פרשת וירא

"אני מרגישה שעכשיו אני יולדת את אמא שלי"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", הזמנו לאולפן את טליה הראל, שמספרת על חווית הגדילה לצד אימה, שהיתה אישה מיוחדת במינה ואף כתבה הצגה עליה שמלאה בציניות, הומור, שמחה ואף עצב (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

"וירא ה' אל אברהם באלוני ממרא".

בפרשתנו מסופר על גילוי ה' לאברהם אבינו. בהקשר לכך יש סיפור על רבי שלום דוב בער, האדמו"ר החמישי של חב"ד. בהיותו ילד בן ארבע או חמש שנים, נכנס אל חדרו של סביו, האדמו"ר ה"צמח צדק" והחל לבכות באומרו: "למה ה' נראה לאברהם אבינו ולנו אינו נראה?". ענה לו סבו: "כשיהודי מחליט בגיל תשעים ותשע שעליו למול את עצמו, ראוי הוא שה' יראה אליו".

גם לפני ברית המילה זכה אברהם אבינו לגילוי אלוקי, אך הגילוי של ה' לאברהם לאחר שמל את עצמו היה נעלה יותר וגם נעשה עילוי באברהם - גופו נהפך ל'כלי' לאור האלוקי וכך יכול היה להכיל את אותו גילוי. באמצעות מצווה זו נוכל ללמוד כיצד עלינו לקיים את כל המצוות בשמחה ובאופן כזה שאורן יחדור לבשרנו ממש.

קבלו את טליה הראל, שגדלה בראש העין וכיום גרה בישוב בר יוחאי, היא אמא ל-6, שחקנית, במאית ומנחה סדנאות לנשים רוצה לתת תזכורת לעצמנו, הנשים, שיש לנו את הכוח להתמודד עם כל הקשיים מסביב.

לפני פחות משנה איבדה את היקר לה מכל, מקור הכוח שלה, אמא, שהיתה אישה יוצאת דופן ("אם עצוב לך, צאי וחפשי לעשות חסד עם מישהו") והיא אספה את כל העשייה שלה להצגה אחת, "נדרה" (השם של אימה בתימנית).

שאלנו אותה איך זה לכתוב על אימה שנפטרה, כיצד מגיבים הילדים למופע שיצרה, איזה ערך לדעתה יקבלו הצופות בהצגה, מה מרגיז אותה, האם יש נקודה בפרשה שהיא התחברה אליה ועוד.

מוזמנות להיות איתנו בקשר – נפלאות – בדף הפייסבוק או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר