אף היא בתקיפות: "תגידו אתם נורמליים, כמה עקום אפשר ללכת? אם נכונה הידיעה על החלטת ארגון אקו"ם לבטל את פרס מפעל חיים לאריאל זילבר זאת לאחר הקשקשת של עוכרת ישראל אחינועם ניני אין סיבה להחזיק את הגוף הזה אקו"ם ולשלם לו חברות".

מועלם ביקשה מעוקביה להפעיל מכבש לחצים על מנכ"ל אקו"ם וזאת באמצעות שיחות טלפוניות למספר ודוא"ל שהוסיפה בתחתית הפוסט: "זה הזמן לפנות למנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד ולדרוש ממנו לחזור בו".

הבחירה בזילבר, עוררה כזכור את זעמה של אחינועם ניני, הידועה בדעותיה השמאלניות. ניני הודיעה כי החליטה שלא הגיע לטקס פרסי אקו"ם וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "רציתי להודיע שביטלתי את השתתפותי בטקס פרסי אקו"ם מסיבות אידאולוגיות, וביקשתי שאף אחד גם לא יקבל את הפרס בשמי. בקיצור, delete".‏

אותן "סיבות אידאולוגיות" ככל הנראה קשורות בכך שבאותו טקס יזכה בפרס גם הזמר אריאל זילבר שחזר בתשובה ואינו מהסס להציג את דעותיו הימניות.

זילבר הגיב להחרמה בביטול ואמר לחדשות 2: "אנשים רוצים פרסום בכל מיני דרכים. זה לא עניין אישי. זה לא לרמה שלי בכלל וזה לא מעניין אותי. אגיע לטקס בשמחה ואקבל את הפרס".

ניסיונותינו להשיג את תגובתו של אריאל זילבר עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר