בשווי 5 מיליון שקל

צעצוע חדש לאספן המכוניות: רולס רויס לבנה

עודד שריקי, מנכ"ל חברת הבניה "ארזי הנגב", רכש לאחרונה רכב נוסף לאוסף מכוניות היוקרה שלו. הפעם מדובר ברולס רויס לבנה שערכה מוערך בכ-5 מליון שקל בשל המיסים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפאנטום (מתוך ynet)

רולס רויס פאנטום לבנה ראשונה שהגיעה בטיסת מטען לנתב"ג, עלתה לאחרונה על כבישי הארץ והפכה מיד למכונית היקרה ביותר עם לוחית רישוי צהובה מקומית. בשנים האחרונות הגיעו לארץ אמנם כמה מכוניות רולס רויס אספנות, בנות יותר מ-30 שנה, אך רק רולס רויס חדשה אחת שחורה, מדגם גוסט, הזולה בארסנל של החברה הבריטית, נוסעת בארץ.

הבעלים של שתי המכוניות היקרות להחריד על פי הדיווח ב-ynet הוא עודד שריקי, מנכ"ל חברת ארזי הנגב, אחת מחברות הבנייה הגדולות בדרום הארץ, ומי שבונה כעת מאות דירות בערד. "הגשמתי חלום. זאת מכונית של מלכים, אני יושב מאחור ונותן לנהג לנהוג", אומר שריקי, תושב נתיבות. "בגוסט אני נוהג בעצמי". הוא גם לא מתכוון לוותר על הרולס רויס ה"ישנה", וימשיך להחזיק בשתיהן.

הפאנטום - עם אורך כולל של 5.84 מטר - ארוכה מהגוסט ב-44 ס"מ ומצוידת בכל פינוק אפשרי. ישנם ישראלים בודדים שמחזיקים במכוניות יקרות יותר, אבל שריקי הוא היחיד שהביא אותן לארץ - מה שחייב אותו לשלם מיליוני שקלים מיסים לקופת המדינה. הוא מסרב לגלות כמה שילם עבור רכישת המכונית, אך לפי מחירה בחו"ל היא אמורה לעלות בארץ בין 4 ל-5 מיליון שקלים, כ-50% יותר ממחירה של הגוסט.

שתי המכוניות הגיעו לישראל באישור מיוחד של משרד התחבורה, שאינו נוהג לאשר ייבוא לארץ של מכוניות חדשות שאין להן מוסך מורשה בארץ. זאת על סמך הסכם תחזוקה עם רולס רויס, שהתחייבה לשלוח בטיסה מכונאי וחלפים בכל פעם שהדבר יידרש.

שריקי הגשים את חלומם של חובבי רכב רבים, ומחזיק באוסף פרטי של כמה מהמכוניות הנחשקות ביותר שאפשר לרכוש בארץ. בין השאר הוא מחזיק בפרארי 458 איטליה, אסטון מרטין ראפיד ופורשה פנאמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר