מחקר מהפכני: שומנים טובים לבריאות

נמנעים ממזון המכיל שומן רב מחשש לבריאותכם? מהיום זה הולך להשתנות. מומחים קובעים כי הטענה האוסרת שימוש מופרז בשומנים אינה נכונה וכי להיפך - השומן דווקא טוב לבריאות. הכל על מחקר הכולסטרול המהפכני (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
התנזרתם משומנים כדי לשמור על בריאותכם? מהיום תוכלו ליהנות מהמבורגר עסיסי או - אם המתנתן 6 שעות כמובן - מטוסט נוטף גבינה צהובה וחמאה מבלי לחשוש לרמת הכולסטרול בגופכם. מומחים קובעים כי הטענה האוסרת שימוש מופרז בשומנים אינה נכונה וכי להיפך - השומן דווקא טוב לבריאות.

הדעה הרווחת עד כה לגבי שומנים מתבררת כמיתוס. שימוש בשומנים כמרכיב בתפריט היומי בכמות פחותה מפחמימות שעליה מתבסס התפריט היומי הביאו לפריחת תעשיית הדיאט - ממרחים דלי שומן, מוצרים עשירים בפחמימות ופחותים ברכיבי השומן שמטרתם - מניעת עליה בכולסטרול ורמות השומנים בדם.

התוצאה שהתקבלה הייתה ירידה בשומנים אבל עלייה נכרת במשקל בשל הצריכה המוגברת של פחמימות בתפריט היומי.

ממחקר שנערך במשך חמש שנים בהשתתפות שתי קבוצות גברים - אחת הפחיתה בשימוש בשומנים והשנייה צרכה שומנים במידה מרובה - נבדק הקשר בין תפריטים שונים למחלות כולסטרול וכלי דם. למרבה ההפתעה, לא נמצא קשר בין שימוש בתפריט דל שומן להפחתת מחלות לב וכלי דם. מקרי מחלות הלב נרשמו כמעט באותה מידה בשתי הקבוצות, ולא ניכר הבדל משמעותי ביניהן.

מנגד, השימוש בתפריט עשיר פחמימות עודד עליה במשקל, בזמן שהשימוש בשומנים דווקא גרם לתחושת שובע בקרב משתתפי המחקר.

עם זאת, יש לציין כי מחקרים אחרים מוכיחים כי צריכה מועטה של שומנים במסגרת התפריט היומי מסייעת לשמירה על הבריאות, אולם הסוד טמון ככל-הנראה בתפריט מאוזן.

בשורה התחתונה, לא מומלץ להוציא מהתפריט אתת השומנים ולהחליף אותם בפחמימות. ובכל מקרה - אין תחליף לפעילות ספורטיבית על בסיס יומיומי לצד תפריט מאוזן. כך תשמרו על בריאותכן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית