לאחר המעצר: בית המשפט שחרר את יוסי כהנמן

בית משפט השלום בתל אביב שחרר את הרב יוסי כהנמן, אחיינו של הגאון הרב שמואל מרקוביץ', שנעצר הלילה באשמת תקיפתו של הרב. השופט אף נזף במשטרה (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל מרקוביץ' בישיבה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בית המשפט החליט בצהריים (שני) לשחרר את הרב יוסי כהנמן, אחיינו של הרב שמואל מרקוביץ', ראש ישיבת פוניבז' של פלג "המחבלים", שנעצר הלילה באשמת תקיפתו של הרב מרקוביץ'.

כהנמן הובא בפני בית המשפט השלום בתל אביב לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשל מעשי התקיפה שיוחס לו.

במהלך הדיון נזף השופט במשטרה ואמר כי לא היו ראוי שהמעצר יובא בפני בית המשפט והוסיף כי ניתן היה לשחררו כבר בתחנת המשטרה.

השופט הוסיף וציין כי דחיפה והפלת כובע אינם משמשים עילה למעצר.

המשטרה ביקשה מבית המשפט עיכוב ביצוע אך השופט סירב לכך ויוסי כהנמן שוחרר בערבות עצמית בסך 3,000 שקלים וערבות צד ג' בסך 3,000 שקלים.

עו"ד צבי ואתורי ואריאל וינדר שייצגו את כהנמן אמרו בתגובה כי "שוב התברר כי ההר עליו ממוקמת ישיבת פוניבז' הוליד עכבר, המשטרה במקום לעצור את המתפרעים האמיתיים, אנשי פלג הרב מרקוביץ שנסים על נפשם, בחרה לתפוס דווקא את מי שנמצא 'מתחת לפנס"".

"אנו שמחים שבית המשפט קיבל את הטענות והורה על שחרורו המיידי של החשוד, ללא תנאים. הגיע הזמן שהמשטרה תשנס מותניים ותתפוס את העבריינים האמיתיים, אנשי הרב מרקוביץ, שבימים האחרונים העלו את רמת האלימות בישיבה מדרגה ואף הרבה מעבר לכך", מוסיפים עורכי הדין.

בשעות הלילה הגיש הגאון רבי שמואל מרקוביץ', ראש ישיבת פוניבז' של פלג "המחבלים", תלונה במשטרה נגד אחיינו בטענה שתקף אותו בשעות הערב אמש. בעקבות כך עצרה המשטרה בשעה מוקדמת לפנות בוקר את יוסי כהנמן.

כזכור, אמש החלו שוב המהומות בגבעת הישיבה לאחר שעל פי החשד תקף קרוב המשפחה הנמנה על פלג השונאים את דודו בשעה ששוחח עם תלמידי ישיבתו (פלג המחבלים).

בנוסף ניסו בחורי פלג המחבלים לבצע השתלטות על אחת הפנימיות הנמצאת בחזקת הצד השני כאשר בתגובה פלג השונאים השתלטו על חדרים של המחבלים.

עימותים חריפים נרשמו במהלך תפילת ערבית כאשר לראשונה הצליח בחור מפלג המחבלים לגשת לעמוד התפילה מה שגרם לקיום שני מניני תפילת ערבית בהיכל הישיבה ובהמשך אף לקטטה הדדית ולזריקת סטנדרטים וחפצים נוספים.

בסוף השבוע שעבר עצרה המשטרה כשלושים בחורים מפלג המחבלים בחשד למעורבותם במעשה אלימות בישיבה. מרבית הבחורים שוחררו לאחר חקירה, ארבעה בחורים שהובאו בפני בית המשפט הורחקו למספר ימים מבני ברק.

מתוך כל העצורים, רק שלושה הועברו לידי המשטרה הצבאית והושלכו לכלא בעוון עריקות לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. יתר בחורי "הפלג" שנעצרו בישיבה, התייצבו בלשכות הגיוס בניגוד להוראות רבותיהם ובעקבות כך לא נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר