בפגישה סודית עם זייברט וליצמן

הפלג הירושלמי הודיע: נרוץ במודיעין עילית, בני ברק וי-ם

ח"כ יעקב ליצמן, ואיש הסיעה המרכזית חנוך זייברט, נועדו בחשאי עם יוסף פטרוב ודוד סגל, ראשי "הפלג הירושלמי" ותלמידיו של הגר"ש אויערבך. ברקע הפגישה: הקשיים במשא ומתן בין 'אגודה' ו'דגל'. במהלך השיחה הבהירו אנשי הפלג הירושלמי, כי יריצו רשימה עצמאית בבני ברק, ירושלים ומודיעין עילית (חדשות, מקומי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אויערבך, מנהיג הפלג הירושלמי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

לקראת פיצוץ? על רקע הקשיים במו"מ בין אגודת ישראל לדגל התורה בירושלים ובבני ברק, ופערי הדרישות החריפים בין הצדדים שפורסמו ב'כיכר השבת', נפגשו בשעה האחרונה ח"כ יעקב ליצמן ומ"מ ר"ע בני ברק חנוך זייברט מהסיעה המרכזית באגודת ישראל עם אנשי "הפלג הירושלמי" יוסף פטרוב ודוד סגל לפגישה סודית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך המפגש הצהירו נאמניו של הגאון רבי שמואל אוירבעך בפני אנשי 'אגודה', כי בכוונתם לרוץ ברשימות נפרדות בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית.

גורמים באגודת ישראל אומרים לאחר הפגישה, כי "לא יתכן מצב בו דגל התורה באה בדרישות חדשות לאגו"י גם בירושלים וגם בערים אחרות, זאת בזמן שחלקים מהציבור הליטאי מודיעים כי הם רצים ברשימות נפרדות".

לגבי הטענה שהושמעה במהלך המו"מ כי הציבור הליטאי הנו רוב בירושלים, אומרים הגורמים כי מתברר כי הטענה מגוחכת, וזאת לאור העובדה כי חלק מאותו ציבור מזדהה עם אגו"י יותר מאשר עם "דגל". כך, שמדובר באיומי סרק לדבריהם.

"אנחנו מקווים שהם יסגרו את השורות בינם לבין עצמם ויגרמו לכולם ללכת באחדות. לא ייתכן שבגלל חילוקי דעות וויכוחים פנימיים בציבור הליטאי כולנו נפסיד", אומרים בנחרצות הגורמים בתנועה החסידית.

במקביל, נועדים בשעה זו ליצמן וזייברט עם ח"כ מאיר פרוש ובכירי סיעת שלומי אמונים בירושלים, וזאת במטרה לגבש את רשימת הדרישות מהתנועה הליטאית לקראת סבב נוסף של מו"מ בין אגו"י לדגל התורה. סבב שעלול להכריע את גורל השיחות ואת עתיד הרשימה המשותפת.

באגודת ישראל אומרים, כי הם מקווים שבתנועה הליטאית יתעשתו ויבינו את גודל השעה והצורך להציג אחדות מלאה. את הדרישות של דגל התורה מגדירים באגודה: "מופרכות וחסרות בסיס לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר