אדריכל הניצחון בבת ים: מרדכי חסידים

לאחר חצות הלילה הוכרז כי יוסי בכר נבחר לראשות העיר בת ים. אדריכל הניצחון הוא מרדכי חסידים שבשליחות רבו המקובל הרב בניהו שמואלי פעל למען בחירת בכר (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
חסידים ויוסי בכר, אתמול (צילום: כיכר השבת)

הבחירות בבת ים: אמש בחצות לילה בזמן ספירת הקולות בעיר בת ים המתח היה גבוה, ספירת הקולות הביאה לתוצאה צמודה ועקבית בין יוסי בכר לאלי יריב, רק בשעה אחת בלילה יוסי בכר הוכרז כמנצח של הבחירות ונבחר לשמש כראש העיר בהפרש של 500 קולות.

בקהילה החרדית הרוחות היו חלוקות, בקרב חלק ממצביעי ש"ס היה מדובר בהפסד לאחר שאלו עבדו למען המועמד שהפסיד אלי יריב, הם פעלו גם להביא את תמיכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שהביא להם את מכתב מועצת חכמי התורה התומך ביריב.

מנגד, בקרב הצד השני של מצביעי ש"ס, אלו המשתייכים ונחשבים לחסידים של המקובל רבי בניהו שמואלי היה מדובר בניצחון, הם פעלו בהוראת רבם למען בכר.

מי שנחשב לדמות החרדית המרכזית שפעלה למען בכר הוא מרדכי חסידים, עוזרו האישי של הגר"ב שמואלי. בשליחות רבו הוא פעל במשך ימים למען בכר, הוא הצליח להשיג תמיכה רבנית חרדית -ספרדית מרשימה למען בכר, מה שגרם לכך שהוא עמד בתווך של השמצות אישיות מהצד השני.

"היה ספק במי הציבור החרדי יתמוך, לא הייתה תשובה ברורה, גם בש"ס היו שתי קולות, אבל ברגע שהרב בניהו החליט לתמוך ביוסי בכר - אני עשיתי ככל שאני יכול להביא לניצחון וב"ה הבוקר אנחנו קמים לבוקר חדש בבת ים, בוקר חדש ישן כי גם לפני הבחירות בכר שימש כראש העיר בפועל", אומר חסידים בשיחה עם "כיכר השבת".

יש לך תחושת ניצחון במיוחד שהצלחת לנצח למרות שמולך התייצב יריב עם תמיכה של תנועת ש"ס?

"חס ושלום, תנועת ש"ס זו התנועה שמרן רבינו הגדול המלך רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הקים, אין לי דבר נגד המפלגה, אני אוהב מאוד את אריה דרעי אבל לצערי אני חושב שהוא טעה בבת ים. עם כל הכבוד, הרב בניהו נמצא כאן כל שבוע, יש לרב בבת ים שיעורים ומוסדות גדולים, דרעי היה צריך להתייעץ אתו, לשמוע את כל הרבנים בעיר, הוא לא עשה את זה, חבל".

לדברי חסידים: "בזמן חייו של רבינו עובדיה, בכל פעם שהיה משהו שקשור לבת ים הרב היה קורה לרב בניהו, שומע את דעתו ואז אומר לאלי ישי, שהיה אז יו"ר ש"ס, לשמוע בקולו של הרב בניהו, הפעם לא שמעו אותנו ולכן היה כאן מאבק וב"ה דעתו של מרן היא זו שניצחה".

ראש העיר יוסי בכר, הגר"ב שמואלי וחסידים (צילום: כיכר השבת)

"בת ים צרכה לחגוג היום" אומר חסידים: "זכינו בראש עיר שומר מסורת, ראש עיר שאוהב את התורה ולומדיה, ראש עיר בעל ענווה גדולה, אנחנו עכשיו הולכים לדרך חדשה, פותחים דף חדש, וחס ושלום לא מחרימים אף אחד, אנחנו אוהבים את כל תושבי העיר, את כל הפלגים וכולם יקבלו מענה לכל פניה מלשכת ראש העיר".

"אני לא אדריכל ניצחון ולא מנצח, אני עבדו של רבי בניהו שמואלי, ברגע שהוא אמר לי לעזור לבכר זה מה שעשיתי", מסיים חסידים את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר