מועדון ארוחת ערב: שוקיים עוף בגריל שילדים אוהבים

ברוב בתי ישראל התפריט השבועי הוא די קבוע. ביום ראשון אוכלים את השאריות משבת, ביום שני - לא מסוגלים לראות יותר בשר, ומכינים משהו חלבי. יום שלישי הוא האמצע המאוזן לחזור לאכול ארוחה בשרית מזינה וקצת אחרת. המתכון הזה, כמיטב מסורת המועדון, מגיע גם עם סיפור

שלומית רובין | כיכר השבת |
מרכיבים(8 מנות):
  • 8 שוקי עוף
  • 1/3 כוס שמן זית
  • 3 כפות שמן קנולה
  • 3 כפות חומץ
  • 1/4 כוס רוטב סויה
  • 2 כפות שום גבישי
  • 3 כפות פירורי לחם
  • 2 כפות סוכר חום
  • קורט מלח
  • 1/4 כפית מוסקט

אופן ההכנה:

סיפור כזה יכול לקרות רק לי: זה היה לא מזמן, כשהוזמנתי לבשל לשבתון, והבטיחו להעמיד לרשותי את צוות העובדות הקבוע. תגידו לי אתן, יש טבחית שלא חולמת על זה? אנחנו אוהבות לבשל, אפילו מאוד, אבל האהבה שלנו תקפה רק לפרק הזמן שבין תיבול חומרי הגלם לרגע שהסירים מתרוקנים.

תנו לי את התעסקות עם יצירת הטעמים, השמירה הקפדנית על התהליך, הטמפרטורה, כיוון הערבוב של כף העץ והתזמון שבו צריך להפוך את מה שבתבנית. הקילופים, החיתוכים, העמידה שוברת הגב ליד הכיור לנקות את כל הבלאגן שעשינו – כל זה לא כלול.

מה שלא סיפרו לי זה שהצוות כולו מורכב מנשים רוסיות, עולות חדשות, אבל מה זה חדשות: אם תצמידו אותן לאוזן תשמעו נאום של פוטין. הרגע נחתו, הגיעו ישירות אלי למטבח, ללא חניית ביניים באולפן עברית כלשהוא. נראה לכן שלא הסתדרנו? השתלבנו מצויין. הן עמדו נכונות לידי, שוטפות את הירקות הקלופים, מביטות בי מדגימה את צורת החיתוך ורצות לבצע. כל כלי שסיימתי לפזול לעברו, נלקח מיד לכיור לשטיפה יסודית. תענוג. אחת ה'נטשות' (היו שם כמה) עפעפה עיניים בסקרנות למראה החומרים שאני משתמשת בהם וביקשה לטעום כל דבר כדי לשנן את המתכונים. בכפית קטנה הגשתי לה טעימות.

הגענו לעוף. בתבנית ענק סידרתי כרעי-כרעיים ושפכתי עליהם את המרינדה. הפשלתי שרוולים והתחלתי לעסות את חלקי העוף במסאז' מפנק שהלוואי עלי. ונטשה המתבוננות מסמנת לי להעביר לה משהו. אני מנסה לשאול אותה "שטו?" שאת זה כבר למדתי. היא חוזרת שוב על המשפט, בגירסא ארוכה יותר, ואני שוב לא הבנתי. (ובעצם, למה שאבין?)

ופתאום היא תפסה לי את היד, הכניסה אצבע לפה, וליקקה את הרוטב. הלסת שלי נשמטה בהפתעת אין-קץ, תוך שהיא ממלמלת מה שהיה נשמע שבחים ברוסית שנורא טעים לה. זו הייתה האצבע שלי!!!

(לטובת הגולשות משתתפות הסמינר: רצתי לשטוף ידיים לפני שהמשכתי לבשל)

8 שוקי עוף1/3 כוס שמן זית3 כפות שמן קנולה3 כפות חומץ1/4 כוס רוטב סויה2 כפות שום גבישי3 כפות פירורי לחם2 כפות סוכר חוםקורט מלח1/4 כפית מוסקט,אופן ההכנה:,סיפור כזה יכול לקרות רק לי: זה היה לא מזמן, כשהוזמנתי לבשל לשבתון, והבטיחו להעמיד לרשותי את צוות העובדות הקבוע. תגידו לי אתן, יש טבחית שלא חולמת על זה? אנחנו אוהבות לבשל, אפילו מאוד, אבל האהבה שלנו תקפה רק לפרק הזמן שבין תיבול חומרי הגלם לרגע שהסירים מתרוקנים.,תנו לי את התעסקות עם יצירת הטעמים, השמירה הקפדנית על התהליך, הטמפרטורה, כיוון הערבוב של כף העץ והתזמון שבו צריך להפוך את מה שבתבנית. הקילופים, החיתוכים, העמידה שוברת הגב ליד הכיור לנקות את כל הבלאגן שעשינו – כל זה לא כלול.,מה שלא סיפרו לי זה שהצוות כולו מורכב מנשים רוסיות, עולות חדשות, אבל מה זה חדשות: אם תצמידו אותן לאוזן תשמעו נאום של פוטין. הרגע נחתו, הגיעו ישירות אלי למטבח, ללא חניית ביניים באולפן עברית כלשהוא. נראה לכן שלא הסתדרנו? השתלבנו מצויין. הן עמדו נכונות לידי, שוטפות את הירקות הקלופים, מביטות בי מדגימה את צורת החיתוך ורצות לבצע. כל כלי שסיימתי לפזול לעברו, נלקח מיד לכיור לשטיפה יסודית. תענוג. אחת ה'נטשות' (היו שם כמה) עפעפה עיניים בסקרנות למראה החומרים שאני משתמשת בהם וביקשה לטעום כל דבר כדי לשנן את המתכונים. בכפית קטנה הגשתי לה טעימות.,הגענו לעוף. בתבנית ענק סידרתי כרעי-כרעיים ושפכתי עליהם את המרינדה. הפשלתי שרוולים והתחלתי לעסות את חלקי העוף במסאז' מפנק שהלוואי עלי. ונטשה המתבוננות מסמנת לי להעביר לה משהו. אני מנסה לשאול אותה "שטו?" שאת זה כבר למדתי. היא חוזרת שוב על המשפט, בגירסא ארוכה יותר, ואני שוב לא הבנתי. (ובעצם, למה שאבין?),ופתאום היא תפסה לי את היד, הכניסה אצבע לפה, וליקקה את הרוטב. הלסת שלי נשמטה בהפתעת אין-קץ, תוך שהיא ממלמלת מה שהיה נשמע שבחים ברוסית שנורא טעים לה. זו הייתה האצבע שלי!!!,(לטובת הגולשות משתתפות הסמינר: רצתי לשטוף ידיים לפני שהמשכתי לבשל),,אופן הכנת השוקיים בגריל,מכינים את הרוטב למשרה: מערבבים את השמנים, הסויה, החומץ וכל התבלינים - למעט הסוכר ופירורי הלחם - עד שמתקבל רוטב כמעט אחיד. מניחים את השוקיים בקערה עמוקה ושופכים עליהם את המרינדה. תנו להם עיסוי טוב עם כל החומרים. מניחים במקרר לשעה לפחות. בהשרייה של עופות ובשרים - כל המרבה בזמן, הרי זה משובח. אבל אנחנו רעבים... ,מחממים את התנור על מצב גריל עליון. אם יש לכם גריל חשמלי - הילדים ישמחו עוד יותר.,מניחים את השוקיים המושרים בתבנית המתאימה לתנור גריל. מערבבים בצלוחית את פירורי הלחם עם הסוכר החום (אם הסוכר שלכם התגבש, דאגו לפורר אותו לגמרי ולפזר בצורה אחידה בפירורי הלחם)
אמרנו לכם להכין כמות כפולה? (אילוסטרציה: shutterstock)

אופן הכנת השוקיים בגריל

מכינים את הרוטב למשרה: מערבבים את השמנים, הסויה, החומץ וכל התבלינים - למעט הסוכר ופירורי הלחם - עד שמתקבל רוטב כמעט אחיד. מניחים את השוקיים בקערה עמוקה ושופכים עליהם את המרינדה. תנו להם עיסוי טוב עם כל החומרים. מניחים במקרר לשעה לפחות. בהשרייה של עופות ובשרים - כל המרבה בזמן, הרי זה משובח. אבל אנחנו רעבים...

מחממים את התנור על מצב גריל עליון. אם יש לכם גריל חשמלי - הילדים ישמחו עוד יותר.

מניחים את השוקיים המושרים בתבנית המתאימה לתנור גריל. מערבבים בצלוחית את פירורי הלחם עם הסוכר החום (אם הסוכר שלכם התגבש, דאגו לפורר אותו לגמרי ולפזר בצורה אחידה בפירורי הלחם), מפזרים מעל השוקיים. לא נוצר ציפוי אחיד, אלא פיזור אקראי של קראנצ'יות.

מכניסים את התבנית לגריל, ל8-10 דקות. לאחר מכן הופכים את השוקיים ונותנים להם 8-10 דקות נוספות על הצד השני.

על גריל חשמלי צריך להפוך את השוקיים 4 פעמים, מידי 4 דקות.

מגישים עם פירה או צ'יפס אפוי.

אני הבאתי את ארוחת הערב, אתם תביאו את המועדון. ושיהיה לבריאות!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית