רדיו קול חי מציג: מצעד העשור

רישמו לפניכם: מוצ"ש הct, 21:00 בערב. יוסי אייזנטל ישדר ברדיו "קול חי" את מצעד העשור במוזיקה החסידית. רוצים לדרג? כנסו

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אייזנטל באולפן (שלאגר)

רדיו קול חי הפונה לציבור החרדי והדתי יציג לראשונה בישראל את "מצעד העשור".

זה יקרה במוצ"ש הבא – שבת בראשית בשעה 20:00 בערב. את המצעד עורך ויגיש יוסי אייזנטל, המגיש מזה 3 שנים ברציפות את "המצעד החסידי" ברדיו קול-חי. את המצעד מפיקים שי קאהן ויעל איבר.

במצעד מועמדים 300 שירים ממיטב המוסיקה שהופקה בעשר השנים האחרונות. בחירת השירים נעשתה בעבודה אינטנסיבית ומפרכת שהתפרשה על לילות רבים במשך כמה חודשים. היא כללה רשימות ארוכות של מאות אלבומים בכל שנה מכל גווני המוסיקה: חסידית, מזרחית ואלטרנטיבית שמתוכם נבחרו מיטב השירים הנוגעים בכל קצוות האמנים במוסיקה שהובחנו כראויים לייצג את המוסיקה של עשר השנים האחרונות.

האם השיר שיבחר, מסמל בשבילך משהו? שאלנו את יוסי אייזנטל. "תלוי מה יהיה השיר, שיר שיבחר אמור לכאורה להיות השיר הטוב ביותר בעשור האחרון, אבל לא תמיד זה 'מדע מדויק'. נחכה ונראה."

ברשימת השירים המועמדים תוכלו להבחין בעובדה שיש מספר שירים המשויכים לאמן אחד, ואילו לאמן אחר - יש יצוג של שיר אחד בלבד. בתמיהה על הפריבילגיה משיב לנו יוסי אייזנטל, שהיה צורך לשמור על היחס הנכון בין אמן שעבד בחריצות ובמקצוענות והספיק להפיק בשנים האחרונות תוצרת רבה ומשובחת לבין אמן שהוציא מספר סינגלים בודדים.

"לא יתכן שברשימה יופיע אותו מספר שירים לאמן שהוציא 7 אלבומים בעשור האחרון לאומן שהוציא רק אלבום אחד".

עוד הוא מוסיף: "חשוב לציין, שהשירים שנבחרו לרשימת הדרוגים הם לא בהחלט 300 השירים הטובים ביותר, ברור לי שיש עוד מאות שירים שיצאו בעשור האחרון ויכלו לזכות, אבל הרשימה היא מוגבלת ומטבע הדברים ומעוד שיקולים, נאלצנו לותר על יצירות יפיפיות לטובת אחרות שמייצגות נכון יותר את מגוון המוסיקה בעשור האחרון".

כמי שיצא לו לעבור בעיון כמעט על כל המוסיקה של המגזר מהשנים האחרונות, הצלחת להצביע על שינויים דרסטיים שנעשו עם השנים?

"בתוך העשור האחרון כמעט בלתי אפשרי להצביע על שינוים משנה לשנה, אפשר לראות את ההתפתחות הטכנולוגית שחדרה גם למוסיקה החסידית האוטנטית, אבל השינוי הניכר והמהותי הוא בין העשורים הקודמים לעשור האחרון: אם בעשורים הקודמים ניתן היה לספור את הזמרים המוצלחים באמת על כף יד אחת, היום ניתן לראות המון זמרים שנחשבים לטובים מאד.

"אולי אפשר לייחס את זה לרדיו קול חי שגם הוא בין השאר התפתח בעשור האחרון ושימש כבמה לאמני המוסיקה. אפשר גם לייחס את זה לטכנולוגיה של ההקלטות שהתפתחה והפכה לזולה ולקלה הרבה יותר.

בין הקטגוריות המועמדות לצעוד במצעד העשור ישנן גם: זמר העשור, ילדי העשור, מלחין העשור, ועוד.

בחדירה יותר פנימית לנבכי העשיה וההתארגנות למצעד, יאמר לשבחם של מפיקי המצעד, הצלחנו לעלות על שלוש פאשלות בלבד שנעשו בכל העשיה! שלתקנם, הסיכוי כנראה כבר אבוד...

יוסי אייזנטל, האדם שכולם מכירים כאיש פתוח ולבבי משתף אותנו בחיוך באותן הטעויות- טעויות אנוש, שנעשו ברשימת הדרוגים:

את השיר "יתגדל ויתקדש" של חיים ישראל אתם מכירים? אח כמה שזה כואב, אבל בגלל העלמותו של האלבום מעיני המפיקים הוא נאלץ להשאר בחוץ. בחירת השירים נעשתה מתוך רשימת אלבומים, כפי הנראה שם האלבום ברח בטעות מהרשימה, והשיר האומנותי הזה, שפעל כל כך הרבה בשנים האחרונות לא יזכה לדרוג בעשור הזה, וכנראה לעולם לא.

"למען אחיי" שירו המקסים של מיקי רוזנבאום הצליח להשתחל בדרך לא דרך אל רשימת הדרוגים.

מה הטעות? שיר זה אינו מיוחס למוסיקה של עשרת השנים האחרונות. אמנם הוא יצא שוב על ידי רוזנבאום לפני כמה שנים אבל לאור הוא יצא לראשונה על ידו כבר הרבה לפני העשור האחרון.

את הטעות השלישית... יוסי נותן לכם לחפש בעצמכם! אז הנה לכם משימה לשעות הקרובות: חפשו את אותו שיר שמושר פעמיים ברשימה, אך מפיותיהם של שני זמרים שונים.

דירוג שירי המצעד מתבצע ע"י ציבור המאזינים בשיתוף אנשי מקצוע מוסיקאים, שדרנים ואמנים, (כמובן שדרוגם של האמנים נעשה באופן המונע מהם לדרג את יצירותיהם שלהם.)

וזאת בשל העובדה שלא תמיד הדרוגים של הציבור מספיק אמתיים וכן כדי שהדירוג לא יעשה רק על-ידי אנשים שגדלו על המוסיקה של השנים האחרונות.

בפועל הדירוג נעשה על-ידי כניסה לאתר רדיו קול חי או לאחת מחנויות התקליטים, שם ניתן לראות את רשימת השירים, לחייג למספר 050-8009393 ושם להקיש את הדרוג. ניתן לדרג רק 20 שירים מתוך הרשימה בכל פעם, אך אין הגבלה במספר הדירוגים.

כאמור- במוצאי השבת הבאה, שבת בראשית בשעה 20:00 לראשונה בישראל, נוכל להאזין למצעד העשור של רדיו קול חי, להתרשם יחד מהפיתוחים ומהשינויים במוסיקה שלנו, וכמובן להנות ממיטב היצירות של האמנים שלנו. ולחכות לשמוע - מהו השיר המוגדר כיצרה מוסיקלית הכי טובה שנשמעה בעשר השנים האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר