הזמר יתבע את המלחין?

סערה בסאטמר: ניגון חסידי נחשף כ'גיור' ללהיט של זמרת גויה

הלחן לשיר "אחכה לו" שהופיע באלבומו של הזמר החסידי לוי פאלקוביץ, נחשף כגיור ללהיט גויי. יח"צן הזמר: "נאמר בשם הבעש"ט שמצווה לקחת שירים ולקדש אותם". הסיפור יגיע לבית דין? (מוזיקה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לוי פאלקוביץ (צילום מסך, מתוך ערוץ היוטיוב "shiezoli")

מי אחראי על הפיכתו של להיט גויי ללהיט חסידי בארה"ב? השיר "אחכה לו", השיר הנושא את שם אלבומו החדש של הזמר החסידי לוי פאלקוביץ' (לוי פאלקאוויטש), מתברר כעת כהעתקה של "אחד לאחד" מהשיר "Working Late Tonight" שביצעה בשנת 1983 הזמרת הגויה אמי סטיוארט.

בשנים האחרונות הפך הזמר החסידי לוי פאלקוביץ' לאחד האמנים המבוקשים בעולם החתונות היוקרתי בארה"ב, וביצועים שלו מאירועים שונים זכו לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב וברשתות החברתיות.

האהבה אותה קיבל פאלקוביץ' מהקהל דחפה אותו לאולפן ההקלטות משם הוא יוצא בימים אלו אחרי שנתיים של עבודה מאומצת עם אלבום הבכורה – "אחכה לו" בו משתתפים טובי המלחינים והמעבדים במוזיקה החסידית ביניהם יוסי גרין, שייע גרוס (ואפילו בהסתרה), פינקי וועבר, ברוך שלום בלוספסקי ועוד.

אלא, שדבר לא הכין את פאלקוביץ' הנמנה על חסידות סאטמר ואת מפיקיו לסערה הבאה. מתברר כי אחד הלהיטים שהלך והסתמן כ"שלאגר" של האלבום, "אחכה לו", הינו חיקוי והעתק מדוייק של להיט עולמי שבוצע בעבר ע"י הזמרת הגויה אמי סטיוארט.

(השיר שלכאורה הועתק)

המעריצים הזועמים כעסו על גיורו של השיר כשרבים מהם סוברים שאין זה מתאים שזמר חסידי יעשה "קאבר" ללהיט גויי. כעת השאלה הגדולה היא מי אשם ביצירת החיקוי האם הזמר או שמא המלחין, החזן ה. אינהארן. גורמים הקשורים להפקת האלבום אומרים כי לא מן הנמנע שהמלחין ייתבע בבית דין בארה"ב, אולם ישראל ברגר האחראי על יחסי הציבור של האלבום בישראל אומר כי לא ידוע לו על כוונה לתבוע.

הזמר החסידי ליפא שמעלצר, חברו של פאלקוביץ', התייחס הערב (שלישי) לסערה בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי: "אחד מצדיקי וקדושי הדור הקודם, ר' אייזיקל מקאליב זצוק"ל היה מגייר שירים לכתחילה. אחד מאדמו"רי בית גור כתב במפורש בשם הבעש"ט שזו מצווה לקחת שירים ולקדש אותם. אני חושב שההתנפלות על לוי לא מגיעה לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר