כך נמנע אסון אווירי הקשה בישראל

בהבזק של שניה קלט דני פישר, מנהל תחנת אל-על בנתב"ג כי המטוס הממריא מולו יכול להתרסק בהמראה. רק לאחר 20 שנה בפגישה עם מוטי קמחי (קים) קברניט המטוס נודע גודל הנס (תיירות)

אסון התעופה הגדול בהיסטוריה של אל על (צילום: פלאש 90)

ברגע האחרון, בהבזק של שניה קלט דני פישר, כי מטוס 742-200 עומד להתרסק.

פישר, מנהל תחנת אל-על בנתב"ג (בגמלאות) קלט בשניה האחרונה כי טיסה 001 לניו יורק הממריאה מולו העומס בצורה המסכנת את המראותו.

רק אחרי 20 שנה בפגישה מקרית עם קברניט מטוס, אברהם קמחי, נודע לפישר כי מנע את האסון האווירי שיכול היה להיות הכבד ביותר במדינת ישראל.

בפגישה מצולמת (בסרטון למטה) בין פישר לקמחי, שוחזר היום ההוא, בו נמנעה התרסקותו של מטוס שהכיל קרוב ל-400 נוסעים ואנשי צוות.

דני פישר (69) הקדיש 36 שנים מחייו לעבודתו בחברת התעופה הממשלתית (עד להפרטתה), על שנים אלו מוציא פישר ספר, "סיפורי תחנות", בו מתוארים ארועים יוצאי דופן מנקודת מבטו האישית, משליחותיו הרבות כנציג החברה בחו"ל.

אברהם קמחי (75) המכונה קים, קברניט גמלאי אל-על, עבד בחברה 42 שנים, ומשמש כיום כחוקר אסונות תעופה במשרד התחבורה.

קמחי, נחשף בפגישה מקרית שנערכה ביניהם ל'סיפורי תחנות' אותם פישר מעלה באופן קבוע באתר "ותיקי אל-על בגמלאות". קמחי שאל את פישר, מדוע אינו מעלה את סיפור העמסה השגויה. התברר כי פישר, כלל לא היה מודע לאסון הגדול שעמד להתרחש.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

1
אין לי זכות לדעת מה קרה שם??????
----

עוד בתיירות חורף: