לארח בסטייל

מתכון למטבל גבינת פטה עם עגבניות צלויות

זה עומד להיראות כך: לחם משובח קלוי ופריך, שכבה נדיבה של מטבל גבינת פטה קרמי מדהיo ותלולית של עגבניות צלויות, מתובלות היטב. האורחים שלכם לא ידעו מאיפה זה מגיע. מגישים לצד יין לבן או רוזה מבעבע, לבראנץ' יפהפה במיוחד (מתכונים, אוכל)

מטבל גבינת פטה מדהים עם עגבניות צלויות (צילום: Adam Bartoszewicz on Unsplash)
זמן הכנה80 דק'
רמת קושיקל
חלבי

למטבל גבינת פטה:

  • 220 גרם גבינת פטה
  • 6 כפות שמנת מתוקה

לעגבניות הצלויות:

  • 1 ק"ג עגבניות - מכל סוג, שרי או רגילות
  • 5 שיני שום, קלופות ושלמות
  • 2 פרוסות דקות של ג'ינג'ר קלוף
  • 2-3 ענפי בזיליקום
  • 5-6 כוסות שמן זית איכותי (אל תיבהלו, אתם עומדים להשתמש בו בהמשך)

אופן ההכנה:

1. עוטפים את בלוק גבינת הפטה במגבת מטבח דקה ונקייה, מניחים אותו על גבי צלחת גדולה ועל בלוק הגבינה מניחים ערימה של צלחות למשך שעה. לאחר מכן, טוחנים במעבד מזון את הגבינה עד לקבלת קרם חלק. מוסיפים לקרם את השמנת המתוקה ומערבבים במרץ לאיחוד. מעבירים למקרר להתייצבות ופונים להכנת העגבניות.

2. מחממים את התנור ל-120 מעלות ומניחים את העגבניות בתבנית אפייה בגודל של כ-20X30 ס"מ עם שוליים מעט גבוהים. אם משתמשים בעגבניות שרי, משאירים אותן שלמות, אך אם משתמשים בעגבניות רגילות, חותכים אותן לחצאים או רבעים, בהתאם לגודלן.

3. מוסיפים לתבנית את שיני השום, פרוסות הג'ינג'ר וענפי הבזיליקום, מערבבים עם העגבניות ויוצקים מעל 5-6 כוסות שמן זית, כך שתכולת התבנית תהיה מכוסה לגמרי.

4. אופים במשך שעתיים עד שהעגבניות מתחילות להתכווץ ולהשחים. מוציאים את התבנית מהתנור בזהירות, מצננים מעט ומוציאים מהתבנית את העגבניות, השום, הבזיליקום והג'ינג'ר לקערה גדולה. משתמשים בהן מיד או שומרים אותן בכלי אטום במקרר עד שבוע.

5. את השמן שנותר בתבנית מצננים לגמרי ואז מעבירים לצנצנת זכוכית אטומה ומשתמשים בו כמו שמן זית רגיל, רק שהוא יוסיף לכל מאכל ארומה מיוחדת וטעימה. השמן יישמר במשך שבועיים במקרר.

הצעת הגשה:
קולים קלות פרוסות לחם טרי ואיכותי, מורחים כל פרוסה במטבל הפטה בנדיבות, מפזרים מעל מעט שום כתוש, זילוף משמן הזית והעגבניות שהכנתם, שפריץ של לימון, עלי אורוגולה, מעט עשבי תיבול אהובים קצוצים היטב ולבסוף, תלולית של עגבניות צלויות. מתבלים במלח ופלפל שחור ומגישים מיד לצד יין לבן או רוזה מבעבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר