לראשונה אי פעם דיקנית חרדית: פרופ' מלכה שפס מונתה לדיקן הפקולטה למדעים מדויקים בבר-אילן

לראשונה אי פעם מונתה פרופסור חרדית למשרת דיקן: פרופ' מלכה שפס מונתה לדיקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר-אילן. שפס היא גם סופרת חרדית מוכרת הכותבת תחת שם העט רחל פומרנץ (חרדים)

שושי מילר | כיכר השבת |
פרופסור מלכה שפס (צילום מסך)

עשתה היסטוריה: לראשונה אי פעם מונתה פרופסור חרדית למשרת דיקן. אוניברסיטת בר אילן מינתה אתמול (ג') את פרופסור מלכה שפס לדיקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטה.

פרופ' שפס היא הפרופסור החרדית היחידה בארץ וייתכן שגם בעולם. המינוי הנוכחי הוא היסטורי גם משום שהמתמטיקאיות ברמתה של שפס הן ספורות, ויותר מכך בגלל העובדה שמדובר בפרופ' חרדית.

שפס מתגוררת בבני ברק, ונשואה לרב פרופ' דוד שפס (גם הוא משמש כפרופסור מן המניין באוני' בר-אילן). במקביל לעבודתה באוניברסיטה כמתמטיקאית, שפס היא גם סופרת מפורסמת במגזר החרדי - בעיקר האמריקאי - הכותבת באנגלית תחת שם העט רחל פומרנץ.

שפס נולדה בארצות הברית למשפחה נוצרית, כמרי אליזבת קרמר, אך כשפגשה את בעלה לעתיד הרב דוד שפס ב-1968 היא התגיירה.

את תואר הדוקטור שלה על דפורמציות סינגולריות של עקומות במרחב, היא כתבה באוניברסיטת הרווארד. ב-1968 היא עלתה לישראל עם בעלה, וב-1972 לאחר שעבודת הדוקטור מהרווארד אושרה, היא החלה לשמש כמרצה באוניברסיטת תל-אביב.

ב-1977 עברה שפס למחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן, שם קודמה למשרת פרופסור מן המניין ב-2006, וכאמור אתמול מונתה שפס לדיקן המחלקה למדעים מדויקים.

למרות עיסוקה באקדמיה, פרופ' שפס ובעלה נחשבים ל"חזון אי"שניקים" באורחות חייהם, והיא אף הייתה מקורבת מאוד - מזה 30 שנה - לרבנית קנייבסקי ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר