הוועד למען כבוד רבותינו פרסם את רשימת הישיבות הבעייתיות בירושלים

עסקני "הוועד למען כבוד רבותינו" מפרסמים את רשימת הישיבות בהם לטענתם מחנכים כנגד השקפת גדולי הדור כשההמלצה להורים היא שלא לשלוח לשם את ילדיהם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

המלחמה בישיבות של הפלג הירושלמי: הבוקר (חמישי) מפרסמים עסקני "הוועד למען כבוד רבותינו" את רשימת הישיבות "השחורות" בהם לטענתם מחנכים כנגד השקפתם של גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי ומביאים לפגיעה במנהיגותם כשההמלצה להורים הינה שלא לשלוח את ילדיהם לישיבות אלו.

לצד זאת מפרסמים בוועד את רשימת הישיבות הכשרות אליהם ניתן לשלוח את התלמידים בנפש שקטה.

"הורים ומחנכים יקרים", פותחים עסקני הוועד את מכתבם להורי תלמידי כיתות ח' בתלמודי התורה. "לפניכם רשימת הישיבות לצעירים בירושלים, ובה נתונים שנאספו על ידי הוועד במאמץ רב ומייגע. באם יחולו שינויים יפורסם עדכון בימים הקרובים".

"ידוע לכל כי ישנה תנועה המתנגדת לדרכם של רבותינו מרן הגראי"ל ומרן הגר"ח שליט"א, ולצערנו בחורים ובני נוער לא מעטים נסחפו אחריה, בניגוד לדעת הוריהם והחינוך שניתן להם בביתם, כותבים בוועד.

"נוכחנו לראות כי יש דרישה חזקה מאוד בציבור לרשימה זו", כותבים ראשי הוועד, "שתיתן לפני כל הורה את הנתונים של כל ישיבה כדי שיוכל כל אחד לבחור ישיבה כלבבו, המתאימה לחינוך בו הוא חפץ, ללא שיחשוש מחינוך אחר שאיננו חפץ בו".

עסקני הוועד מדגישים: "איננו מציגים בזאת דעה על דרך זו או אחרת, ובוודאי שבאופן עקרוני, איננו מייעצים למישהו לאן לשלוח ולהיכן לא. זו רשימה אינפורמטיבית הבנויה על מידע רב שנאסף מן הציבור באופנים שונים ומשך זמן רב. צוות ירושלמי רציני ושקול בדק אותו היטב, ערך אימותים ובירורים, הגיע לאחר דיונים מעמיקים להגדרות המתאימות אך ורק על פי שיקולים ענייניים, בישוב הדעת ללא לחצים, אינטרסים או הרגשות. רשימה אובייקטיבית שעורכיה כולם, נטולי זיקה או קשר לאף אחת מן הישיבות המופיעות ברשימה".

בוועד מבהירים כי "רשימה זו נערכה אך ורק מתוך מטרה לשמור על כבוד רבותינו שליט"א ועל אמונת חכמים וציות להנהגתם, ולאפשר להורים חינוך המתאים לערכים אלו".

בין הישיבות עליהן ממליץ הוועד כי הם מחנכים לאורם של גדולי ישראל, ניתן למנות את ישיבת אור אלחנן, ישיבת אור שמואל, ישיבת אמרי נועם, ישיבת דעת משה, ישיבת הרי יהודה (מושב בית מאיר), ישיבת זיכרון מאיר, ישיבת זרע יצחק, ישיבת חברון לצעירים, ישיבת ים התורה, ישיבת כנסת יעקב, ישיבת מיר לצעירים, ישיבת מעוז חיל, ישיבת מעיין התלמוד, ישיבת משכן ישראל (גב"ש), ישיבת משכן ישראל (רמ"ש),ישיבת נחלת שמואל, ישיבת נתיבות יעקב, ישיבת עטרת התורה, ישיבת עטרת ישראל, ישיבת קול אריה, ישיבת קול תורה לצעירים, ישיבת שערי תורה, ישיבת תורת יחיאל, ישיבת תורת רפאל, ישיבת תפארת יעקב.

בנוסף מופיעות ברשימה מספר מכינות המחנכות לאורם של גדולי ישראל, בהם מכינה אור אלחנן, מכינה ברכת אריה, מכינה חדשה לשנה הבעל"ט הרב בלומנטל, מכינה הכרם, מכינה חדשה לשנה הבעל"ט הרב קוט.

מנגד, ישנן ישיבות אשר הוועד משייך אותם בצורה גורפת "לתנועה המתנגדת לדעת רבותינו", ויש ישיבות לגביהן מתפרסמת אזהרה רק לגבי המשגיח או לגבי אחד הר"מים או בעיה של היסחפות אחר תלמידים.

באשר לישיבת "עטרת שלמה אריה", למרות מכתב ההבהרה שפרסמו השבוע מספר הורים שבניהם לומדים בישיבה בו העידו כי הישיבה מחנכת לאור הנהגתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, הוועד טוען כי "נדרשת ערנות מצד ההורים, עקב השתייכות ופעולות של חלק עיקרי מהצוות המשתייך לתנועה המתנגדת לדעת רבותינו, והאווירה בקרב חלק מהבחורים כנ"ל, וזאת בנגוד לדעת ההנהלה הראשית הכפופה לגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר