"הוא מאד ברור"

התינוק שלך לא חמוד בעינייך? אל תדאגי, זה נורמלי

הם נולדים מקומטים, אדומים ולעתים אף שעירים ולמעשה, קשה לרובנו להודות שתינוקות טריים הם פשוט לא יפים, כולל אלו שלנו בעצמנו. אבל יש תקווה, כי בגיל שלושה הכול מתחיל להשתפר (חדשות מחקרים)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם נוטים לחשוב על תינוקות שזה עתה הגיחו לאוויר העולם שהם לא נאים (בלשון המעטה), אינכם לבד. הם נולדים מקומטים, אדומים ולעתים אף שעירים ולמעשה, התוצאות של סקר שפורסם לאחרונה באתר "אבולושן אנד הומן ביהביור", מצאו שאנחנו לא רואים תינוקות כחמודים עד גיל שלושה, או אפילו שישה חודשים. משם, הם נשארים בשיא החינניות שלהם עד גיל ארבע וחצי בערך. הגיוני. זה הזמן שבו הם הכי שמנמנים ובעלי גומות.

"שמנו לב שמבוגרים דירגו ילודים כפחות אטרקטיביים ותינוקות בני שישה חודשים קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר בכל תווי הפנים", אמרה מחברת המחקר, פרתאנה פרנקלין. "זה היה מעניין, כי בדרך כלל אנחנו גורסים שככל שילדים הם צעירים יותר, כך הם חמודים יותר ולכן יותר אנשים מעדיפים ילדים צעירים יותר".

במחקר, החוקרים הראו תמונות של 18 תינוקות שונים - ניו בורנס, בני שלושה חודשים וכן בני שישה חודשים - ל-142 מבוגרים. פרנקלין וצוותה שאלו אותם על מוכנותם לאמץ את הילדים, בהתבסס על מידת השמחה, הבריאות והמתיקות שלהם. הנסקרים מצאו את בני החצי שנה הכי מושכים, אחריהם בני השלושה חודשים ואחרונים חביבים, עוללים שרק יצאו מבטן אימם.

אבל רגע, למה זה קורה? מבחינה טבעית, תינוקות אמורים להיות הכי שובי לב דווקא כשהם בשיא פגיעותם, לא כך?

החוקרים חושדים שמכיוון שלתינוקות יש סיכוי גבוה יותר לשרוד ברגע שהם מגיעים לרף ששת החודשים, ההתקשרות איתם מתעכבת במקרה שהם לא ישרדו. והסיבה שאנחנו מתקשים לעמוד בקסם של תינוקות ופעוטות, היא כדי שכהורים, נפנה את המשאבים שלנו לעברם ונטפל בהם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית