הנאה לא גשמית

מהי אומנות? והיכן רוכשים 'ארגז כלים' עבורה?

קשה להסביר באמת מהי אמנות למי שהיא אינה חלק מעולמו • האם ניתן להבהיר לאנשי מעשה וקרקע בלבד מהי הבעה, יצירה והבנה עמוקה של הנפש? מהו אותו צורך עז להביא לעולם את הכישרון שלך (לימודים)

העולם נחלק לשניים: אנשים שהבינו ואף התחברו להגדרותיה המגוונות של אמנות, וכאלו שלא. (צילום: יח"צ)

'אָמָּן'

רסיסי מקוריות של הנפש.

יופי אבסטרקטי.

יצירה בלתי תבניתית.

אותו חלק שאתה נהנה ממנו הנאה לא גשמית.

יצירה של כישרונות ייחודיים ממעמקי אותו חלק אלוק ממעל.

העולם נחלק לשניים: אנשים שהבינו ואף התחברו להגדרותיה המגוונות של אמנות, וכאלו שלא.

קשה להסביר באמת מהי אמנות למי שהיא אינה חלק מעולמו, וקל מאד למי שהינה.

האם ניתן להבהיר לאנשי מעשה וקרקע בלבד מהי הבעה, יצירה והבנה עמוקה של הנפש? מהו אותו צורך עז להביא לעולם את הכישרון שלך, בעל הדי אן אי שלך, ושעליו מוטבעת חותמתך הייחודית?

הוויה ייחודית אליה אתה נולד ואת שפתה אתה מבין, ואליה נפשך מתאווה, ונמשכת.

לא. קשה להסביר בשפה שאינה שפת האמנות.

ויש בה גם סתירה גדולה - מחד, זוהי מחווה מקורית ייחודית אקסלוסיבית של הנשמה, וכשהיא אמיתית, אין לה ולמעתיקנות שום קשר, ומאידך - כל אמן חייב השראה ממקורות אחרים, התחככות באנשים הדוברים את שפתו, וחשיפה להרבה מאד כיוונים אסטטיים.

וזה בדיוק מה שעושים במרכז "אמן".

מרכז שנולד והוקם בדיוק עבור הצורך הזה.

יצירתית? בואי להגשים את החלום לחצי כאן>>>

מרכז לאמניות

"הרבה כלים צריכים לחבור יחד על מנת להבטיח יצירה עצמאית", אומרת דורית ליבוביץ, מנהלת מרכז 'אמן'. ממש כמו שאדמה מתאימה, דשן, הם המנביטים את הפרי הטוב ביותר.

"לי בתור מנהלת חשוב שכל תלמידה תצא מ'אמן' עם ארגז כלים עוצמתי שיסייע לה לפתוח גלריה, מרכז אמנות ותערוכות, הערכה והכרה, אבל מעבר לכך - להגדיל את רמת האושר האישי שלה : הממשק עם אמנים אחרים, שיבוח היצירה בעקבות לימוד, התמקצעות והתפתחות. זאת עשינו בתוכנית הלימודים במסלול ללימודי תעודה באמנות רב תחומית .

באמן מוצעים שלושה תחומי סטודיו עיקריים- ציור, קרמיקה ופיסול ומיצב ועוד עשרות קורסים לבחירה בכל תחומי האמנות,

המערכת החדשה מבוססת על אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות - המון קורסים, שהרכבתם המושכלת מביאה אל תעודת הגמר.

יחודיות ייחודית ומיוחדת

המרצות של 'אמן', כולן אמניות פעילות, יוצרות בתחומן ומציגות בתערוכת בארץ ובעולם, מרצות בעלות שאיפה לשיח גבוה רחב. זוהי התפישה שמבדלת אותנו ממרכזים אחרים שנותנים כלים טכניים.

"הסטודנטיות שמגיעות ללמוד כאן", ממשיכה דורית, "הן כאלו שהתשוקה החזקה והצורך ליצור מובילות אותן והן זקוקות לבית ליצירה שלהן. ב'אמן' הן מוצאות אותו, ומקבלות מענה מקצועי ומסגרת חברתית ליצירה, שיח להתבוננות, ומקורות השראה ללא סוף.

סיבסוד


'אמן' מקבלת הקצאות ממשרד התרבות ומעיריית ירושלים, האגף לאמנויות - שמאפשרות לנו להעניק קורסים ברמה הגבוה ביותר ובמחיר מיוחד.

יצירתית? בואי להגשים את החלום לחצי כאן>>>

הבוגרות של 'אמן' מקבלות מעטפת רחבה שמעניקה להן את כל הכלים ומירב ההכשרה כדי למצות את היכולת והאהבה שלהן לאמנות ולפתוח גלריות בעצמן.

למי מתאים 'אמן'?

נשים ובנות מגיל 18 – 99, שלא יכולות לראות את חייהן ללא תחושת היצירה והעיסוק באמנות הוא משמעותי לאיכות החיים שלהן.

ל'אמן' מגיעות נשים ממקצועות מגוונים, לאחר שעשו תואר ראשון ושני, כאלו שעובדות במשרדי ממשלה ופתאום הן מרגישות צורך נפשי לעסוק באמנות.

"בתחילה הן מגיעות מלוות בחשש ומתלבטות ובסופו של דבר נרשמות תמיד להמשך לשנת הלימודים השלישית", מספרת דורית. "מי שמגיעה לכאן מגיעה בתחושה של הגשמת חלום, עם ענן של אפשריות שנפתחות בפניה כבר מהרגע הראשון".

פריצה

אחרי לימודים מפרים ואינטנסיביים, בוגרות הקורסים מצליחות למצוא את הנישה שלהן. "אחת מהבוגרות פתחה סטודיו לקרמיקה ומלמדת קורסים, השנייה מלמדת בהשתלמויות ובסמינרים. אני פוגשת סטודנטיות שלמדו אצלנו ומתפרנסות מעבודה שהן אוהבות. כל אחת יכולה לפתוח מרכז משלה, ויש הרבה ביקוש לאמניות מקצועיות!

כשאת לומדת הכל יש לך הרבה מקורות השראה", חותמת דורית. "אף פעם לא תדעי מאיפה תבוא הנקודה אליה תתחברי ובה תתפתחי ותגדלי. אנחנו בעולם רב תחומי, וככל שפותחים יותר מגלים עולמות חדשים!"

'אמן' הבית לכל אמנית.

בואי ותרגישי!

יצירתית? בואי להגשים את החלום לחצי כאן>>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר