אינטל חשפה את הדור הבא: Intel Core U למחשבים ו-Cherry Trail לטאבלטים

ענקית השבבים חשפה אמש בתערוכת CES 2015 בוואגאס את הדור הבא של מעבדי החברה, אשר כבר נשלחים ללקוחות החברה. הכירו את הדור החמישי של מעבדי Intel Core ואת מעבדי Cherry Trail הייעודיים למחשבי לוח. העתיד האלחוטי של אינטל (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
חושפת מעבד חדש: מפעל אינטל (צילום: שאטרסטוק)

תערוכת CES 2015: ענקית השבבים האמריקנית הציגה אמש בכנס CES הנערך בימים אלו בלאס וגאס נבאדה ארה"ב את הדור הבא של מעבדי החברה. כאשר החברה הציגה את המעבדים הראשונים המיוצרים בטכנולוגיית 14 ננומטר (במקום 22 נ"מ כיום). החברה החליטה להמשיך את סדרת מעבדי Intel Core, כאשר הדור החמישי שהושק יכונה Intel Core U (במקום Intel Core I לה זכו ארבעת המעבדים הראשונים בסדרה).

לפי דברי החברה, המעבדים החדשים אשר כאמור מסמנים את מעבר החברה לטכנולוגיית היצור החדשה, מציעה 24 אחוז שיפור בגרפיקה, עד 50 אחוז יותר מהירות בוידאו ושיפור של עד 1.5 שעות סוללה לעומת הדור הקודם של המעבדים. המעבדים יאפשרו ייצור של מוצרים מגוונים – מחשבים ניידים, אולטרבוקים, כרומבוקים ומחשבי 2 ב-1 – יעילים, קלים ודקיקים יותר.

Intel Core U (צילום אינטל) (צילום: שאטרסטוק)

המעבד החדש מכיל 35% יותר טרנזיסטורים ומטבעת (die) קטנה ב-37%. בשילוב עם שיפורים בארכיטקטורה, התהליך החדש מאפשר למעבדי Intel Core מהדור החמישי לספק ביצועים גרפיים טובים ב-24%, המרת וידיאו מהירה ב-50% וחיי סוללה ארוכים בעד 1.5 שעות. לטענת החברה, מי שמתכנן להחליף מחשב אישי בן 4-5 שנים, יבחין בשיפורים משמעותיים: ביצועים גרפיים מהירים בעד פי 12; מהירות המרת וידיאו גבוהה בעד פי 8; שיפור של עד פי 2.5 בתפוקה; יקיצה מהירה פי 9 ממצב שינה; וכל זאת עם חיי סוללה ארוכים בעד פי שניים.

גם בתחום הגרפיקה המעבד מציג רמות חסרות תקדים של ביצועים ויעילות אנרגטית למעבדי אינטל. הדור החמישי של Intel Core מאפשר תצוגת 4K Ultra HD. וכן תמיכה בממשקי תכנות היישומים הגרפיים החדשים ביותר (DX 11.1, הכנה ל-DX 12) ומאפייני תכנות גרפיים.

הדור החמישי של משפחת מעבדי Intel Core כולל את מעבדי Intel Core i3, Intel Core i5, Intel Core i5 vPro, Intel Core i7, ו-Intel Core i7 vPro. מעבדי Intel Pentium ו-Intel Celeron החדשים, המבוססים אף הם על תהליך 14 ננומטר, זמינים גם הם במסגרת משפחת המעבדים החדשה. מערכות המבוססות על הדור החמישי של מעבדי Intel Core צפויות להגיע לשוק בינואר ממגוון יצרנים.

הדובדבן שבטאבלט - הכירו את סדרת Cherry Trail החדשה

במקביל להשקת הדור החדש של מעבדי המחשבים האישיים. השיקה החברה אמש גם את סדרת Cherry Trail, אשר תשמש בעיקר את מחשבי הלוח של יצרניות החומרה. כאשר בחברה החליטו להפנות את הדגש לחזון האלחוטי של החברה, בו מתכננת אינטל עולם מחשוב ללא כבלים כלל. כך החברה מציגה את פתרון הצימוד (Pairing) אשר באמצעות Wi-Fi, יאפשר לטאבלטים להציג תוכן באמצעות מקרן. בחברה מספירם כי החל מהמחצית השנייה של 2015, Cherry Trail יתמוך גם בטעינה אלחוטית, וכך לא יהיה צורך בכבלים כלל.

בזכות טכנולוגיית Intel Context Aware לא יהיה עוד צורך בזיהוי המשתמש בססמה. טכנולוגיית TrueKey של Intel Security תאפשר להפעיל את הטאבלט באמצעות זיהוי פנים, טביעת אצבע או התקן זיהוי. Intel Context Aware גם תספק למשתמש מידע חיוני על סביבתו על בסיס חיישני תנועה, קול ואור. כך, לדוגמה, יוכל הטאבלט לזהות האם המשתמש נמצא בתוך מבנה או בחוץ ולהציע לו, למשל, אפשרויות רכישה בתוך האפליקציה כאשר הוא בסביבה שבה נוח יותר לבצע תשלומים. ניתן יהיה גם לפתח משחקים ייעודיים, שיתכתבו עם תנאי הסביבה החיצונית. על סמך הנתונים בלוח השנה. הטאבלט יידע האם אנחנו נמצאים בפגישה וישנה את ההתראות והצלצולים בהתאם. המכשיר גם יתריע למשתמש אם הוא שכח לקחת אותו עמו.

Cherry Trail מסוגל גם לתמוך בתצוגת K4 על צג חיצוני באמצעות HDMI בהתאם לתצורה שיצרן הטאבלט כולל במערכת שבנה. Cherry Trail מסוגל לתמוך בתצוגת 2500X1600 על צג פנימי בעוד שרבים מהטאבלטים בטווח המרכזי הקיימים בשוק מציעים נגינת וידאו HD (1200X800) או Full HD (1920X1200).

המעבד החדש, מציע גרסת 64 ביט, גרפיקה משופרת עם Intel Gen 8-LP, ביצועים וחיי סוללה מעולים. בשילוב עם מודם Intel XMM 726x, הפלטפורמה מספקת קישוריות ניידת וביצועים במהירויות של LTE-Advanced (דור 4.5)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר