מינוי בצל בחירות?

היועמ"שית נגד בג"ץ: "מינוי זמני למזוז - כרסום במעמד הוועדה למינוי בכירים"

היועצת המשפטית לממשלה ממשיכה להתעקש שלא להסכים להצעת בג"ץ למינוי זמני של השופט מזוז ומבקשת בכל זאת למנותו לתפקיד ל-8 שנים, חרף העובדה כי מונה על ידי ממשלת מעבר בתקופת בחירות (חדשות בארץ)

(צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מאירה פרטה היום (חמישי) את ההחלטה לדחות את הצעת הפשרה של בית המשפט העליון להפוך את מינויו של השופט מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים רק לצורך מינוי הרמטכ"ל, וטוענת כי אין מניעה מלמנותו לתפקיד לקדנציה מלאה של 8 שנים - אפילו בהתחשב בעובדה כי מונה על ידי ממשלת מעבר בתקופת בחירות.

"משום שאנו מצויים בתקופת בחירות, כל אחת מהאפשרויות אינה אופטימלית וכל אחת מהן מעוררת קשיים אחרים" הסבירה היועמ"שית.

עוד הוסיפה: "לאחר בחינת שתי האפשרויות, עמדת המדינה היא שמינוי יו"ר הוועדה באופן זמני מהווה פגיעה במדיניות הרוחבית של הממשלה, ופותח פתח לכרסום במעמדם העצמאי והחשוב במיוחד של חברי הוועדה כשומרי סף".

"מבלי להתעלם מהקושי הכרוך במינוי יו"ר לוועדה לכהונה ממושכת בתקופת בחירות, ומבין שתי האפשרויות שהיו על הפרק - מינוי קבוע או מינוי זמני - דרך המינוי שנבחרה היא המגשימה בדרך הנכונה ביותר את התכליות שביסוד החלטת הממשלה ואת אמות המידה שנקבעו בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה, ובכל מקרה היא מצויה במתחם הסבירות".

כזכור, לפני כשבוע, שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הציע לבטל את מינויו הקבוע ל-8 שנים של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים. השופט סולברג הציע להפוך את המינוי למינוי נקודתי רק לצורך מינוי הרמטכ"ל ובכך לבטל את המינוי הקבוע שנעשה בתקופת הבחירות, באישורה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

נציגי המדינה יצאו להתייעצות עם היועצת המשפטית לממשלה, אך היא הודיעה כי היא דוחה את הצעת השופט. נציג הפרקליטות אמר עם החזרה מהדיון כי היועמ"שית ביקשה לתת להם לטעון שוב, על מנת שיסבירו מדוע יש לדחות את ההצעה. גם מזוז עצמו סירב להצעה של סולברג.

בעקבות זאת הוציא בג"צ צו על תנאי המורה למדינה לנמק עד 15 בספטמבר מדוע לא יורה על ביטול מינוי הקבע של מזוז, ויהפוך אותו רק למינוי לצורך אישור הרמטכ"ל שלטענת המדינה הוא דחוף ולא ניתן להמתין עמו לאחר הבחירות. הוועדה בכל מקרה לא תתחיל לעבוד גם בעניינו של אלוף הרצי הלוי במיועד לתפקיד, בלי לעדכן את בג"צ, מה שעשוי להוביל לדחייה במינוי הרמטכ"ל.

כזכור, לפני כשלושה שבועות, אישרה הממשלה את מינוי מני מזוז לתפקיד, לתקופה של שמונה שנים, זאת על סמך חוות דעתה של היועמ"שית, בהרב-מיארה, כי אין מניעה למנות לתפקיד בתקופת ממשלת מעבר.

ארגון "לביא" הגיש עתירה דחופה לבג"צ נגד המינוי בטענה שהוא נעשה בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר.

השרה איילת שקד תמכה בהצעתו של סולברג וכתבה: "השופט סולברג מצדד בעמדה שהצגתי בישיבת הממשלה לאשר את מינויו של מזוז כזמני בלבד רק למינוי הרמטכ"ל. היועמ"שית ושרי הממשלה שגו שלא אימצו את דעתי. או שנמנה את כל המינויים החשובים גם בתקופת בחירות (כך צריך להיות) או שלא ימנו את מי שלא הכרחי לתקופות ארוכות".

מארגון לביא שהגיש את העתירה נגד מינויו של מזוז נמסר: "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יהיו סטנדרטים משפטיים כפולים, סטנדרטים מחמירים לממשלת מעבר מהימין וסטנדרטים מיקלים לממשלת מעבר מהשמאל. מינויו של השופט בדימוס מזוז בשלהי ממשלת המעבר היוצאת, לכהונה ארוכה של שמונה שנים, תכבול ללא צורך ושלא כדין את ידיה של הממשלה הנכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר