בלעדי

תיעוד נדיר: מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן במסירת השיעור בביתו

הבית ברחוב חזון איש 5, הפך עם השנים לאבן השואבת לכל ענייני הציבור החרדי, אך גולת הכותרת הם השיעורים שמוסר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. צפו בתיעוד נדיר של אלי קובין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין)

המלמד תורה: הבית ברחוב חזון איש 5, ידוע כתל תלפיות של כל ענייני היהדות החרדית, אך גולת הכותרת של הבית ושל בעליו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הם סדרי הלימוד. "כיכר השבת" מגיש הצצה נדירה ובלעדית, לשיעור המיוחד הנמסר בבית.

הדירה הסגפנית המרוהטת בפשטות עד דלות, בקומה הראשונה ברח׳ חזון איש 5 בבני ברק,הפכה במהלך השנים לצומת העצבים של היהדות החרדית ושל עולם התורה. על כתפיו הצנומות והשבריריות נושא מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן בן ה-101, את עולו של עולם הישיבות ושל כלל הנהגת היהדות החרדית בארץ ובתפוצות.

כאן, בחדר לצד מיטת הסוכנות הישנה, ניתנות הכרעות מרחיקות לכת לגבי הקמת והפלת ממשלות וקואליציות, כאן בחדר לצד השרפרף שנבנה לפני 80 שנה, מחולקים עשרות מליוני דולרים להחזקת תורה, אברכים, בני ישיבות ומשפחות מעוטות יכולת. כאן בחדר נחתכים גורלות של אנשים פרטיים החל מאנשי עסקים המתלבטים על אפיקי השקעה, דרך אבות לילדים בעלי קשיים חינוכיים, ראשי ישיבות המבקשים לדון בדיני נפשות, חולים המבקשים ברכה לרפואה ולהתייעץ לגבי טיפול רפואי או ניתוח, כמו גם נערי תשחורת וילדי חיידר, תינוקות של בית רבן המבקשים מגאון הדור ברכה לגדול בתורה.

אך על אף כל אלו, אין ספק כי גולת הכותרת הינה סדרי הלימוד מסביב לשעון והחברותות לצד השיעורים היומיים והשבועיים.

אמש, מסר מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן שיעור לתלמידי ישיבת גאון יעקב שבנשיאותו. הצלם אלי קובין תיעד את אותם רגעי התעלות נדירים.

צפו בתיעוד הבלעדי ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר