חודשיים לאחר חשיפת 'כיכר השבת'

הדחת מנחם כרמל: כך הכל התחיל

חודשיים לאחר חשיפת 'כיכר השבת' כי בכוונת גורמים ב'דגל התורה' להדיח את מנחם כרמל מתפקידו בשל קשריו עם 'הפלג הירושלמי', הערב, זה קורה. מועצת גדולי התורה מתכנסת, ומדיחה את מנחם כרמל מתפקידו. במקומו - ימונה יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק כיום • הסיפור המלא (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנחם כרמל (צילום: כיכר השבת)

הפילוג הליטאי מגיע לשלב ההכרעה.

חודשיים לאחר חשיפת 'כיכר השבת' כי בתנועת דגל התורה הוחלט "להדיח" את איש העסקים מנחם כרמל, הכריע היום (שני) מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן באופן סופי להעביר אותו מהמקום השלישי בתנועת "דגל התורה" ולהעמיד במקומו את יעקב אשר.

היום בשעות הצהריים ולקראת כינוס מועצת גדולי התורה הכריע מרן הגראי"ל שטיינמן כי המועמד במקום השלישי ברשימת 'דגל התורה', יהיה יעקב אשר. כינוס 'מועצת גדולי התורה' שהחל בשעה 20:00 אישר את ההחלטה.

הקרב בין הצדדים השונים החל כבר לפני כשנה עם חוליו ואשפוזו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ותחילת מנהיגותו של מרן הגראי"ל שטיינמן, כאשר במהלך תקופת חוליו של מרן הגרי"ש זצ"ל, השתלטו אנשי ומקורבי הרב שטיינמן על בטאון התנועה הליטאי "יתד נאמן".

הדבר גרם לקרע חריף ותומכי ההנהלה הישנה של העיתון - בהם מנחם כרמל תמכו בפתיחתו של עיתון חדש בשם "הפלס" כשמאוחר יותר הוקם וזוהה כשופרם של אנשי "הפלג הירושלמי".

כרמל שמונה ע"י הרב אלישיב זצ"ל לשמש כנציג התנועה ולשמש כחבר מטעמה במקום השלישי ברשימה לכנסת, פרסם את העסקים שבבעלותו (בר-כל) בעיתון החדש.

הדבר הכעיס את ההנהגה החדשה ב"דגל התורה" ובשלב מסויים פורסם בשם מרן הגר"ח קנייבסקי, להחרים את עסקיו ואולמות השמחה שבבעלותו.

בשלב מסוים, הודיעו בכירים ב'דגל התורה' המזוהים עם אנשי הרב שטיינמן בשיחה ל'כיכר השבת', כי בשל התנהגותו של כרמל וזילזולו בגדולי הדור (הרב שטיינמן והרב קנייבסקי) הרי שהוחלט להדיחו מהמקום השלישי ברשימה לכנסת.

הדבר גרם לסערה וכרמל עצמו אמר בשיחה ל'כיכר השבת' כי אינו מבין זאת. "האם ניתן לפגוע במי שנשמע לגדולי הדור שבירושלים"? תמה בקול, והוסיף כי "לא ייתכן שיפגעו ברגשותיו של ציבור גדול המזדהה עם מורשתם של הרב שך והרב אלישיב זצ"ל".

בהמשך הוחלט בקרב ראשי הפלג הירושלמי על הקמת מפלגת מדף חדשה בשם "נצח". "אנו חשים כי מתעלמים מציבור גדול ואיכותי שדורש שיכירו בו", אמר צביקה הרבסט, מראשי הפלג, ל'כיכר השבת'.

אנשי "נצח" אף ערכו כינוס גדול באולמי 'היכלי מלכות' בב"ב בהשתתפות אלפי בני תורה וזאת במטרה להוכיח את כוחם ועוצמת השפעתם.

בחודש האחרון הורידו אנשי "נצח" פרופיל ולטענתם נוהל עימם משא-ומתן על מועמד מוסכם שיחליף את מנחם כרמל. לטענת אנשי חזו"א 5 לא התקיים אף פעם משא ומתן שכזה והדבר נתון להכרעתו הבלעדית של ראש הישיבה.

בתקופה האחרונה עלו וירדו שמות שונים כשביניהם הוזכרו: ראש מועצת רכסים לשעבר איצ'ה רייך, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, העסקן הרב מנחם שוורץ, מנהל לב לאחים, לייזר סורוצקין וראש עיריית ב"ב יעקב אשר.

כאמור, אחר-הצהריים הכריע מרן ראש הישיבה כי יעקב אשר יהיה זה שישובץ במקום השלישי, והדבר יאושר על-ידי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר