חותמים בראשי תיבות? מה זה אומר עליכם? הגרפולוגית משיבה

האם את גאה בבן הזוג שלך? האם אתה סומך על הוריך? תמר פינקלשטיין מנתחת חמישה סוגי חתימות, וגם - לפי החתימה בן גוריון היה אדם צנוע בחייו האישיים (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
צניעות בחיים האישיים: חתימתו של דוד בן גוריון (עיבוד: כיכר השבת)

שם פרטי יחד עם שם המשפחה אמורים לייצג את זהותו של אדם. לכן, מקובל לחתום בשני השמות כאשר השם הפרטי מופיע בד"כ ראשון.

יש לעומת זאת, מקרים שבהם אדם בוחר לחתום רק בשם הפרטי או רק בשם המשפחה, או לכתוב את שני השמות עם שוני ביניהם, כגון שהאחד נכתב רק בקיצור( כגון ציון האות הראשונה של השם) והשני במלואו. או שיש הפרשי לחץ בין שני השמות, הבדלים בגודל, בזוית וכדומה.

תופעות אלו אינן מקריות, ומלמדות על תהליכים פסיכודינמיים תת- הכרתיים שמתרחשים אצל הכותב ביחס לעצמו וביחס לקשריו עם סביבתו. השם הפרטי- מסמל את הכותב ואת הרגשתו כלפי עצמו, ושם המשפחה-מסמל את ההרגשה כלפי המשפחה או בן הזוג ואת היחס לתדמית החברתית.

כיצד מציינים אתם את החתימה שלכם?

שם משפחה קודם לשם פרטי - גאווה במשפחה(או בבן הזוג), לעתים מתוך רצון להבליט את ייחוסה, לעתים פיחות בערך העצמי ותחושת תלות במשפחה.

ציון שם פרטי בלבד(בחתימה רשמית) - יכול לבטא צורך בתשומת-לב או השקעה בצרכים האישיים(לעתים עד כדי אגואיזם), התעסקות רבה בקידום האישי, צורך לשמור על עצמאות( עשוי להופיע אצל נשים גרושות), או אכזבה מהמשפחה, לפעמים מדובר בכותב שאינו סומך על משפחתו ומנסה לבנות את עצמו במו-ידיו.

ציון שם משפחה בלבד והשמטת השם הפרטי- המשפחה קודמת לפיתוח האישי, רגשי נחיתות, תחושת ביטול עצמי, או אנשים שחותמים כך כי רגילים לכנותם בשם משפחתם במקום לימודיהם או במקום עבודתם. במקרים אחרים- כאלה ששם משפחתם הפך למותג (כדוגמת הצייר המפורסם, פיקאסו).

קיצור השם הפרטי לעומת הבלטת שם המשפחה- צניעות בחיים האישיים, אך התבלטות בחיים הציבוריים, כמו בחתימת דוד בן- גוריון (כפי שמופיע לעיל).

כתיבת שם פרטי ושם משפחה בראשי תיבות- אי רצון להחשף, או עניניות וקיצור תהליכים.

כל תכונה תקבע לפי מספר סימנים ובהשוואה לכתב היד.

לשולחים חתימות לפרסום במדור- נא לכתוב לפחות 10 שורות על דף חלק, ללא שורון, ובעט כדורי (לא נובע). יש לסרוק דרך המחשב, ולא לשלוח תמונה.

כתובת המייל tamarf.grapho@gmail.com

הכותבת תמר פינקלשטיין, היא גרפולוגית מוסמכת
מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר