הקרע בציבור הליטאי

בכיר בפלג הירושלמי: נריץ מועמד חרדי מול משה ליאון

הבחירות לרשויות: תלמידי הגאון הרב שמואל אויערבך מנסים לאתר בימים האחרונים מועמד חרדי שירוץ מטעמם לתפקיד ראש עיריית י-ם מול משה ליאון וניר ברקת. הרב בועז נקי, מקורב להגר"ש אויערבך: "רבי שמואל כנראה יעמיד מועמד משלו, מועמד חרדי. הרב שוקל הכל, כל מה שטוב לעם ישראל" (כיכר העיר)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אויערבך, מנהיג הפלג הירושלמי (צילום ארכיון: שלומי כהן)

הבחירות לרשויות המקומיות: מחר (שני) יוגשו רשימות המתמודדים לראשי הערים וחברי המועצות ברחבי הארץ, ובציבור הליטאי עדיין לא הגיעו להסכמה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בפלג הירושלמי בראשות ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירעבך, עובדים בימים האחרונים בכדי להשיג מועמד חרדי שירוץ מטעמם לראשות העיר ירושלים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב בועז נקי, המקורב לבית הגר"ש אוירבעך כי: "רבי שמואל כנראה יעמיד מועמד משלו, מועמד חרדי. הרב שוקל הכל, כל מה שטוב לעם ישראל ולתורה".

"אני מאמין שתוך יממה נדע כולם מי המועמד החרדי שלנו לראות העיר, עלו כל מיני שמות כמו יהושע פולק. אבל ראש הישיבה הוא זה שיחליט" מוסיף נקי.

ייאבד קולות חרדיים לטובת מועמד הרב אויערבך? משה ליאון (צילום ארכיון: פלאש 90)

מחר, צפויים להתכנס אנשי הפלג הירושלמי בביתו של הגר"ש אוירבעך שם יוכרז שם המפלגה הסופי שככה"נ יהיה 'בני תורה', ושמות המועמדים לחברי המועצה.

לדברי נקי, מפלגת תלמידי הגר"ש אויערבך תקבל לפחות ארבעה מנדטים, "תהיה הפתעה" הוא אומר.

כזכור, בשעות הצהריים נחשף ב'כיכר השבת' כי ח"כ יעקב ליצמן ומ"מ ר"ע בני ברק חנוך זייברט מהסיעה המרכזית באגודת ישראל נועדו בחשאי עם אנשי "הפלג הירושלמי" יוסף פטרוב ודוד סגל, ודנו במשבר בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך המפגש, הצהירו נאמניו של הגאון רבי שמואל אויערבך בפני אנשי 'אגודה', כי בכוונתם לרוץ ברשימות נפרדות בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית.

גורמים באגודת ישראל אמרו לאחר הפגישה, כי "לא יתכן מצב בו דגל התורה באה בדרישות חדשות לאגו"י גם בירושלים וגם בערים אחרות, זאת בזמן שחלקים מהציבור הליטאי מודיעים כי הם רצים ברשימות נפרדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר