תוכן גולשים: הפאה והסילוף

הגולש יענקי רייכמן בסדרת שאלות לחובשות מטפחת: אם היא נועדה לסמן נשים נשואות, היש לך חוסר צניעות גדול מזה? איסור גילוי שערות - 'גזירת הכתוב'. האם יש איסור לאשה להראות יפה?! ("אין אשה אלא ליופי"), ואם בגדים מסויימים העונים לכללי הצניעות יפים לה יותר יהיה אסור לה ללבוש אותם? ומה עם איפור שודאי יפה יותר מצבעה המקורי?

יענקי רייכמן | כיכר השבת |

1. "כיסוי ראש נועד להכר בין אישה נשואה לרווקה"

חישבו רגע: יש הגיון בלסמן נשואות?.. היש לך חוסר צניעות גדול מזה?

האם איסור ההסתכלות שונה בין נשואה ללא? האם אשה לא נשואה מותרת?...

שלא לדבר ע"כ שגם גרושות מחויבות בכיסוי ראש.. מדוע?

כל מי שפותח קצת ספרים בנושא, יודע שזה ש'שיער באשה ערווה' הר"ז כגזירת הכתוב וכלל לא נועד לסמן סימון כל שהוא בין אשה נשואה ללא.

2. "סיבת כיסוי הראש הינה מפני שמראה השיער הטבעי מושך יותר".

אז איך בדיוק מותר לרווקות להתהלך בגילוי ראש? (באמת אצל המוסלמים אסור) והאם מותר לאשה ששערה אינו יפה (מבוגרת וכד') להתהלך בגילוי ראש?!...

שוב פעם: איסור גילוי שערות הראש הינו 'גזירת הכתוב'!

3. "הפיאה נראית יותר יפה מהשיער המקורי שלה"

האם יש איסור לאשה להראות יפה?! ("אין אשה אלא ליופי"), ואם בגדים מסויימים העונים לכללי הצניעות יפים לה יותר יהיה אסור לה ללבוש אותם? ומה עם איפור שודאי יפה יותר מצבעה המקורי?

אין שום בעיה לאשה להיות יפה, כל עוד זה בכללי הצניעות.

4. "לכל הדעות מטפחת צנועה יותר"

אז מדוע לרוב לובשות המטפחות מציץ מא' הצדדים ה'שיער באשה ערווה' - שזה ודאי גובל באיסור הכי חמור, ולאידך - רוב לובשי הפאות הרי שגם אלו שלצערנו הפאה שהם חובשות גסה/פזורה/בולטת מידי - אך שערם אינו נראה!

5. "צניעות האשה היא מפני יצר הרע הגברי"

ערבוב מושגים. האם בין נשים היא אינה מחוייבת בצניעות? האשה מצווה על צניעות בשבילה ולא בשביל הגבר, בדיוק כפי שגבר מצווה על צניעות (נכתב בשו"ע שבמדינות מסויימות גבר צריך ללבוש את הגרביים מתחת לשמיכה...).

כמובן שאשה העוברת על גדרי הצניעות, הרי כיון שנוסף לאיסור הרגיל היא גם גורמת לגברים אחרים לחטוא - איסורה הוא גדול מאוד. אבל עצם דין הצניעות אינו קשור לגברים. אם זה היה כך היה אסור לגברים להסתכל, ולא לנשים להתהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות