פרשת חיי שרה

"שולחן שבת אצל אבא היה כמו לשבת סביב כוכב קולנוע"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את בלה גל בוקובזה, שכבר בגיל 12 התחילה את הקריירה שלה כשליחה, תודות לאביה שזיהה את הפוטנציאל הגלום בה וכיום היא גם מאמנת נשים ורווקות לחתונה (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

"ויביאה יצחק האוהלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאישה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אימו".

בפרשתנו מסופר על אליעזר עבד אברהם שנשלח לחפש כלה ליצחק. בשליחות זו מתרחשים כמה ניסים והתאור שלה ארוך ומלא בפרטים מפליאים, כמו מסירת כל רכושו של אברהם (בשטר) לידי אליעזר, כדי שיאותו להסכים לשידוך ולשלוח את ביתם לארץ כנען.

מה מיוחד בשליחות הזו של אליעזר ומדוע היא כה חשובה?

התשובה היא שהנישואין של יצחק ורבקה מבטאים את הנישואין של כלל ישראל עם הקב"ה. איחוד הנשמה (יצחק) והגוף (רבקה) כשלמות החיבור והנישואין בין ישראל לקב"ה בגאולה העתידית והשלמה. במתן תורה התחיל הקשר של רוחניות וגשמיות, אלה הם האירוסין, אך בגאולה הן יגיעו לידי שלמות.

על כך נאמר בנביאים, כי בזמן הגאולה, "נקבה תסובב גבר". תתגלה המעלה של הגוף על הנשמה ומכאן החשיבות הגדולה של שליחות אליעזר עבד אברהם.

קבלו את בלה גל בוקובזה, נשואה פלוס חמישה ילדים, נולדה וגדלה ברמת גן ומתפקדת על תקן שליחה שם ומנהלת את מרכז לאה. היא למדה חינוך מיוחד וכבר בגיל 21 הקימה מדרשה לבעלות תשובה ברמת גן. כמו כן, למדה אימון מכל הסוגים וכיום מאמנת רווקות לחתונה ונשים להגשמה עצמית.

בלה גל אוהבת לשיר מוזיקה שחורה ולנגן על תוף אפריקאי והיא לא אוהבת ראש קטן, צמצום מחשבתי והקפדות.

שאלנו אותה איך הכל התחיל, איזו נקודה בפרשה נגעה בה, למה היא מתגעגעת אצל אבא ומה החזון שלה וביקשנו ממנה לספר על ההפגנה שהובילה, הכלה בת השישים שהכירה והילדים החולים. ראיון מלא תקווה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר