בראשית

"יש נשים שמפחדות שיהיה להן טוב, שזה הכי כואב"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", מיכל כהן, שמטפלת בגוף ועל הדרך, בנפש, מספרת איך חזרה לעמוד בגב זקוף (ולא רק פיזית), מה גורם לה להזיל דמעות ואיזו דמות נשית השפיעה עליה (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אשר רוט)

"בראשית ברא אלוקים... כי בו שבת וינפש" - מצד אחד פותחת שבת בראשית את סדר הקריאה בתורה לשנה החדשה. מצד שני, היא הסיום והחותם של חודש תשרי המשופע בחגים. פרשת בראשית מגיעה אלינו רגע לפני המעבר לימי החול, בטרם אנחנו חוזרים לשגרה. שבת בראשית היא שבת כללית והיא נותנת לנו את הכוח, לפני שנצא לשליחות שלנו בעולם. כל אחת והשליחות הייחודית שלה ולכן ההנהגה שלנו בשבת הזו חשובה כל כך ומשפיעה על כל השנה כולה.

השבת הזו משמשת מעין גשר מימי החגים אל ימי השגרה, כדי שנוכל להביא את ההשפעה האלוקית של חודש החגים לענייני העולם החומרי, באופן שגם בו תורגש המעלה שלנו כעם הנבחר. ודווקא כשאנו עסוקים בענייני היום־יום, תתבטא המעלה שלנו ככזה. כל העולם נברא בשביל ישראל והבחירה של הקב"ה בעם ישראל מתבטאת דווקא בגוף הגשמי של היהודי שבחיצוניותו דומה לגופים של אומות העולם, אבל בכל זמן ומצב, גם בגלות, נמצא בדרגת "ראשית", מעל הכל. בשבילו נברא הכל, כי הוא בנו של ה'.

קבלו את מיכל כהן, אמא ל-5 ילדים, שלמדה חינוך גופני, התפתחה לקליניקה בבית, משם לקורסים דיגיטליים ותוכניות ליווי.

היא גדלה בבני ברק ומתגוררת בבית שמש מעל 14 שנים.

שאלנו אותה על האג’נדה שלה, היכן היתה נקודת השבר שהביאה אותה לצמוח, האם יש משהו בפרשה שנותן לה חומר למחשבה, מה היא שונאת לעשות / מאתגר בעבודה שלה, איזו דמות נשית השפיעה עליה ועוד.

***

רגע לפני שאנו מתחילות את השנה מבראשית, מה תבקשו לשנה הבאה - עבורכן? עבור משפחתכן? עבור עם ישראל? אנו מברכות אתכן שתהיה שנה טובה ומתוקה ומוזמנת להיות בקשר, לשתף אותנו ולכתוב – נפלאות – בדף הפייסבוק, או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר